drikkerbrushverdag Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Hvordan oppbevarer dere viktige brev som dere vil ta vare på? Vi er to voksne som har forskjellige regninger, legetimer, attester og så lignende vi må holde styr på. Det åpenbare er selvsagt perm, men har noen tips til litt finere ryddige oppbevaringsmåter? Jeg lurer også på hvor lenge dere oppbevarer regninger før dere kaster dem. Jeg er mest bekymret for å blande regninger og helseting. Akkurat nå går alt bare i et skap etter at det har blitt betalt. Personlige brev og kort går helt usortert i en boks. Det er koselig å se gjennom dem etterpå.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 Regninger kastes straks de er lagt til betaling. Får jo uansett så godt som aldri regninger i papirformat. Viktige papirer scannes og lagres i skyen. Anonymkode: 24224...618
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 2 timer siden, drikkerbrushverdag skrev: Hvordan oppbevarer dere viktige brev som dere vil ta vare på? Vi er to voksne som har forskjellige regninger, legetimer, attester og så lignende vi må holde styr på. Det åpenbare er selvsagt perm, men har noen tips til litt finere ryddige oppbevaringsmåter? Jeg lurer også på hvor lenge dere oppbevarer regninger før dere kaster dem. Jeg er mest bekymret for å blande regninger og helseting. Akkurat nå går alt bare i et skap etter at det har blitt betalt. Personlige brev og kort går helt usortert i en boks. Det er koselig å se gjennom dem etterpå. regninger= har alle faste på e-faktura. De få vi får i posten kanskje hvert 3-4år betales med en gang og kastes. Blir det noe tull kan du søke frem betaler regninger uansett i nettbanken så ser ikke vitsen i å ta vare på dem. Legetimer fører vi inn på kalender på mob, og i en liten avtalebok jeg alltid har i vesken (filofax heter det vel). Det vi har i permer er attester, papirer vedr leiligheten og andre papirer vi ikke har på pc. Anbefaler å ha hver deres og kanskje en felles (boliglån, forsikringer etc. Forsikringspapirer ligger uansett på nettsiden så de kan du også kaste). Du kan og ha papirer en en fin boks. Jeg Vi synes bare permer er mer oversiktlig. Anonymkode: 9cc79...da0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Har en boks jeg putter alle viktige papirer i, og på slutten av året går jeg igjennom den og arkiver i perm det som skal beholdes, og kaster det som kan kastes. Anonymkode: 7be61...721 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå