Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på jobbintervju i dag, intervjuet gikk så som så. Har vel gjort bedre intervjuer, og jeg var veldig nervøs, men svarte så godt jeg kunne. Etterpå fikk jeg omvisning på avdelingen.

Er det vanlig praksis hvis man ikke er aktuell i jobben? De har 10 aktuelle kandidater, er det vanlig å gi hver og en omvisning? 

Tenker at jeg må ha en god sjanse siden de bruker tid på det, men samtidig følte jeg at intervjuet kunne vært bedre. Jeg har fortrinn til denne stillingen om det er relevant. 

Anonymkode: 44689...760

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått omvisning både en gang hvor jeg fikk jobben og en gang hvor jeg ikke fikk jobben. Det er vel en grei måte å «selge inn» arbeidsplassen på (det er jo ikke bare de som skal velge deg, du skal velge dem også), 

Men vil jo i utgangspunktet tro at man ikke gidder å bruke tid på å vise folk rundt hvis kandidaten er helt uaktuell da... 

Anonymkode: 59378...3d2

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var på jobbintervju i dag, intervjuet gikk så som så. Har vel gjort bedre intervjuer, og jeg var veldig nervøs, men svarte så godt jeg kunne. Etterpå fikk jeg omvisning på avdelingen.

Er det vanlig praksis hvis man ikke er aktuell i jobben? De har 10 aktuelle kandidater, er det vanlig å gi hver og en omvisning? 

Tenker at jeg må ha en god sjanse siden de bruker tid på det, men samtidig følte jeg at intervjuet kunne vært bedre. Jeg har fortrinn til denne stillingen om det er relevant. 

Vanlig vil jeg ikke si at det er. Men et jobbintervju er en toveis kartleggingssamtale, for å sjekke om arbeidsgiver og kandidat er en god match. Veldig mange glemmer dette, og tror at det kun handler om at arbeidsgiver skal sjekke ut kandidat. 

Synes det var flott gjort å gi deg omvisning, det burde flere gjøre. Du står jo også ovenfor et valg, hvis du blir tilbydd jobben. Til syvende og sist er jo valget ditt ene og alene, og det er jo ikke tatt for gitt at du skal takke ja. 

Det er relevant at du har fortrinn til stillingen. Da stiller jo du blant de sterkeste, hvis det ikke er flere som også har fortrinn. 

Skrevet

Jeg fikk har fått omvisning på et par intervjuer. Ene jobben fikk jeg. Andre fikk jeg ikke, men jeg fik tilbud om en annen ledig stilling i lavere prosent. Måtte takke nei til den da. 

Jeg tenker omvisning sikkert er en fin måte for arbeidsgiver å bli enda bedre kjent. Da merker de om man er interessert, stiller spørsmål osv. Også ser de hvordan man opptrer om noen kommer for å hilse på osv. I tillegg vil sikkert arbeidsgiver vise frem plassen slik at det kanskje øker sjansen for at man takker ja hvis man liker seg. 

• Liker 1
Skrevet

Hos oss får alle som kommer på intervju omvisning.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar. 

Får vel krysse alt jeg har🤞🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...