AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Jeg eier ikke, og ønsker ikke å leie mer. Dermed står jeg utenfor boligmarkedet. Hva gjør man? Anonymkode: c23c7...f27
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Er i akkurat samme situasjon som deg! Vurderer bobil eller campingvogn, da er det iallefall MITT selvom det er kummerlige forhold! Ingen idiotiske huseiere som ikke kan loven og gir faen i utleieobjektet sitt! Anonymkode: 40836...012 6
I Grosny Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg eier ikke, og ønsker ikke å leie mer. Dermed står jeg utenfor boligmarkedet. Hva gjør man? Anonymkode: c23c7...f27 Kjøp noe som er altfor lite. Da er du inne, og prisstigningen på ett-roms er høy i pressområder. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Sant det du skriver. Jeg mangler de elementære midlene for å bli godkjent kunde med boliglån. Nå får jeg ikke gjort noe kreativt. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i akkurat samme situasjon som deg! Vurderer bobil eller campingvogn, da er det iallefall MITT selvom det er kummerlige forhold! Ingen idiotiske huseiere som ikke kan loven og gir faen i utleieobjektet sitt! Anonymkode: 40836...012 Anonymkode: c23c7...f27
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Åherrre.. det er ingen menneskerett å eie bolig..? Typisk norsk mentalitet, du MÅ eie egen bolig ellers er du ikke verdt noenting!!! Vi er mange utenfor boligmarkedet! MANGE!!! get over it! Du kan ha et fint liv uten å eie egen bolig, ikke mål alt i det! Anonymkode: e7c97...3ee 23
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 Hva med å leie en hytte? Anonymkode: 81d9b...e08
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 3 minutter siden, I Grosny skrev: Kjøp noe som er altfor lite. Da er du inne, og prisstigningen på ett-roms er høy i pressområder. jeg skal gjøre hva jeg kan, håper på enebolig. Litt avhengig hvor jeg får meg jobb. Jeg er klar til å flytte. Anonymkode: c23c7...f27
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med å leie en hytte? Anonymkode: 81d9b...e08 Da får jeg ikke godkjent adresse. Jeg hadde håpet å komme inni boligmarkedet, men ønsker ikke å leie mer. Anonymkode: c23c7...f27
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åherrre.. det er ingen menneskerett å eie bolig..? Typisk norsk mentalitet, du MÅ eie egen bolig ellers er du ikke verdt noenting!!! Vi er mange utenfor boligmarkedet! MANGE!!! get over it! Du kan ha et fint liv uten å eie egen bolig, ikke mål alt i det! Anonymkode: e7c97...3ee Å eie skal være menneske rett, her holder staten mange utenfor. Anonymkode: c23c7...f27 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åherrre.. det er ingen menneskerett å eie bolig..? Typisk norsk mentalitet, du MÅ eie egen bolig ellers er du ikke verdt noenting!!! Vi er mange utenfor boligmarkedet! MANGE!!! get over it! Du kan ha et fint liv uten å eie egen bolig, ikke mål alt i det! Anonymkode: e7c97...3ee Det er ingen menneskerett å ha en jobb heller. Men det ganske elementært for en fungerende samfunn at innbyggerne har jobb. Det samme gjelder eie av bolig. Ingen menneskerett, men elementært for et fungerende samfunn. Se bare på land som Sør-Afrika hvor forskjellen mellom rik og fattig er så stor at landet er i ferd med å bli nok en "failed state" i Afrika. I Norge har vi rigget samfunnet slik at verdier er knyttet til bolig. Uten bolig vil du forbli fattig. Enten må dette utjevnes med skatter, eller så må folk hjelpes inn på boligmarkedet. Ellers blir Norge et nytt Sør-Afrika, og det skal jeg love deg ikke er et land du ønsker å bo i. Anonymkode: 68f8c...83d 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ingen menneskerett å ha en jobb heller. Men det ganske elementært for en fungerende samfunn at innbyggerne har jobb. Det samme gjelder eie av bolig. Ingen menneskerett, men elementært for et fungerende samfunn. Se bare på land som Sør-Afrika hvor forskjellen mellom rik og fattig er så stor at landet er i ferd med å bli nok en "failed state" i Afrika. I Norge har vi rigget samfunnet slik at verdier er knyttet til bolig. Uten bolig vil du forbli fattig. Enten må dette utjevnes med skatter, eller så må folk hjelpes inn på boligmarkedet. Ellers blir Norge et nytt Sør-Afrika, og det skal jeg love deg ikke er et land du ønsker å bo i. Anonymkode: 68f8c...83d Bra skrevet, du er faktisk en som skulle sittet i stortingssalen. Her er det noe som bør rokkes på samme nivå som bompenge saken. Her sover regjering og storting. Noen må tørre å ta opp saken, slik at etablerte politikere blir fille ristet. Anonymkode: c23c7...f27 3
I Grosny Skrevet 25. juni 2019 #12 Skrevet 25. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg skal gjøre hva jeg kan, håper på enebolig. Litt avhengig hvor jeg får meg jobb. Jeg er klar til å flytte. Anonymkode: c23c7...f27 Hva med ei tomt? Bygg selv, gjerne en form for arkitektur som gjør at du kan bygge trinnvis slik at du kan begynne litt smått og bygge på etter hvert. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg eier ikke, og ønsker ikke å leie mer. Dermed står jeg utenfor boligmarkedet. Hva gjør man? Anonymkode: c23c7...f27 Du leier. Har du ikke råd til å eie, så må du leie. Hva mener du er alternativene? At noen kjøper/gir deg bolig? Anonymkode: c2b13...024 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #14 Skrevet 25. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Åherrre.. det er ingen menneskerett å eie bolig..? Typisk norsk mentalitet, du MÅ eie egen bolig ellers er du ikke verdt noenting!!! Anonymkode: e7c97...3ee Det er ingen menneskerett å eie bolig. Men når boliger skattes så gunstig som de faktisk gjør så er det en omvendt Robin Hood-politikk. De som har hatt råd til å investere i bolig har blitt rike, mens de som ikke har råd til å komme inn på boligmarkedet har måttet gi pengene sine til utleierne. Skattereglene er omtrent like urettferdig som om man skulle slippe skatt om man tjente mer enn enn million i året. Så kunne de rike sagt "det er ingen menneskerett å slippe skatt så de som tjener under millionen får slutte å klage!" Anonymkode: 721a7...405 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #15 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, I Grosny skrev: Hva med ei tomt? Bygg selv, gjerne en form for arkitektur som gjør at du kan bygge trinnvis slik at du kan begynne litt smått og bygge på etter hvert. Til det så trenger jeg en konsulent for ikke å gå i feller. Men en veldig god tanke! Takk. Dessuten må jeg vel ha egenkapital for å kjøpe tomt? Anonymkode: c23c7...f27 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #16 Skrevet 25. juni 2019 Da får du sove under en gran og lage mat på stormkjøkken. Du setter deg selv i denne situasjonen, så dette burde du ha tenkt på tidligere. Anonymkode: edac7...0b0 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #17 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen menneskerett å eie bolig. Men når boliger skattes så gunstig som de faktisk gjør så er det en omvendt Robin Hood-politikk. De som har hatt råd til å investere i bolig har blitt rike, mens de som ikke har råd til å komme inn på boligmarkedet har måttet gi pengene sine til utleierne. Skattereglene er omtrent like urettferdig som om man skulle slippe skatt om man tjente mer enn enn million i året. Så kunne de rike sagt "det er ingen menneskerett å slippe skatt så de som tjener under millionen får slutte å klage!" Anonymkode: 721a7...405 Helt fantastisk, så enig så enig Anonymkode: c23c7...f27
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #18 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får du sove under en gran og lage mat på stormkjøkken. Du setter deg selv i denne situasjonen, så dette burde du ha tenkt på tidligere. Anonymkode: edac7...0b0 hvem er du som dømmer? Anonymkode: c23c7...f27 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #19 Skrevet 25. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bra skrevet, du er faktisk en som skulle sittet i stortingssalen. Her er det noe som bør rokkes på samme nivå som bompenge saken. Her sover regjering og storting. Noen må tørre å ta opp saken, slik at etablerte politikere blir fille ristet. Anonymkode: c23c7...f27 Den norske boligpolitikken kommer neppe til å endres. Så lenge flertallet eier bolig eller vet de kommer til få eie bolig så har de ingen ønsker om å gi fra seg den fordelen til de som ikke klarer å komme inn på boligmarkedet. Ingen ønsker å gi fra seg fordelene de selv har. Anonymkode: 721a7...405 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #20 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den norske boligpolitikken kommer neppe til å endres. Så lenge flertallet eier bolig eller vet de kommer til få eie bolig så har de ingen ønsker om å gi fra seg den fordelen til de som ikke klarer å komme inn på boligmarkedet. Ingen ønsker å gi fra seg fordelene de selv har. Anonymkode: 721a7...405 hvem? var det ikke noen som ødela og utnyttet situasjonen som påførte 15 % regelen. Noen ødela for andre. Har jeg ikke hørt den før? Anonymkode: c23c7...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå