AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Del Skrevet 25. juni 2019 Hei, Jeg begynner å bli rådløs, maktesløs og oppgitt, for de siste 3 månedene har tunga mi fått et hvitt belegg som det ikke går an å skrape bort. Hvis jeg bruker tungeskrape eller lignende blir tunga sår, men er fortsatt like hvit. Det oppsto etter en Fucidin antibiotikakur som jeg smurte på i begge nesebor i ei uke for å bli kvitt plutselige neseblødninger. Jeg har vært hos to forskjellige leger og går nå på min tredje soppkur. Først fikk jeg Mykostatin, så Nystatin og nå er jeg to uker inn i noen kjempedyre piller som heter noe med F. Krka, uten å se noe tegn til bedring. Jeg har allerede brukt tusenvis av kroner på legebesøk og behandlinger som ikke virker, og jeg har ikke råd til å drive på sånn lenger. Som et siste forsøk har jeg bestemt meg for å bytte om på kostholdet mitt totalt og spise kun mat som har "soppdrepende" effekt og som er gunstig for fordøyelsen og fylle på med vitaminer og mineraler av alle slag. Er det noen som har hatt noe lignende? Kan det være noe annet enn candida/sopp og hvordan bekjemper jeg dette problemet? Kan det være tegn på mer alvorlig sykdom? I så fall hvilken? Bilde vedlagt. Anonymkode: 45477...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Del Skrevet 25. juni 2019 Mener legene du er hos at det er sopp? Jeg var i en lignende situasjon med mitt barn, trodde det var sopp på tunga pga hvitt belegg. Fikk mycostatin to kurer, så egentlig ingen bedring. Dro tilbake til legen, han mente soppen var borte. Jeg så ingen forskjell. Bekymret meg gal før legetimen, for internett sier at sopp på tunga kan være noe verre, feks immunsvikt. Jeg kikket etter belegget omtrent dag og natt, og var veldig opphengt i det. Etter legebesøket har jeg konkludert med at det aldri var sopp, barnet var ikke plaget eller noe, hadde kun hvitt belegg som tok farge fra mat. Jeg ser det av og til fremdeles, men det har ikke endret seg. Nå tror jeg bare det er normalt belegg som man får av og til. Så får vi heller dvele mer ved det hvis det gir større problemer. Anonymkode: 087cf...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Del Skrevet 25. juni 2019 Mycostatin og Nystatin er det samme, kun forskjellig produktnavn. Men er du sikker på at det er sopp? Jeg ser ikke hvitt belegg.. Anonymkode: 29b1c...c88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Del Skrevet 25. juni 2019 Begge legene konkluderte med at det var sopp første gang de så det, og at det har kommet pga svekket immunforsvar mens jeg gikk på antibiotikakuren. Lege nr.2 sa forøvrig andre gang jeg besøkte ham at han var usikker på om det var sopp siden soppkuren ikke ga effekt. Han valgte likevel å skrive ut resept på disse pillene jeg tar nå, som skal inneholde et mer potent middel mot sopp. Tunga ser nok hvitere ut i virkeligheten enn på bilde, men om du ser nøye etter så ser du at tuppen på papillene har hvite "knopper", og at andre papiller er røde og såre. Det er dermed ikke et "belegg" i rette forstand, men mange bittesmå hårete hvite "knopper" på tunga. Anonymkode: 45477...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Del Skrevet 25. juni 2019 Synes det ser ut som en normal tunge jeg 🤔. Hvis det kun er det hvite belegget som plager deg og ikke noe annet er det ikke sopp. Sånn er tunga mi ofte, spesielt etter å ha spist meieri varer. Anonymkode: ce0f5...8c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå