AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Jeg skal kun legge til et mellomnavn og har søkt folkeregisteret om dette Må jeg når dette forhåpentligvis blir innvilget bestille nytt pass og visakort med oppdatert navneinfo?- hva annet må jeg tenke på? Anonymkode: fca9b...80f
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Ja, det må du, og du må informere f.eks lege, tannlege osv.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kun legge til et mellomnavn og har søkt folkeregisteret om dette Må jeg når dette forhåpentligvis blir innvilget bestille nytt pass og visakort med oppdatert navneinfo?- hva annet må jeg tenke på? Anonymkode: fca9b...80f Alle steder navnet ditt er registrert og all id må endres av deg. Nytt helsetrygdekort må du ha med navn som samsvarer med passet. Anonymkode: f646a...834 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Endret kun passet da jeg fikk nytt etternavn for 4 år siden. Har etter det skiftet gradvis når det har dukket opp feil navn ulike plasser. Har fungert bra for meg. Anonymkode: 00094...91a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Endret kun passet da jeg fikk nytt etternavn for 4 år siden. Har etter det skiftet gradvis når det har dukket opp feil navn ulike plasser. Har fungert bra for meg. Anonymkode: 00094...91a Om det fungerer så er det ikke lov. Regnes som dukumentfalsk å bruke id på annet navn enn det du er reg. I Folkeregisteret med. Anonymkode: f646a...834
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 Har byttet navn tre ganger, og alle gangene så har alt oppdatert seg selv automatisk. Anonymkode: 9d9f6...42c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 Byttet bankkort, førerkort og pass pg meldte ifra til jobben. Alt annet endret seg selv, trengte ikke si ifra til mobil abonomang, tv og internett og alle sånne ting, det gikk av seg selv. Eneste jeg endrer på fortsatt er sånne bagatell greier som f.eks istad når jeg skulle bestille biletter på ticketmaster, så stod det gamle navnet mitt der, så da endret jeg det. Men alt av legitimasjon må du fikse selv, det er viktig. Anonymkode: 166ef...85a
Million Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 (endret) Alle kort du har bør endres til riktig navn med det samme, samt passet ditt. Endringen gis av Folkeregistret, så de trenger du naturligvis ikke gi beskjed til. Veldig mange kredittinstitusjoner og firmaer på nett i dag, oppdaterer sine kunderegistre jevnlig ved å vaske de mot Folkeregistret, for å få en så oppdatert kundebase som mulig. Da rettes både navn og adresser etter personnummer. Du vil derfor oppdage at mange bare sier "vi oppdaterer og endrer etterhvert mot folkeregisteret" når du sender melding til dem og ber om at de endrer navn. Jeg fikk det svaret av bl.a. Telenor og Dnb. Det tok lang tid for Dnb å få rettet det da, irriterende for et petimeter som meg som vil ha ting fikset MED EN GANG! 😛 Endret 26. juni 2019 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå