Gå til innhold

Må man opplyse om at man har brukt selvbruningskrem?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det nødvendig å si at man har brukt selvbruner hvis man får komplimenter for brunfargen? Føler jeg ljuger da jeg sier jeg har solt meg på balkongen.. Men jeg har jo det også da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare si takk for et kompliment .. og ikke gjøre noe mer ut av det. Folk har da ikke noe med hvor du har fått fargen fra - men personlig ville jeg nok sagt at jeg brukte selvbruningskrem i tillegg til soling - det er da ikke flaut.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Nei, det må du ikke soi! SI takk!

Skrevet

Det bestemmer du da selv om du vil avsløre det eller holde det for deg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det blir litt som å si "den kjøpte jeg på salg til 50 kr" hver gang noen synes et eller annet klesplagg du har på deg er fint. Har en tendens til det selv, å modifisere andres komplimenter :oops:

Si takk, du.

Skrevet
Synes det blir litt som å si "den kjøpte jeg på salg til 50 kr" hver gang noen synes et eller annet klesplagg du har på deg er fint. Har en tendens til det selv, å modifisere andres komplimenter :oops:

Si takk, du.

Ja...rart det der...eller folk sier "å, så pent parkettgulv du har fått" Svar: "uff nei....hvis du får låne mikroskop...så vil du se at det er en bitteliten flis i hjørnet under sofaen som er en anelse lysere enn de andre"....Vi folk er rare ja. :ler:

Skrevet

Jeg får "ÅÅ så brun du er!" og sier "ja jeg har jukset litt da". Det er helt greit å si i disse dager. Og så blir jeg nødt å lære bort triksene.

Skrevet

Men hvorfor er det egentlig unnskyldende å si at man har jukset?

Er liksom det å bli brun av solen en bragd man kan være stolt av?

Det er jo et kompliment at man er brun, men når man tenker over det, er det litt merkelig at det skal være så flott å ha fått brunfarge av å ha vært utendørs. Om det er fordi man er en skikkelig friskus er nå en ting, men at man sitter på balkongen for eksempel og at dette fører til brunfarge er vel ikke akkurat noe enestående kvalitetsstempel?

Skrevet
Men hvorfor er det egentlig unnskyldende å si at man har jukset?

Er liksom det å bli brun av solen en bragd man kan være stolt av?

Det er jo et kompliment at man er brun, men når man tenker over det, er det litt merkelig at det skal være så flott å ha fått brunfarge av å ha vært utendørs. Om det er fordi man er en skikkelig friskus er nå en ting, men at man sitter på balkongen for eksempel og at dette fører til brunfarge er vel ikke akkurat noe enestående kvalitetsstempel?

Vi kan ta diskusjonen om hvorfor det er så flott å være brun i det hele tatt i samme slengen kanskje. Eller ikke.

Alt som er naturlig blir vel sett på som noe som har "best kvalitet", og å få en flott brunfarge av solen er ikke alle som får oppleve. Noen blir røde, eller ikke det engang. De som får lett en fin farge av solen, om det er på balkongen eller på påskefjellet, blir vel kanskje sett på som de "heldige", om man liker solbrun hud.

Kan det sammenlignes med pupper? "ÅÅ du har så fine pupper", "jo takk, jeg har akkurat fått silikoninlegg". Det er liksom mer stas om de hadde vært naturlig? ;) Da blir de naturlige puppene være #1, silikon det er annenrangs.

Ekte sol er ace, solarium og selvbruningskrem er annenrangs ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

hvis noen sier det til meg sier jeg bare- så bra!! :)

er et fint svar syns jeg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi kan ta diskusjonen om hvorfor det er så flott å være brun i det hele tatt i samme slengen kanskje. Eller ikke.

Alt som er naturlig blir vel sett på som noe som har "best kvalitet", og å få en flott brunfarge av solen er ikke alle som får oppleve. Noen blir røde, eller ikke det engang. De som får lett en fin farge av solen, om det er på balkongen eller på påskefjellet, blir vel kanskje sett på som de "heldige", om man liker solbrun hud.

Kan det sammenlignes med pupper? "ÅÅ du har så fine pupper", "jo takk, jeg har akkurat fått silikoninlegg". Det er liksom mer stas om de hadde vært naturlig? ;) Da blir de naturlige puppene være #1, silikon det er annenrangs.

Ekte sol er ace, solarium og selvbruningskrem er annenrangs ;)

Ser poenget ditt godt, likevel er det vel litt forskjell: silikonpupper er den "usunne" puppevarianten, mens selvbruning er den sunne når det kommer til farge. For vi vet jo i dag veldig godt at soling fører til rynker og i noen tilfeller hudkreft. Så egentlig burde det vel ikke være så kult å si "jo, du, jeg har ligget og stekt meg i mange timer for å få denne fargen"..

Gjest synseren
Skrevet

Hvis jeg blir spurt kommer jeg til å si at det er selvbruningskrem, ikke noe i veien med det vel?

Gjest GreenSky
Skrevet

Hehe, det der er typisk jenter, har jeg intrykk av. Klassikeren: - Å, så fin genser du har! - Åh, denne her? Nei, det er bare en gammel fille jeg fant i skapet, det.

Hva med å bare si - tusen takk! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...