Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 20-åra, bruker stort sett XL-XXL, så er med andre ord stor.

Tidligere har jeg gått mye for "kontorstil", ettersom jeg jobbet på kontor. Nå har jeg vært hjemmeværende en stund, og har gått i de mest slitte klærne jeg har, for ikke slite på de "fine" klærne. Nå vil jeg få opp selvtilliten og gutsen mer, og kle meg finere selv om jeg er hjemme fortsatt. 

Men jeg finner omtrent ingenting i butikken! Alt er blomstrete eller heeelt plaine t-skjorter, og i avdelingene for større damer er klærne.. damete. Jeg er helt på grensa mellom normale klær, og de i større versjoner. De fra stor-avdelingen er ofte litt for posete på meg.

Er det noen som har noen råd? (Bortsett fra å gå ned i vekt) Bilder av større jenter som har en kul stil, blogger osv?

Noen som vet hva det koster med en personal shopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å være der, er ikke lett nei. Men bukse stilen som er inn nå er kjempe fin, og behagelig. Litt fine stoffer, og veldig hverdags pyntet. Med en bukse som er pyntet, vil det være fint med enkle topper. 

Et lite knippe fra HM

Screenshot_20190625-221446.png

Screenshot_20190625-221416.png

Screenshot_20190625-221352.png

• Liker 1
Skrevet

Jeg googlet litt og kom over denne bloggen, kanskje noen tips der? 

40B6F2CC-89F8-4A6F-85F4-236EE22A66E8.jpeg

29C6EB9A-9AD8-422D-88CA-34F4A989BCFB.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Helen Drage har jo vært plus size så det holder, altså hun er ikke i samme kategori som TS, som befinner seg i grenselandet (for ikke å si tomrommet) mellom normal og plus size. Og nå som hun har gått ned i vekt er det vel mest kløft og nakenhet hun viser frem, ikke klær.

TS, jeg var i samme situasjon - noen ganger passet normale størrelser, og andre ganger ikke. Går man over på plus size på HM feks blir det merkelig passform og går man i dedikerte storstørrelsesbutikker som feks Zizzi er klære plutselig store som telt selv i den minste størrelsen. Jeg fant vel egentlig ikke andre løsninger enn å bruke en del herregensere (de kan passe i både lengde og bredde, mens dameklær i plus size oftest ble "bredt og kort" så det bare ble rart), jeg har en litt plain stil med enkle gensere fra ulike merker, som er ganske "unisex". Noen jeansprodusenter tilbyr plus size-modeller, feks Lee, Levi^s etc. som sitter fint på.
Men den beste løsningen var nok å gå ned i vekt.

Anonymkode: 98b5d...e35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Hilde1302 skrev:

Jeg googlet litt og kom over denne bloggen, kanskje noen tips der? 

40B6F2CC-89F8-4A6F-85F4-236EE22A66E8.jpeg

29C6EB9A-9AD8-422D-88CA-34F4A989BCFB.jpeg

Hjelpes. Ikke gå for dette, TS.

Anonymkode: 23bd6...791

• Liker 2
Skrevet (endret)

Takk for forslag, folkens!

Nei, går nok ikke helt for Helene Drage sin stil🙈 er nok litt mer "modest"... sømmelig? Tildekket? Hva er ordet?😂

Endret av Anim92
Skrevet
På 25.6.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Helen Drage har jo vært plus size så det holder, altså hun er ikke i samme kategori som TS, som befinner seg i grenselandet (for ikke å si tomrommet) mellom normal og plus size. Og nå som hun har gått ned i vekt er det vel mest kløft og nakenhet hun viser frem, ikke klær.

TS, jeg var i samme situasjon - noen ganger passet normale størrelser, og andre ganger ikke. Går man over på plus size på HM feks blir det merkelig passform og går man i dedikerte storstørrelsesbutikker som feks Zizzi er klære plutselig store som telt selv i den minste størrelsen. Jeg fant vel egentlig ikke andre løsninger enn å bruke en del herregensere (de kan passe i både lengde og bredde, mens dameklær i plus size oftest ble "bredt og kort" så det bare ble rart), jeg har en litt plain stil med enkle gensere fra ulike merker, som er ganske "unisex". Noen jeansprodusenter tilbyr plus size-modeller, feks Lee, Levi^s etc. som sitter fint på.
Men den beste løsningen var nok å gå ned i vekt.

Anonymkode: 98b5d...e35

Ah, veldig bra beskrevet! Og takk for tips😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...