AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Jeg er nyutdannet grunnskolelærer og skal begynne i min nye jobb på barneskolen nå på mandag 1.juli. Her er problemet: jeg har helt glemt av å søke om politiattest! Dette har virkelig gått rett forbi meg. Arbeidsgiver har heller ikke nevnt det, men jeg vet jo at jeg selv burde vite at man skal vise politiattest for å kunne jobbe på skole. Men er det slik at jeg må vise den FØR jeg begynner, altså 1 juli? Eller kan jeg begynne i jobben min og levere attesten når den kommer (om maks to uker)? Jeg har jo en gyldig politiattest fra studiet, men den gjelder vel kanskje ikke inn i ny jobb? Anonymkode: fdf18...402
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Merkelig at arbeidsgiver har glemt det? For å søke politiattest må jo de først starte prosessen med å gi deg et skriv du legger ved søknaden om attest. Anonymkode: 0a319...5e9 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at arbeidsgiver har glemt det? For å søke politiattest må jo de først starte prosessen med å gi deg et skriv du legger ved søknaden om attest. Anonymkode: 0a319...5e9 Ja, arbeidsgiver har ikke nevnt det ved noen anledning. Jeg begynner i jobb i en ny by (har flyttet), så har ikke møtt arbeidsgiver ansikt til ansikt enda. Men jeg har jo signert kontrakt (over mail). Er ikke det kontrakten jeg legger ved i søknaden til politiet? TS Anonymkode: fdf18...402
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Enig. Rart av arbeidsgiver. Når du får tilbud om jobb skal arbeidsgiver gi deg en arbeidsavtale som du legger ved som grunnlag når du søker om politiattest. Anonymkode: e609e...dac
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, arbeidsgiver har ikke nevnt det ved noen anledning. Jeg begynner i jobb i en ny by (har flyttet), så har ikke møtt arbeidsgiver ansikt til ansikt enda. Men jeg har jo signert kontrakt (over mail). Er ikke det kontrakten jeg legger ved i søknaden til politiet? TS Anonymkode: fdf18...402 Jo den du legger ved. Men burde vel gå bra, fordi det tross alt er arbeidsgivers ansvar å be om attest. I tillegg har vel de fleste arbeidsgivere forståelse for at det kan ta noen virkedager før politiet får sendt ut attest. Anonymkode: e609e...dac
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 Du har neppe elevkontakt i starten siden det er sommerferie? I så fall går det nok helt fint (hilsen arbeidsgiver på lignende sted). Anonymkode: aaad5...46f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå