Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #1 Skrevet 3. mai 2005 Ikke så mye for at det blir en suksess som seermagnet kanskje, men fordi det kanskje faktisk skaper noe nyttig. http://pub.tv2.no/TV2/program/article372074.ece I samarbeid med Innovasjon Norge skal TV 2 lage en programserie hvor gründere får muligheten til å realisere sine drømmer og idéer. Nå starter jakten på norske gründere, oppfinnere og investorer.
nyibyen Skrevet 3. mai 2005 #2 Skrevet 3. mai 2005 Snork!!! Det som JEG synes er spennende, er ideene i seg selv. Markedsføringen og papirarbeid etc som kommer etterpå interesserer meg svært lite. Da heller en realityserie "i patentkontorets skuff" el.l., hvor folk kommer med ideer som de presenterer, og så kan patentkontoret (eller vi, dvs publikum som pleier å stemme via sms) bestemme hva slags produkter som blir til, hvilke ideer som er best. Men jeg har kanskje en patentkontor-fetisj, synes det er så mye spennende folk klarer å tenke ut, og jeg liker oppfinnere!
nyibyen Skrevet 3. mai 2005 #4 Skrevet 3. mai 2005 Leste du ikke resten av artikkelen? Leste artikkelen jeg, men fikk inntrykk av at det er lagt opp litt som ehh... Kandidaten (? heter det det?) - der det viktigste er business-talentet, og ikke produktet selv. Når de må overbevise folk om hvorfor akkurat DERES produkt bør velges. De fleste oppfinnerne jeg har lest om er ikke akkurat grundere, de er vitenskapsmenn. Og det er prossessen der jeg synes er mest interessant. Ideene og nyskapningen. Ikke det som kommer når produktet allerede er ferdig, og skal ut i verden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå