AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Ha dette i bakhodet før dere leser: Jeg er på ingen måte noe mammapoliti, er langt fra perfekt selv og har full forståelse for at enkelte dager er tunge. Jeg må bare lette hjertet mitt til noen out there. På toget satt det ei dame med et barn rundt 1,5-2 år. Jeg antar det var mor og barn. Mor satt med øreplugger i begge ører og holdt på med mobilen sin i godt over en time, uten å se på eller snakke med barnet. Barnet er på samme alder som min yngste, og hun babler som en foss om alt hun ser. Jeg sjekker også telefonen innimellom, men jeg passer på å gi oppmerksomhet til barna samtidig som jeg gjør det. Jeg får helt vondt i mammahjertet, og tenker mye på hvordan barnet egentlig har det hjemme. Jeg håper det er annerledes hjemme med dem, men har en følelse av at barnet heller ikke blir sett der 💔 Anonymkode: 4561b...c68 8
tussi680 Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Når du tenker sånn synes jeg ikke du skal tråkke på føttene til et annet menneske som har barn. De får kanskje full oppmerksomhet hjemme? Vet du noe om det? Nei, ikke jeg heller, tenk med hodet også, ingen vet hvor skadelig det er at andre tramper og forteller en hvordan en skal oppføre seg. Greit, noen trenger denne trampingen av og til, det gjør også du og jeg, ærlig talt, men vær forsiktig, det er vondt. Nei, hold deg til ditt område kjære deg, for du vet ikke hvor "skapet står", før du kjenner en familie, mor med barn. Mange, mange gjør dette, og de blir fortalt og ser på nyheter om det. De lærer. 1
Antoinette Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 Denne mammaen tok seg nok en velfortjent time-out. 16
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Herregud alt det folk skal "bekymre" seg over nå til dags! Regner vel med at ts er av typen som hadde sendt bekymringsmelding om dette til BV hvis hun hadde hatt mulighet.. Nei vet du hva, denne moren tok seg en pause og ja, det er ikke krise at hun var opptatt med sitt i over en time, du vet ikke en dritt om denne familien. Pass heller på deg selv og dine du. Anonymkode: d8579...44f 12
Yuumi Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 (endret) Velfortjente pauser er vel og bra. Men flere timer med plugger i øret og null kontakt er ikke greit. Endret 25. juni 2019 av Emblja 18
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 Barn trenger ikke å få oppmerksomhet rettet mot seg hvert våkne sekund! Og som flere skriver, mor tok seg en pause. Vi alle trenger det, ellers mister vi forstanden. Anonymkode: 3d23b...44c 17
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 Kanskje moren for EN GANGS SKYLD måtte ta seg en time-out på lenge? Kanskje hun tekstet med barnefaren om noe viktig som dreier seg om barnet og hun ville være diskret? Mulighetene er mange, og du kjære ts er ikke istand til å bedømme en mor utifra noen få timer som du så henne sitte med telefonen! Anonymkode: d8579...44f 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 Jeg synes det er verre med de som får vondt i "mammahjertet". Anonymkode: 5b2d3...949 28
kisskissbangbang Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 Skjønner ikke at noen kan forsvare å overse et lite barn i godt over en time. Hadde fått vondt i magen jeg og. 19
Emma89 Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 Jeg hadde fått vondt i mammahjertet mitt selv av og sett noe slikt. Mulig jeg hadde bablet med barnet så mor måtte fjernet telefonen. Telefon og barn er det verste jeg ser. Ja, en kan titte innimellom på skjermen, men konstant ned i skjermen på en slik måte, det er ikke ok. Ja, uansett hvor sliten en er, så er ikke SKJERM noe en bør se på. Det bør vel de fleste være klar over. Enda godt barnet ikke satt med sin egen Ipad. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 9 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Skjønner ikke at noen kan forsvare å overse et lite barn i godt over en time. Hadde fått vondt i magen jeg og. Ja, for ikke å snakke om at barn på den alderen virkelig klarer å sitte stille uten å snakke på over en time? Jeg tror ikke jeg har møtt et barn på to år som gjør det. Så jeg tenker jo at barnet kanskje ikke er vant til å få respons.. Og jeg har barn i den alderen selv og kunne trengt en pause innimellom, men med en toåring så kan jeg ikke sette meg ned en time uten å hverken høre eller se på barnet. Da tror jeg huset hadde vært ødelagt etterpå.. Anonymkode: a315e...778 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #12 Skrevet 25. juni 2019 Spørsmålet her er hva barnet gjorde mens mor satt med mobilen? Anonymkode: 7e615...70f 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 12 minutter siden, Emma89 skrev: Jeg hadde fått vondt i mammahjertet mitt selv av og sett noe slikt. Mulig jeg hadde bablet med barnet så mor måtte fjernet telefonen. Telefon og barn er det verste jeg ser. Ja, en kan titte innimellom på skjermen, men konstant ned i skjermen på en slik måte, det er ikke ok. Ja, uansett hvor sliten en er, så er ikke SKJERM noe en bør se på. Det bør vel de fleste være klar over. Enda godt barnet ikke satt med sin egen Ipad. Så du skal fortelle andre mødre om hvordan de skal være rundt sine barn uten å vite noe som helst om bakgrunnen for at hun satt med mobilen? Anonymkode: d8579...44f 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #14 Skrevet 25. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for ikke å snakke om at barn på den alderen virkelig klarer å sitte stille uten å snakke på over en time? Jeg tror ikke jeg har møtt et barn på to år som gjør det. Så jeg tenker jo at barnet kanskje ikke er vant til å få respons.. Og jeg har barn i den alderen selv og kunne trengt en pause innimellom, men med en toåring så kan jeg ikke sette meg ned en time uten å hverken høre eller se på barnet. Da tror jeg huset hadde vært ødelagt etterpå.. Anonymkode: a315e...778 Nå har vel ts overdrevet teksten litt, tviler sterkt på at hun NISTIRRET på moren og ungen i over en time. For alt det vi vet så har moren hatt full oversikt over barnet sitt hele tiden. Anonymkode: d8579...44f 3
Emma89 Skrevet 25. juni 2019 #15 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du skal fortelle andre mødre om hvordan de skal være rundt sine barn uten å vite noe som helst om bakgrunnen for at hun satt med mobilen? Anonymkode: d8579...44f Forteller ikke, men hvis barnet gir meg oppmerksomhet, så prater jeg til barnet Men, nå svarer jeg kun på bakgrunn av hva TS skriver. Jeg vet ikke om moren til vedkommende har dødd eller ligger for døden osv. Det vet vi ingenting om. Men, det jeg kan si noe om er at jeg misliker mobilbruk sammen med barn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #16 Skrevet 26. juni 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha dette i bakhodet før dere leser: Jeg er på ingen måte noe mammapoliti, er langt fra perfekt selv og har full forståelse for at enkelte dager er tunge. Jeg må bare lette hjertet mitt til noen out there. På toget satt det ei dame med et barn rundt 1,5-2 år. Jeg antar det var mor og barn. Mor satt med øreplugger i begge ører og holdt på med mobilen sin i godt over en time, uten å se på eller snakke med barnet. Barnet er på samme alder som min yngste, og hun babler som en foss om alt hun ser. Jeg sjekker også telefonen innimellom, men jeg passer på å gi oppmerksomhet til barna samtidig som jeg gjør det. Jeg får helt vondt i mammahjertet, og tenker mye på hvordan barnet egentlig har det hjemme. Jeg håper det er annerledes hjemme med dem, men har en følelse av at barnet heller ikke blir sett der 💔 Anonymkode: 4561b...c68 hva vet du om denne mammaen? kanskje hsr hun fått en kreftdiagnose? eller noen i familien er død? kanskje hun snakket med noen i familien som går gjennom en vanskelig periode? jeg har en baby og har vært mye på telefon i det siste fordi noen i familien er veldig syk og på sykehus i barnehage. det er så lett å dømme andre, kanskje er det bedre hvis vi prøver å vise litt mer empati og ❤ Anonymkode: 2cdb8...dc5 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #17 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hva vet du om denne mammaen? kanskje hsr hun fått en kreftdiagnose? eller noen i familien er død? kanskje hun snakket med noen i familien som går gjennom en vanskelig periode? jeg har en baby og har vært mye på telefon i det siste fordi noen i familien er veldig syk og på sykehus i barnehage. det er så lett å dømme andre, kanskje er det bedre hvis vi prøver å vise litt mer empati og ❤ Anonymkode: 2cdb8...dc5 på sykehuset i utlandet (tenker mye på barnehage nå 😂) Anonymkode: 2cdb8...dc5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #18 Skrevet 26. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva vet du om denne mammaen? kanskje hsr hun fått en kreftdiagnose? eller noen i familien er død? kanskje hun snakket med noen i familien som går gjennom en vanskelig periode? jeg har en baby og har vært mye på telefon i det siste fordi noen i familien er veldig syk og på sykehus i barnehage. det er så lett å dømme andre, kanskje er det bedre hvis vi prøver å vise litt mer empati og ❤ Anonymkode: 2cdb8...dc5 Men herregud, nå må dere gi dere. Man plugger ikke begge propper i øra i en hel time, uansett hvem som har dødd eller fått kreftdiagnose, når man sitter på en lengre togtur med ete småbarn. Anonymkode: f9634...600 12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #19 Skrevet 26. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, nå må dere gi dere. Man plugger ikke begge propper i øra i en hel time, uansett hvem som har dødd eller fått kreftdiagnose, når man sitter på en lengre togtur med ete småbarn. Anonymkode: f9634...600 ikke alle er like perfekte som dere og gjør det riktige 100% av tida. Anonymkode: 2cdb8...dc5 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #20 Skrevet 26. juni 2019 Jeg syns det er rart det du sier. Jeg har en toåring og en treåring. Sitter jeg med mobilen og tar en time- out hadde jeg aldri fått til å sitte sånn i en HEL time! De hadde antagelig hylt og grått og ikke gitt seg før de fikk kontakt med meg. Jeg tenker derfor at dette antagelig er noe barnet er vant med. Anonymkode: 40100...417 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå