Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Starter på studiet om to måneder, men bor i Drammen hvor jeg trives godt. Eier eget hus her med nærhet til toget. Er det flere som har pendlet til riksen/domus medica? Går det greit eller skulle dere aller helst ha bodd i nærheten? Tenker også på etter 2.året (ish) så begynner man å fly mellom sykehusene. Oppleves dette greit hvis man ikke bor innenfor ring 3?

Anonymkode: 461b8...404

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker nok minimum en time på pendlingen, men hvis det ikke er noe problem i forhold til familiesituasjon så går det helt fint å bo i Drammen. 

Anonymkode: cb12e...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pendlet den strekningen, og en annen på studiet også. Gikk helt greit. 

Anonymkode: d3a51...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Er det noen spesielle ruter som lønner seg? Lysaker og 23 bussen eller helt inn til Nationaltheateret? Hva ruter sier er en ting, men kø osv gjør det annerledes i praksis.

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2019 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Er det noen spesielle ruter som lønner seg? Lysaker og 23 bussen eller helt inn til Nationaltheateret? Hva ruter sier er en ting, men kø osv gjør det annerledes i praksis.

Ta t-banen til Gaustad/Forsknkngsparken. Tar ca 10 min å gå til domus medica.

Anonymkode: a5fd0...d58

Skrevet (endret)

Bedre med en dram i timen enn å pendle en time fra Drammen :)

Men hvor lang pendlertid du ønsker å ha og hvorvidt det går greit er jo helt opp til deg :)

Endret av Hedersbrukeren
AnonymBruker
Skrevet

Ta toget til Nathional og t-banen til forskningsparken ?

Anonymkode: d256c...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Tok tog til Lysaker og 23-bussen til Radiumhospitalet. Ellers var det nathional og bane/trikk til Gaustad. Prøv deg litt frem 🙂

Anonymkode: d3a51...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha gått for tog til Lysaker og 23-bussen, sjelden det er så mye kaos på den strekka og bussen stopper rett utenfor Domus Medica. Det tar lengre tid om National, og da må du i tillegg gå fra Forskningsparken og opp.

Jeg har jobbet på Rikshospitalet og pendlet, synes det gikk helt greit, men tar tid. Om du får brukt tiden effektivt på toget til å lese er det ikke så galt da.

Ullevål er langt å komme seg til fra Drammen, men Radium er veldig greit, ta tog og 23-bussen der og.

Anonymkode: bf169...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hjelpsomme svar! 

Jeg har muligheten til å kjøpe en leilighet i Oslo også. Får vurdere dette videre. Ser for meg at det er mer praktisk å bo i byen, men å flytte til noe mindre frister ikke nevneverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...