AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #41 Skrevet 26. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber du med og hvor gammel er du? De fleste eier ikke bolig. Jeg er snart 29 år og ikke halvparten av oss i min alder har egen bolig enda. De eneste som har er de som har spaet litt og kjøpt sammen med kjæresten, eller de som er bortskjemt og fikk av dadda Anonymkode: 5be82...6f3 Jøss. Jeg er 25 og trodde at de fleste på min alder har bolig allerede... Men er visst ikke slik i det hele tatt. Men er jo klart at det er mye vanskeligere for oss som er helt alene å spare opp til bolig... Vil tro at å finne en ''bopartner'' vil bli mer vanlig i fremtiden... Hadde vært en drøm å finne en annen introvert bopartner å måtte slippe å betale så mye i utgift. Anonymkode: 51f4e...9c2 1
I Grosny Skrevet 26. juni 2019 #42 Skrevet 26. juni 2019 16 timer siden, I Grosny skrev: Hva med ei tomt? Bygg selv, gjerne en form for arkitektur som gjør at du kan bygge trinnvis slik at du kan begynne litt smått og bygge på etter hvert. Jeg hadde en trinnbygg -ide en gang. Starte med full underetasje, f.eks 90 m2 og noe småtteri på toppen (40m2?). Kjøkken og stue med sovekrok . Da kan massevis av enkel kjeller fungere som lager og ett av rommene kan f.eks innredes når man får råd. Senere kan man bygge ut førsteetasjen. 2
Million Skrevet 26. juni 2019 #43 Skrevet 26. juni 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg eier ikke, og ønsker ikke å leie mer. Dermed står jeg utenfor boligmarkedet. Hva gjør man? Anonymkode: c23c7...f27 Det er ikke akkurat sånn at du har noe annet valg da, enn å flytte hjem til far og mor. Du "ønsker ikke" leie, og sier ingenting om at du har penger til egenkapital så du kan komme til å eie...? Det er enten eie, leie eller bo gratis på pikerommet hjemme hos foreldrene som er alternativet. Hva velger du? 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #44 Skrevet 26. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Åherrre.. det er ingen menneskerett å eie bolig..? Typisk norsk mentalitet, du MÅ eie egen bolig ellers er du ikke verdt noenting!!! Vi er mange utenfor boligmarkedet! MANGE!!! get over it! Du kan ha et fint liv uten å eie egen bolig, ikke mål alt i det! Anonymkode: e7c97...3ee Jeg er helt søkkalene, ikke har jeg lov til å ha en hamster en gang. Nei, det er ikke et godt liv. Det er et usunt liv. Prøv å finne noe å leie der du har lov til å ha dyr, i lavere prisklasse, ikke lett. Anonymkode: 4f020...078 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #45 Skrevet 26. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en av de heldige som kom inn på boligmarkedet, uten jobb og egenkapital. Det var for noen år siden da bankene var meget hyggelige. Heldigvis har dette reddet meg fra å måtte leve som en slave under en eller annen griseslask utleier. Hadde vært et mareritt å aldri vite når man plutselig måtte flytte ut. Anonymkode: 48b6b...27b Vi også😊 vi var studenter i 2011, hadde 0 ek, men min far som kausjonist. Fikk kjøpt en stor sentral 2-roms i Oslo for 2,2 den gangen og ek kravet var bare 10%. Vi betalte aldri avdrag, men hadde tjent en god slump da vi solgte 3 år etterpå. Det var enklere da. Anonymkode: 9301a...a5b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #46 Skrevet 26. juni 2019 1. Sparer penger hver måned 2. Får lån i banken 3. Kjøper bolig i en størrelse og i et område du har råd til basert på hvor mye du sparte i punkt 1 og hvor mye du fikk i lån i punkt 2 Det er slik vi som eier bolig har gjort det.... Anonymkode: 53852...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #47 Skrevet 26. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt søkkalene, ikke har jeg lov til å ha en hamster en gang. Nei, det er ikke et godt liv. Det er et usunt liv. Prøv å finne noe å leie der du har lov til å ha dyr, i lavere prisklasse, ikke lett. Anonymkode: 4f020...078 Vi leier ut og vi nekter leietakere dyr pga tidligere erfaringer. Ellers har de ganske frie tøyler. De vi leier ut til betaler under markedspris mot at de tar vare på leiligheten. Anonymkode: a299a...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #48 Skrevet 26. juni 2019 Har du noe oppsparte midler? Er du i jobb? Holder du til i pressområder? Anonymkode: 5d989...020
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #49 Skrevet 26. juni 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen menneskerett å eie bolig. Men når boliger skattes så gunstig som de faktisk gjør så er det en omvendt Robin Hood-politikk. De som har hatt råd til å investere i bolig har blitt rike, mens de som ikke har råd til å komme inn på boligmarkedet har måttet gi pengene sine til utleierne. Skattereglene er omtrent like urettferdig som om man skulle slippe skatt om man tjente mer enn enn million i året. Så kunne de rike sagt "det er ingen menneskerett å slippe skatt så de som tjener under millionen får slutte å klage!" Anonymkode: 721a7...405 Vi eier en 70 år gammel enebolig med nøktern standard, i et oressomrpde. Har høyt lån og boligen har et evig oppussings/ oppgraderingsbehov. Vi har brukt store summer bare for å hindre at den forfaller. Dette er penger vi knapt får tilbake når vi selger. Økonomisk sett ville det lønt seg å leie. Anonymkode: 06571...694
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #50 Skrevet 26. juni 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi leier ut og vi nekter leietakere dyr pga tidligere erfaringer. Ellers har de ganske frie tøyler. De vi leier ut til betaler under markedspris mot at de tar vare på leiligheten. Anonymkode: a299a...c5e Du får håpe de ikke går sakte gal i etasjen under deg. Frie tøyler til hva da? Til å eksistere? Dere er tøylet av lovgiver uansett, med tvingende lovgivning. Anonymkode: 4f020...078 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #51 Skrevet 26. juni 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt søkkalene, ikke har jeg lov til å ha en hamster en gang. Nei, det er ikke et godt liv. Det er et usunt liv. Prøv å finne noe å leie der du har lov til å ha dyr, i lavere prisklasse, ikke lett. Anonymkode: 4f020...078 Jeg føler med deg! Det er ikke sånn det skal være. Mange av utleie leiligheten er rett og slett identitetsløse, å bo i et interiørløs og innholdsløs leilighet gjør en til mijøskadet. Dem har da ingen peiling hvordan et hjem skal se ut. Anonymkode: c23c7...f27
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #52 Skrevet 26. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en av de heldige som kom inn på boligmarkedet, uten jobb og egenkapital. Det var for noen år siden da bankene var meget hyggelige. Heldigvis har dette reddet meg fra å måtte leve som en slave under en eller annen griseslask utleier. Hadde vært et mareritt å aldri vite når man plutselig måtte flytte ut. Anonymkode: 48b6b...27b Jeg forstår godt at det er kjipt på mange måter å være leietaker, men det er da ikke utleierne sin skyld! Synes det er helt unødvendig å omtale folk som leier ut bolig på den måten! Hva skulle folk som ikke kommer seg inn på leiemarkedet gjort da, hvis det ikke fantes folk som leide ut boligene sine? Det finnes nok rotne epler der også, men de fleste er ok. På samme måte som at det finnes leietakere som raserer leiligheten og nekter å betale for seg, men det gjelder også heldigvis de færreste. Anonymkode: 1ea41...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #53 Skrevet 26. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får håpe de ikke går sakte gal i etasjen under deg. Frie tøyler til hva da? Til å eksistere? Dere er tøylet av lovgiver uansett, med tvingende lovgivning. Anonymkode: 4f020...078 Synes folk må bestemme selv om de ønsker dyrehold i boligen de eier. Kan selv ikke ha dyr på grunn av alvorlig allergi. Det suger, men sånn er livet. Har måttet finne andre ting som gir livet mening... Anonymkode: 1ea41...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #54 Skrevet 26. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141684084 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=125681150 Anonymkode: f7f05...920 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 15kvm i Haugesund eller et renoveringsobjekt på tvangssalg? Er du klar over hva det vil koste og kreve for å få det renoveringsobjektet på beina? Når tilogmed megler opplyser dette: "Meget dårlig standard. Det er vannskader fra tak samt at det har vært vannlekkasje i kjeller fra frosset vannrør. Boligen inneholder mye rot og søppel, noe som gjør det vanskelig å få oversikt over standard. Inngangsparti har store skader og oppleves som utrygt. Omfattende renovering og oppgradering må påregnes. Vann/avløp Tilknyttet offentlig vannverk. Privat avløp, opplyst at det ikke er septikktank og at avløp er ført ned mot fjæra men ikke helt ut i sjø. Elektrisk anlegg Strøm er avstengt. Det var tilsyn på el.anlegg og foretatt utbedringer i år 2000. Det er uvisst om senere vannskader har skadet el.anlegget." Anonymkode: 6a148...9a1 Den i Haugesund har husleie på 4700. Anonymkode: 4a88d...b24
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #55 Skrevet 26. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får håpe de ikke går sakte gal i etasjen under deg. Frie tøyler til hva da? Til å eksistere? Dere er tøylet av lovgiver uansett, med tvingende lovgivning. Anonymkode: 4f020...078 De har leid i tre år nå og stortrives. Vi har til og med feiret jul sammen. De har ikke ett stort nettverk her i Norge, så de ser på oss som familie. Vi føler oss meget heldige som har de. Da mannen mistet jobben, lot vi dem betale halvparten av leien til han fikk seg jobb. For det, er de evig takknemlig. Anonymkode: a299a...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #56 Skrevet 26. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får håpe de ikke går sakte gal i etasjen under deg. Frie tøyler til hva da? Til å eksistere? Dere er tøylet av lovgiver uansett, med tvingende lovgivning. Anonymkode: 4f020...078 Jeg tror leietakere beholder psyken selv om de ikke kan ha dyr Anonymkode: 9df31...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #57 Skrevet 26. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med deg! Det er ikke sånn det skal være. Mange av utleie leiligheten er rett og slett identitetsløse, å bo i et interiørløs og innholdsløs leilighet gjør en til mijøskadet. Dem har da ingen peiling hvordan et hjem skal se ut. Anonymkode: c23c7...f27 Forventer du i tillegg å flytte inn i en utleieleilighet som er fullt innredet? Vel lykke til. Jeg måtte male hele leiligheten sist jeg leide. Da ble det plutselig en helt ny leilighet. Kommer langt med å innrede litt personlig og skape det koselig rundt seg. Anonymkode: 9df31...7c2 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #58 Skrevet 27. juni 2019 Etter å ha sett hvordan folk har dyrene klorende rundt på møbler, med tisselabber og dokassetiss/bæsj i pels.. så er det ikke rart man ikke vil leie ut til folk med dyr. Når jeg har dyr, så skal ikke dyrene oppføre seg som mennesker, de skal respektere menneskene og være på plasser som er for dyr. Katter skal helst være ute, da mange har en vane å klore og ta med seg halve dokassen å smøre den rundt i huset. Hunder er greie siden de er enklere å lære opp. Så her er det opp til eieren å lære hunden å respektere at den er hun og ikke et menneske. Anonymkode: 48b6b...27b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #59 Skrevet 27. juni 2019 Det er en avsporing av trådens opprinnelig start. Så dere som snakker om dyr etc, bør finne egen forumtråd. Lykke til. Anonymkode: c23c7...f27 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #60 Skrevet 27. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med deg! Det er ikke sånn det skal være. Mange av utleie leiligheten er rett og slett identitetsløse, å bo i et interiørløs og innholdsløs leilighet gjør en til mijøskadet. Dem har da ingen peiling hvordan et hjem skal se ut. Anonymkode: c23c7...f27 Seriøst ? Du tuller ! Det er din oppgave når du bor et sted å gjøre det trivelig rundt deg, med møbler og interiør. Det er du selv som er ansvarlig for å skape et hjem av stedet du eier/leier. Jeg leier ut mange leiligheter, fra ca 45kvm-110kvm, eier noen bygårder. Her bor det alt fra enslige eldre, barnefamilier og par, noen har hund, noen har ikke. Alle har gode fine leiligheter med terrasse og grønt område utenfor i bakgården. Alle leilighetene har nytt elektrisk anlegg, vinduer som er ca 5-6år gamle, dører, bad som er pusset opp siste 6-7 årene etc. Det males stort sett mellom hver gang noen flytter, men de fleste bor her på langtidsleie. Mange både ønsker og må leie leilighet. Det er ikke alle som vil eie, og det er vel omtrent kun i Norge det er slik press på at en må eie sin egen leilighet. har et par eldre som bor delvis i Spania og da er friheten deres mye større ved at de leier her hjemme i Norge . Jeg har selv kjøpt leilighet til barna mine som de får overta om de ønsker når de blir voksne og vil flytte , disse leies også ut i dag. Men du får ikke kjøpt noe uten egenkaptial og inntekt, så du har po ikke mye valg om du ikke har dette. Da må du leie om du ikke vil bo under åpen himmel Anonymkode: 3822a...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå