AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Hei! Vi giftet oss i Las Vegas i mai, og har nå innsett at det kanskje er på sin plass med en liten feiring for familie og nærmeste venner. Men vi er ikke spesielt glad i oppmerksomheten rundt det, og lurer derfor på å ha det som en temafest. Noen gode tips? og blir det teit? 😅😅 Tenkte litt på Hawaii party, da kan folk selv bestemme hvor mye de vil gjøre ut av det, og kanskje fjerne noe av presset med hvor formelle kjoler osv folk skal ha. Anonymkode: 982ab...39b
Fjollefyr Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 For meg blir temafest litt rart. Sikkert fordi det var en greie for 20 år siden. Cowboy, pimp n hoe, hawaii og gud vet hva. Da ville jeg heller gått for fest, med tema for pynt og antrekk. F.eks : Blomster, Rosa(evt annen farge) eller Sommer...etc. Så kan gjestene pynte seg med det de vil i det temaet. Har man f.eks blomster som tema kan damene ha alt fra blomster i håret, en kjole etter topp med blomstmønster, menn kan ha blomster i knapphullet eller annen fargerikt pynt. 4
AuroraB Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 (endret) Om dere ikke er glad i oppmerksomhet rundt bryllupet, så ville jeg ihvertfall ikke invitert til tema-fest. Det hadde ihvertfall blitt en snakkis både før, under og etter, og ikke nødvendigvis på en god måte. For meg personlig hadde det vært langt mer stress med å finne noe å ha på meg til et Hawaii-party enn et alminnelig bryllup med pen kjole. Jeg kan kle meg i alt fra galla til "sommerpent" på 15 minutter med det jeg har i skapet, men temafester er pes. Om man skal velge hvor mye eller lite man gjør ut av antrekket til en fest med et ganske snevert tema, så er det enda mer stress. Skal man ta sjansen på å være den eneste som kommer i kokosnøtt-bh, eller kan det hende man blir den eneste i pen sommerkjole. Like ubehagelig begge deler. Om dere absolutt må velge et tema, så velg heller noe som hun over foreslår, eller bare ha et helt alminnelig, hyggelig bryllup der folk kan få ta på seg alminnelig pene klær (det er her dresskode kommer inn), treffes, småprate, spise og drikke litt og ha en fin stund der de feirer dere. Endret 25. juni 2019 av AuroraB 7
Belima Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Tanteungen min giftet seg i Las Vegas i fjor vinter og ba familie på grillparty på sommeren. Vi stilte i litt pent tøy og hadde en kjempeettermiddag/tidlig kveld. Barn var også bedt, så det startet kl 1500. Var en veldig enkel, men koselig feiring for de nygifte. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Inviter heller til en vanlig grillkveld om dere ikke vil ha noe oppstyr. For det blir det uansett når folk skjønner at det er markering av ekteskapet. Plutselig har du onkel Kåre som skal holde en tale, og tante Guri som har diktet en sang for anledningen. Og folk har med gaver og styr. Anonymkode: d9974...b49 2
solmåneogstjerner Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Sånne temafester er noe styr. Det betyr at jeg ikke kan bruke noe jeg allerede har, og må fundere på hva jeg skal ha på og hvordan få tak i det. Inviter heller til en avslappet fest med avslappet kleskode. Vær så snill... 4
semperflorens Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 På 25.6.2019 den 22.31, AnonymBruker skrev: Hei! Vi giftet oss i Las Vegas i mai, og har nå innsett at det kanskje er på sin plass med en liten feiring for familie og nærmeste venner. Men vi er ikke spesielt glad i oppmerksomheten rundt det, og lurer derfor på å ha det som en temafest. Noen gode tips? og blir det teit? 😅😅 Tenkte litt på Hawaii party, da kan folk selv bestemme hvor mye de vil gjøre ut av det, og kanskje fjerne noe av presset med hvor formelle kjoler osv folk skal ha. Anonymkode: 982ab...39b Hvis dette er en måte å si at dere oppriktig ønsker en liten feiring, støtter jeg forslag om grillfest e.l. nå i sommer og droppe temafest hvis dere ikke vil ha oppmerksomhet. Hvis det er grilling i hagen eller noe sånt, trenger jo ikke folk pynte seg, og dere kan fjerne presset med hvor formelt folk skal kle seg ved å si at folk ikke skal pynte seg, når dere inviterer. Men hvis det egentlig betyr at dere føler at dere må ha en liten feiring fordi dere tror det er forventet eller fordi noen eksplisitt eller implisitt har gitt uttrykk for at dere bør ha en liten feiring, synes jeg dere skal revurdere hele greia. Hvis dere ikke vil ha en liten feiring, uansett hvor uformell den måtte være, dropp det. Dere kommer til å få oppmerksomhet rundt det uansett hvordan dere gjør det, fordi det kommer til å være en feiring av dere. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Temafest er veldig rart når det er bryllup. Husk heller på å få med ordet kleskode i invitasjonen. Sett dere inn i hvilke kleskoder som finnes, og bruk den mest normale/jordnære av dem, om det er det dere ønsker. Anonymkode: 97090...98d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå