AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 På domstol.no - når går rettssaken- stod det at saken jeg følger skulle gå i dag da jeg sjekket i går kveld. Da jeg sjekket i dag var saken vekke fra listen, og jeg finner den heller ikke frem i tid. (søkte på sakene i flere mnd frem i tid) Noen som vet hva som kan ha skjedd? Anonymkode: f658f...0ad
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: På domstol.no - når går rettssaken- stod det at saken jeg følger skulle gå i dag da jeg sjekket i går kveld. Da jeg sjekket i dag var saken vekke fra listen, og jeg finner den heller ikke frem i tid. (søkte på sakene i flere mnd frem i tid) Noen som vet hva som kan ha skjedd? Anonymkode: f658f...0ad Ingått forlik eller lignende? Vanskelig å si når du ikke utdyper hva slags sak det var. Anonymkode: 456e2...4d6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingått forlik eller lignende? Vanskelig å si når du ikke utdyper hva slags sak det var. Anonymkode: 456e2...4d6 Det var straffesak- grov kroppsskade (eller kroppskrenkelse?) Anonymkode: f658f...0ad
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På domstol.no - når går rettssaken- stod det at saken jeg følger skulle gå i dag da jeg sjekket i går kveld. Da jeg sjekket i dag var saken vekke fra listen, og jeg finner den heller ikke frem i tid. (søkte på sakene i flere mnd frem i tid) Noen som vet hva som kan ha skjedd? Anonymkode: f658f...0ad Når saken trekkes, av ulike grunner, forsvinner den fra domstol.no. Enten er saken forliket eller så er den trukket av andre grunner. Anonymkode: 32bf1...5e0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var straffesak- grov kroppsskade (eller kroppskrenkelse?) Anonymkode: f658f...0ad Straffesaker eller ikke, straffesaker er unntatt offentligheten med navn å partene i saken. Men sakene forlikes ikke og fjernes følgelig heller ikke, med mindre tiltalte dør. Anonymkode: 32bf1...5e0
The Kitten Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Straffesaker eller ikke, straffesaker er unntatt offentligheten med navn å partene i saken. Men sakene forlikes ikke og fjernes følgelig heller ikke, med mindre tiltalte dør. Anonymkode: 32bf1...5e0 De aller fleste straffesaker er ikke unntatt offentligheten. Det er helt feil.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Skrevet 26. juni 2019 2 timer siden, The Kitten skrev: De aller fleste straffesaker er ikke unntatt offentligheten. Det er helt feil. Vis meg en straffesak der tiltalte og fornærmedes navn ligger åpent uten på domstol.no, så skal jeg trekke tilbake min uttalelse. Alle saker domstolene skal behandle legges ut offentlig, men parter i straffesaker, i barneverns og andre saker der det er belastende for partene at navnene deres opplyses i sakslistene til domstolen, skal navnet til partene i sakene unntaes offentligheten. Det er en del av domstolens retningslinjer i loven. Videre blir sakene sperret delvis eller helt for innsyn når det kommer til dommer og der presse og andre ber om innsyn. Men dersom du mener at sakene med saksnummer ligger på domstol.no uten navn, så snakker vi om to ulike ting her. Anonymkode: 32bf1...5e0
The Kitten Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vis meg en straffesak der tiltalte og fornærmedes navn ligger åpent uten på domstol.no, så skal jeg trekke tilbake min uttalelse. Alle saker domstolene skal behandle legges ut offentlig, men parter i straffesaker, i barneverns og andre saker der det er belastende for partene at navnene deres opplyses i sakslistene til domstolen, skal navnet til partene i sakene unntaes offentligheten. Det er en del av domstolens retningslinjer i loven. Videre blir sakene sperret delvis eller helt for innsyn når det kommer til dommer og der presse og andre ber om innsyn. Men dersom du mener at sakene med saksnummer ligger på domstol.no uten navn, så snakker vi om to ulike ting her. Anonymkode: 32bf1...5e0 Selve saken vil jo ligge ute, og (med unntak) er det åpen rett i Norge. Så der vil jo alle som vil kunne komme og få navnene på fornærmet og tiltalt i straffesaker. Men jeg tror egentlig vi bare snakket om to ulike ting.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #10 Skrevet 26. juni 2019 Ts her, saken ligger ute på domstol med kun saksnr, hva det gjelder og advokater Anonymkode: f658f...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå