AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Hei Jeg har så vidt begynt å titte på ulike hunderaser og å orientere meg i hva det vil si å ha hund. Har prøvd å kartlegge min hverdag så godt jeg kan, og å være realistisk på hva jeg kan tilby. Jeg er hjemme hele tiden (ufør), så hunden vil ha godt med selskap. Er også av typen som tar med meg hunden dit jeg skal, så den kommer til å være med på besøk (min familie synes bare det er koselig), eller i bilen feks når jeg kjører på butikken (unntatt når det er for varmt for den selvfølgelig). Jeg går idag 3 km når jeg står opp. Jeg går ikke i det raskeste tempoet så denne turen er på ca 45 min vil jeg anta. Jeg har noen korte stopp underveis, og tenker også at jeg kan trene litt med hunden underveis på turen. Jeg går også rundt 3 km senere på kvelden. Tenker også her at jeg ville trent litt med hunden underveis på turen Med en hund ville jeg lagt inn en liten runde til rett før vi legger oss så den fikk tatt siste tissetur. Da får den 3 turer i døgnet, jeg vil anta det vil ligge på mellom 6 og 8 km tilsammen per dag Er dette nok til at hunden får et godt liv eller har jeg for lite å tilby den? Hva slags raser tenker dere eventuelt kunne ha trivdes med denne livsstilen? Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den til annet enn turvenn og selskap, det blir et familiemedlem og er kjempefint om den er rolig innendørs. Anonymkode: 81ed1...024
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Hunden kommer til å elske det, høres ut som det perfekte hundelivet for meg! Men du må passe på at den ikke få separasjonsangst heller:) Har du prøvd ut veiviseren her? Størrelse på hunden må du tenke på, valp eller omplassering... https://www.nkk.no/rasevelger/ Anonymkode: 9ed2d...f09 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 I Den hverdagen du har nå ville du nok kunne tilby hunden hva den trenger, men vet du hvordan det blir de neste årene? Du sier du er ufør, skal du jobbe etter hvert? For da kan det bli mye vanskeligere med hunden om du bor alene? Vi var 2 som tok oss av min hund, og det ble bare akkurat så tiden gikk, men jeg hadde en ganske stor og krevende rase. i tillegg må du tenke på om du Vil kunne ha hunden de neste 10 - 15 årene. Det er viktig å tenke på hva du skal og ønsker i fremtiden også før man skaffer hund da de kan gi restriksjoner.😊 Anonymkode: ea752...93a 1
Gjest B_K_W Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Det høres ut som om du har mye å tilby og det er flere raser som kan passe til din livsstil. Du må nesten se på hva du ønsker i en hund og hvilken størrelse du kunne tenke deg
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Tusen takk for fine og utfyllende svar. Jeg ble veldig glad når jeg leste dem, da jeg trengte en slags "bekreftelse" på om det jeg har er bra nok. Jeg tror jeg har mye kjærlighet å gi en firbeint venn, men følte det er vanskelig for meg å bedømme hva en hund har behov for uten å ha eid en tidligere. Jeg har skrevet ned alt dere har kommentert som jeg må være obs på, for å ta det med meg videre i jakten på en rase som kan passe min livsstil. Kommer til å bruke litt tid på dette før jeg etterhvert kontakter aktuelle oppdrettere. Takk igjen Anonymkode: 81ed1...024
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå