Gå til innhold

Hvor stor del av arbeidsdagen din er produktiv? Dvs at du faktisk jobber.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke

- møter 

- reise til og fra steder

- svare på mail

- være på KG

kom gjerne med flere ting

Anonymkode: 17620...bd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å svare på mail er en del av jobben til mange.

Anonymkode: 54c8e...338

• Liker 41
Skrevet

Vel, møter, svare på e-post og reising til og fra de nevnte møtene utgjør en stor del av arbeidsdagen min, så jeg skjønner ikke helt hva det er du mener som er effektiv jobbing? Jeg er supereffektiv da. Og når jeg kjører til og fra pleier jeg å passe på å ta et telefonmøte eller to. 

AnonymBruker
Skrevet

Hele dagen + litt til noen ganger (men unntak av pause). Jobber som barnehagelærer i barnehage 😊 

Anonymkode: 5540f...5e0

• Liker 6
Skrevet

7-8 timer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele dagen + litt til noen ganger (men unntak av pause). Jobber som barnehagelærer i barnehage 😊 

Anonymkode: 5540f...5e0

Ha ha, jeg også. Bruker kanskje 3 minutter på å gå på do i løpet av dagen. 😅

Anonymkode: 5f597...9b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite. 

Anonymkode: 0db69...58b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å være i møter er noe av det viktigste jeg gjør i jobben min. Jeg forstår fakrisk ikke hva du mener her. 

Anonymkode: ad0b4...01e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

7.5 

Anonymkode: a3240...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Jobber på sykehjem, og noen dager er det såpass at jeg ikke engang rekker å ta en slurk kaffe iløpet av hele vakta, mens andre ganger rekker jeg å ta en pust i bakken nå og da. Men har aldri tatt en halvtimes pause (som vi vissnok har krav på) for det er klin umulig. Er det derimot rolig på kveldene, kan det hende jeg får en time uten så mye å gjøre, men de brukes da på små sysler som å tørke støv, vanne planter, rydde i lintøyrom, måle temperatur i kjøleskap eller lignende - sånne arbeidsoppgaver som det ellers ikke blir tid til/blir oversett. 

Anonymkode: 3e758...c7e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Flere av de tingen er jobben min, men alt mellom 3 t og 12 timer 🙄 men har jobb som ikkje følger normale arbeidstider 

Anonymkode: 78308...a70

AnonymBruker
Skrevet

Så lite som mulig

Anonymkode: e95bd...216

Skrevet

Jobber i helsevesenet, og når jeg er på jobb så går det i et kjør fra vakta starter etter rapporten mellom skiftene til jeg går av vakt. Har i teorien 30min matpause, men pga underbemanning så sitter jeg sjelden ned i 30min. Blir som oftest en jafs av knekkebrødet eller bananen i farta liksom. Og veldig mange kopper kaffe som blir kald pga jeg drikker noen super før en pasient ringer i snora. Det er såklart rolige perioder også, men da skal annet forefallende arbeid gjøres 

• Liker 6
Gjest AnonymVestlending
Skrevet

Spørs. Er i akademia, men går mye tid til veiledning, møter og e-post. Klarer vel kanskje 3t med konsentrert jobbing om dagen.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, skruf skrev:

Jobber i helsevesenet, og når jeg er på jobb så går det i et kjør fra vakta starter etter rapporten mellom skiftene til jeg går av vakt. Har i teorien 30min matpause, men pga underbemanning så sitter jeg sjelden ned i 30min. Blir som oftest en jafs av knekkebrødet eller bananen i farta liksom. Og veldig mange kopper kaffe som blir kald pga jeg drikker noen super før en pasient ringer i snora. Det er såklart rolige perioder også, men da skal annet forefallende arbeid gjøres 

Sånn er det her også. 

Av og til skal vi på kurs eller møter utenfor vårt lokale (vi holder til i lokaler et stykke fra selve sykehuset), og da må vi kjøre et stykke. Dette kaller ikke jeg arbeid, kun bortkastet tid..... De som har dette som stor del av arbeidsdagene, vet ikke/kan aldri sette seg inne hva det vil si å virkelig jobbe ;)

Anonymkode: 2d7b9...a54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn er det her også. 

Av og til skal vi på kurs eller møter utenfor vårt lokale (vi holder til i lokaler et stykke fra selve sykehuset), og da må vi kjøre et stykke. Dette kaller ikke jeg arbeid, kun bortkastet tid..... De som har dette som stor del av arbeidsdagene, vet ikke/kan aldri sette seg inne hva det vil si å virkelig jobbe ;)

Vi løper ræva av oss fra vi kommer til vi går - for luselønn!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

2 timer av 7,5 kanskje... 

Anonymkode: be3f0...834

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke

- møter 

- reise til og fra steder

- svare på mail

- være på KG

kom gjerne med flere ting

Anonymkode: 17620...bd9

Møter, reiser og mail er en stor del av min arbeidshverdag. Være på KG kan jeg bare glemme, og ofte har jeg ikke tid til å spise lunsj engang. Jeg har i utgangspunktet 7.5 timer på jobb, men i dag var jeg der i 10,5 timer og jeg var på farten (produktiv) hele tiden. Jeg har svart x-antall mailer, vært i 6-7 møter, tatt uendelig mange telefoner. I tillegg har jeg reist ut på to møter utenfor kontoret. Ikke så mye rom for avslapping i min jobb, nei.

Anonymkode: 5fa46...da0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det her også. 

Det kan være krevende å delta på møter. 

Et heldagsmøte med forberedelser til budsjett i et internasjonalt konsern er ekstremt krevende. 

Du som bare gårog tråkker på et sykehus, kan neppe sette seg inn i hva det vil si å virkelig utfordres intellektuelt sett. 😇

Anonymkode: ad0b4...01e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tipper rundt 5 timer i snitt. 

Anonymkode: eff9d...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...