Gå til innhold

Lege i sommerferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, tenkte å bruke sommerferien på å komme meg til en spesialist, da det er bedre for meg å reise lange avstander om sommeren. men jeg lurer på om alle tar sommerferie rundt samme tid?

Virker som når jeg ringer at alle tar ferie ca på samme tid. Men hvordan kan dette gå da? Altså hvem er det som tar over hvis alle har ferier? Er det vikarer fra utlandet eller hva?

Anonymkode: 872a5...c43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og nei, dette kan ikke vente. Jeg er blitt såpass dårlig at om jeg venter lenger så risikerer jeg å ikke klare å gå mer. Har veldig vondt i nervene overalt.

AnonymBruker
Skrevet

Privatpraktiserende spesialister som driver utenfor sykehus kan ta ferie når de vil inntil et visst antall uker. De behøver ikke koordinere tror jeg. Spesialister på sykehusene kan selvfølgelig ikke det, de må dekke opp for akuttinnleggelser og å ivareta de sykeste. Så hvis du er alvorlig syk skal du selvfølgelig få komme til lege i løpet av sommeren. Vil tro at type Volvat og Aleris har noe tilbud også om sommeren(?) 

Anonymkode: 8e7ec...8ef

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, tenkte å bruke sommerferien på å komme meg til en spesialist, da det er bedre for meg å reise lange avstander om sommeren. men jeg lurer på om alle tar sommerferie rundt samme tid?

Virker som når jeg ringer at alle tar ferie ca på samme tid. Men hvordan kan dette gå da? Altså hvem er det som tar over hvis alle har ferier? Er det vikarer fra utlandet eller hva?

Ja, det er vanlig at de fleste tar fri i hvert fall de tre siste ukene i juli fordi det er jo ikke verre enn at de spesialistene/legene som er på jobb tar hånd om de pasientene som har akutte problemer. De andre blir satt opp på time utenom ferie. Private spesialister, som ikke tar akuttpasienter, tar gjerne ferie rundt samme tid. 

Hvis du mener du har behov for mer eller mindre akutt helsehjelp må du ta opp dette med fastlegen din. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Ja, det er vanlig at de fleste tar fri i hvert fall de tre siste ukene i juli fordi det er jo ikke verre enn at de spesialistene/legene som er på jobb tar hånd om de pasientene som har akutte problemer. De andre blir satt opp på time utenom ferie. Private spesialister, som ikke tar akuttpasienter, tar gjerne ferie rundt samme tid. 

Hvis du mener du har behov for mer eller mindre akutt helsehjelp må du ta opp dette med fastlegen din. 

Takk. Problemet er at jeg vet ikke om det er akutt eller ikke. Jeg har bare gradvis hatt mere problemer med balanse og smerter i det som føles rundt nervene. Skjelver i hendene hele tiden også..

Akutt så er det vel mer at man har brekt foten og må sy eller? Er ganske dårlig, så vet ikke om jeg tørr å vente i en måned på å få kommet meg til en spesialist. Men hvis alle tar ferie så har jeg jo ikke noe valg...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Problemet er at jeg vet ikke om det er akutt eller ikke. Jeg har bare gradvis hatt mere problemer med balanse og smerter i det som føles rundt nervene. Skjelver i hendene hele tiden også..

Akutt så er det vel mer at man har brekt foten og må sy eller? Er ganske dårlig, så vet ikke om jeg tørr å vente i en måned på å få kommet meg til en spesialist. Men hvis alle tar ferie så har jeg jo ikke noe valg...

Men da må du jo ta kontakt med fastlegen din! Akutt kan jo være mange ting og det er bare fastlegen din som kan bedømme hvor raskt du har behov for hjelp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...