blomaden Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Jeg og kjæresten har en diskusjon, og klarer ikke bli enige. Vi skal i et bryllup til en kusine av han, som han egentlig ikke har noe kontakt med. Vi takket selvsagt ja da det alltid er koselig å bli innvitert! Vi har nå fått mer informasjon om bryllupet, og der står det at de ønsker seg penger til bryllupsreise. Jeg er så sinnsykt imot å ønske seg eller å gi penger. Jeg synes det er frekt å be om, og det blir veldig tydelig hva man «har råd til» å gi. Jeg vil derfor kjøpe en fin figur fra willow tree til rundt 5-600kr, et pent salatbestikk eller salt/pepper bøsse.. noe i den duren. Kjæresten min mener at vi absolutt burde gi de penger siden det er det de ønsker seg, og synes det blir flaut å gi de en ting når alt de vil ha er penger. Vi står begge ganske fast på våre meninger, og nå har han sagt at hvis vi ikke kan gi penger så blir det så flaut at han vil ikke dra i bryllupet. Noen gode råd der ute? 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juni 2019 Jeg gir ofte penger, og synes det er supert hvis folk ønsker seg penger. Så vet jeg de får noe nyttig og ikke bare noe surr de ikke trenger. Anonymkode: af3a4...e01 59
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 25. juni 2019 Synes du skal høre på kjæresten din. Anonymkode: e36e3...834 51
Populært innlegg Barkrakk Skrevet 25. juni 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 25. juni 2019 Jeg skal gifte meg i år og ønsker meg penger. Vi lever i et bruk og kast-samfunn og vi har mer enn nok ting. Jeg vil mye heller ha penger til opplevelser. Driter i hvor mye folk gir, det viktigste er at de vil være med på feiringen. Men skal innrømme at jeg hadde blitt snurt om noen kom med en trefigur til oss. Da kjenner de oss ikke i det hele tatt. 64
Gjest Juks Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Helt supert å både gi og motta penger. Bedre å motta penger enn gaver man ikke ønsker, tenker jeg. Jeg gir veldig ofte penger eller gavekort, så får dem velge selv hva dem vil bruke det på
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 De som kjenner igjen dyre og billige merker vil vel uansett se hvor god råd folk har, vil jeg tro? De med dårlig råd vil legge merke til dem som gir dyre merkevarer og omvendt? Et annet poeng er som Barkrakk nevner, brudeparet har kanskje mer enn nok ting allerede? Vi er ikke gift engang enda, men har hatt flere runder i løpet av åtte år hvor vi har redusert eiendeler og fått ut ting som aldri blir brukt/vi ikke har plass til. Og flere runder blir det. Er det ikke da litt bortkastet å bruke 600 kroner på noe som meget mulig bare blir stuet vekk i et skap? 13 minutter siden, Barkrakk skrev: Da kjenner de oss ikke i det hele tatt. Eller så driter de i det. 😝 Samboer sa flere ganger til sin mor før jul at vi har altfor mye nips og pynteting som ikke blir brukt. Hva tror du vi fikk til jul? Nips! 😂 (Noe nyttig fikk vi også da, så det var ikke bare støvsamlere vi fikk. Men samboer sukket litt over at han jo hadde sagt til sin mor at vi ikke bruker så mye sånt.) Anonymkode: d9218...06b 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 Man kjøper uansett ikke pynteting til folk man ikke har kontakt med da man ikke aner stilen til folk. En sånn willow tree greia hadde aldri fått bli i mitt hus ihvertfall. Anonymkode: 7e8ad...7b2 46
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 Helt kurant å ønske seg penger! Det er jo det samme som å ha en konkret ønskeliste hos for eksempel Kitchn, brudeparet vet jo hva ting på lista koster. Anonymkode: 32ba5...049 17
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 Nei. det er ikke frekt. Anonymkode: d964a...af2 5
Lill3My Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 Prøv å sett deg i deres sko - du ville vel heller blitt glad og takknemlig for hver hundrelapp heller enn p henge deg opp i hvem som gav minst? 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 53 minutter siden, blomaden skrev: Jeg og kjæresten har en diskusjon, og klarer ikke bli enige. Vi skal i et bryllup til en kusine av han, som han egentlig ikke har noe kontakt med. Vi takket selvsagt ja da det alltid er koselig å bli innvitert! Vi har nå fått mer informasjon om bryllupet, og der står det at de ønsker seg penger til bryllupsreise. Jeg er så sinnsykt imot å ønske seg eller å gi penger. Jeg synes det er frekt å be om, og det blir veldig tydelig hva man «har råd til» å gi. Jeg vil derfor kjøpe en fin figur fra willow tree til rundt 5-600kr, et pent salatbestikk eller salt/pepper bøsse.. noe i den duren. Kjæresten min mener at vi absolutt burde gi de penger siden det er det de ønsker seg, og synes det blir flaut å gi de en ting når alt de vil ha er penger. Vi står begge ganske fast på våre meninger, og nå har han sagt at hvis vi ikke kan gi penger så blir det så flaut at han vil ikke dra i bryllupet. Noen gode råd der ute? Det virker på meg som om det er viktigere for deg å stå på egne prinsipper enn å gi en gave som de ønsker seg. De fleste som gifter seg idag har alt de trenger og mer til av det materielle, mens en reise er noe som gir gode minner for resten av livet. Hvorfor ikke heller være en raus person enn en surpomp? Og så må jeg bare si at hadde de ønsket seg en kjip figur fra Willow Tree, hadde de sagt det. Men det er vel viktigere at DU liker gaven enn at de som skal få den gjør det? Anonymkode: 7e163...494 30
Måbarefåsiat... Skrevet 25. juni 2019 #12 Skrevet 25. juni 2019 Konfirmasjon unntatt, prøver vi så langt som mulig å unngå å gi penger. Det er upersonlig og kjedelig å gi. 5
Highhopes Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 Syns det er helt innafor å ønske seg penger, så får det være opp til giveren om man ønsker å gi det eller noe annet. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #14 Skrevet 25. juni 2019 Uff nei, ikke gi de ting de ikke ønsker seg. Det er en rar greie at ens egne prinsipper skal overstyre andres (i dette tilfellet brudeparet som inviterer til fest) Anonymkode: ba954...ea2 19
infectedsopp Skrevet 25. juni 2019 #15 Skrevet 25. juni 2019 Jeg synes det er helt innafor å ønske seg penger. Lettvint er det også. Så får de heller kjøpe noe de ønsker seg selv. 6
Husholdning1 Skrevet 25. juni 2019 #16 Skrevet 25. juni 2019 Det er ikke frekt å ønske seg penger. Det er heller ikke flaut å gi annen gave enn penger. 1
Ullvott Skrevet 25. juni 2019 #17 Skrevet 25. juni 2019 (endret) Jeg gir ikke penger i gave til voksne folk som tjener penger selv. Jeg mener brudeparet er rimelig fantasiløse hvis de ikke klarer å ønske seg noe som helst annet. Selv vi, som har levd sammen i årevis, klarer å ramse opp ting vi ønsker oss, for det er fullt mulig å gå litt utenfor kjøkkenet når man ønsker seg ting. Ønsker de seg penger kan de like gjerne ta inngangsbilletter i selskapet for meg! Men please: ikke kjøp nips. Da skal du være sikker på mottakernes smak, i alle fall. Willow-tree er elsk/hat. Slike figurer kommer ikke over dørstokken her; og jeg er IKKE minimalist! Endret 25. juni 2019 av Ullvott 6
Majott Skrevet 25. juni 2019 #18 Skrevet 25. juni 2019 Datteren min giftet seg nettopp etter å ha vært samboer i flere år. De hadde alt de trengte av ting fra før, så de ønsket seg penger. Helt greit, synes jeg! Nå kan de få innredning på vaskerommet med de pengene de fikk i bryllupsgave! Og det trenger de så absolutt! Så en trefigur hadde blitt helt feil til dette paret som hadde pynteting fra før. 8
addict Skrevet 25. juni 2019 #19 Skrevet 25. juni 2019 "En PEN figur fra willow tree"........ Det er ikke noe som heter det. Og jeg er ganske sikker på at de færreste hadde blitt glad for en sånn. Kjøper du gave for at du skal være fornøyd når andre ser hva du har kjøpt eller for å glede mottakeren? 25
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #20 Skrevet 25. juni 2019 Her er jeg enig med deg HI, og innser vi er i mindretall. Men, jeg er vel litt prinsippfast.. hvorfor skal dere "bytte" penger?! 🙈😅 Anonymkode: 7ea6b...e10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå