AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #41 Skrevet 25. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man får 6000kr bare til seg selv utenom husleie er det faktisk sykt mye. Tenk på alle landets studenter som klarer seg helt utmerket på 8000kr i mnd som også skal dekke husleie. Jeg er akkurat student og har klart meg på 3000kr i mnd til mat, internett, klær osv i mange år. 6000kr til mat og div er slett ikke noe å klage på. Anonymkode: a6b27...fe3 Jeg er i jobb og bruker 6000 i mnd på mat. Er en person. Sparer også 12 500 kr pr måned 😘 Kom deg i arbeid Anonymkode: 2b224...9d0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #42 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du sliter med sosial angst og deffor trenger du internett? Internett fjør jo det bare enda værre Jeg syns de på sosialen burde hatt 8000 utenom husleie og strøm. Slik at de slapp og måtte telle kroner og ikke kun kjøpe frist price mat. Anonymkode: 2b224...9d0 8000?? Vet du hva sosialstønad er? Hvorfor skal man gidde å jobbe da? Alle andre skal subsidieres også da, slik at de har like mye igjen etter faste utgifter uansett type innkomst? Anonymkode: a1dcb...092 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #43 Skrevet 25. juni 2019 Det er jo helt normalt at mennesker som har jobb, og som selv betaler bolig og strøm (og ikke minst skatt) ikke sitter igjen med mer enn 6000kr til livsopphold. Så det er ikke synd på deg. Hvis du er så syk at du ikke kan jobbe, så er ikke sosial riktig stønad for deg. Anonymkode: 0063c...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #44 Skrevet 25. juni 2019 Det skal også sies at målet med økonomisk sosialhjelp er at det skal være en midlertidig nødløsning. For å komme dit er du b.la avhengig av å ikke ha rett på dagpenger eller sykepenger lengre. Hvis du er syk så du ikke klarer å jobbe bør man få arbeidsavklaringspenger, eventuelt bli avklart mot en uføregrad, og hvis du av andre grunner ikke får deg jobb bør du være i Kvalifiseringsprogrammet. Økonomisk sosialhjelp er såvidt levelig fordi man ønsker å sluse mennesker inn i mer hensiktsmessige oppfølgingsløp, uansett om det er å bli uføretrygdet eller øke kompetansen. Anonymkode: c33b5...966 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #45 Skrevet 25. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal også sies at målet med økonomisk sosialhjelp er at det skal være en midlertidig nødløsning. For å komme dit er du b.la avhengig av å ikke ha rett på dagpenger eller sykepenger lengre. Hvis du er syk så du ikke klarer å jobbe bør man få arbeidsavklaringspenger, eventuelt bli avklart mot en uføregrad, og hvis du av andre grunner ikke får deg jobb bør du være i Kvalifiseringsprogrammet. Økonomisk sosialhjelp er såvidt levelig fordi man ønsker å sluse mennesker inn i mer hensiktsmessige oppfølgingsløp, uansett om det er å bli uføretrygdet eller øke kompetansen. Anonymkode: c33b5...966 var på aap, så på arbeidsavklaringspenger, så på sosial penger... Anonymkode: 43a5b...41b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #46 Skrevet 25. juni 2019 hvorfor er first price mat fyfy? Jeg jobber og tjener penger, men kjøper da first price jeg også. Man sparer penger der man kan og first price har mye bra mat 👍🏼 Anonymkode: bc85b...f3e 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #47 Skrevet 25. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: var på aap, så på arbeidsavklaringspenger, så på sosial penger... Anonymkode: 43a5b...41b Hvis du er for syk for å jobbe, bør du være ufør, men det lar seg vanskelig gjøre hvis det ikke ble gjort nok under AAP oppfølgingen. Det er også vanskelig å si at sosial angst er en åpenbar uføresak, for man vet erfaringsmessig at det er eksponering og arbeidstilknytning i trygge rammer som gir mulighet til forbedring. NAV kan ikke gi deg uførepapirer vel vitende om at du kan bli frisk med rett tilrettelegging, og at uførestatus mest sannsynlig bare vil forverre/forlenge sykdommen din. All medfølelse til deg og andre som plages med angst og depresjon, det kreves nok enormt mye å komme seg tilbake etter så mange år utenfor arbeidslivet Anonymkode: c33b5...966 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #48 Skrevet 25. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: var på aap, så på arbeidsavklaringspenger, så på sosial penger... Anonymkode: 43a5b...41b Aap=arbeidsavklaringspenger Anonymkode: a1dcb...092 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #49 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aap=arbeidsavklaringspenger Anonymkode: a1dcb...092 mente titlakspenger Anonymkode: 43a5b...41b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #50 Skrevet 25. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om andre, men for meg er internett livsnødvending grunnet det faktum at jeg sitter inne hele dagen. Og hva skal jeg gjøre da annet enn å surfe på internett? Lese bøker eller male gidder jeg ikke... Anonymkode: 91619...a9f Hva med prøve å jobbe? Anonymkode: d2df2...36e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #51 Skrevet 25. juni 2019 Bare 6000??? Du får gratis bolig og strøm. Vet du hva leieprisene er i dag? Over 8000 opptil 15000 mnd. Og strømmen er blitt kjempedyr. Du får jo alt i hendene og så klager du. Nei betal internettet ditt selv. Og får du dekket tv-lisens og inni der? 6000 kr kun til mat og smådiv er jo luksus om en slipper å jobbe. Anonymkode: d2df2...36e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #52 Skrevet 25. juni 2019 Du bør komme deg ut i praksis, tiltak eller skole. Du blir ikke bedre av å ligge inne med Internett om sosial angst er det du er syk av. Bedagelig er det nok, men det blir bare vanskeligere for deg å komme videre jo mer du gjemmer deg under dynen og på nettet. Anonymkode: a1dcb...092 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #53 Skrevet 25. juni 2019 De fleste sosialklienter er noen store snyltere og enda værre om de har barn. Alt får de av NAV. Hvem gidder å jobbe om de får alt av nav🤷🏼♀️ Anonymkode: 68fae...c04 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #54 Skrevet 25. juni 2019 Er da mange som er evig sosialklient. Som regel har de rusproblemer og. Evig negativ runddans det der. Anonymkode: d2df2...36e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #55 Skrevet 26. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 6000 til livsopphold for en person er da ikke lite. Vi er fire, to barn og to ungdommer og vi har 10000. Man lærer å prioritere og spare på det man kan. Egentlig tror jeg du troller og er ute etter å provosere. Men siden du får sosialhjelp så er du jo i nav systemet, da håper jeg du får hjelp også, slik at du kan få deg en jobb etterhvert. Anonymkode: 0285e...d8d Jeg tror ikke dette er troll, har en venninne som jobber i sosialtjenesten og hun sier at hun aldri har opplevd noen klage nere over stønaden er liten. Og det er i oslo hvor livsoppholdet er på ca 7.000. I tillegg bolig i sentrum opp til 11.000 er ikke unormalt. Strøm i tillegg og lege utover 300 pr mnd og tannlegge ut over 1500 pr år. Anonymkode: fe109...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå