Gå til innhold

Til dere som har tenkt å kjøpe brukt kjole

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og småstressa
Skrevet

Jeg har kjøpt brukt kjole.. Dumme, dumme meg..

Kjolen var utrolig pen, helt til jeg begynte å gjøre visse ting med den. Det var div. tråder som måtte festes og da oppdaget jeg hvor mange perler som manglet i skjørtet og at det var hull i ett av feltene som har trasparent stoff.. Det er for sent og gjøre noe med det nå. Så jeg må levere kjolen til rens og håpe den overlever det og håpe at ingen ser det. Har jo prøvd etter beste evne å fikse den flengen, men vet ikke om det duger.

Ja, jeg vet jeg burde gått nøye over kjolen før jeg kjøpte den. Men det er jammen ikke lett og være kritisk når selgeren etter eget ønske kommer hjem til deg..

Nå sitter jeg her og har en ekkel følelse. Kjolen er fin, MEN den var ikke i den stand jeg trodde. Jeg må rett og slett satse på at ingen legger merke til det. Så det jo ikke selv før jeg hadde nesa nede i den og ikke har sydama sagt noe og heller ikke forloveren min som har sett den like mye som meg...

Derfor vil jeg gi alle dere som tenker på å kjøpe brukt en advarsel om å sjekke kjolen nøye før dere kjøper den...

Videoannonse
Annonse
Gjest Brud2005
Skrevet

Så dumt! :evil: Jeg skjønner så godt at du er skuffet og lei deg, men:

Etter all sannsynlighet vil ingen legge merke til det. Du sier jo selv at det var vanskelig å se. Klart du lettere ser feilen nå som du vet hvor du skal se etter den, men andre vil nok ikke se det.

Ikke påpek feilen til andre, da vil alle se at kjolen er nydelig og uten tegn til å ha noen feil.

Skrevet

Uff da:/

Men ingen kommer til å legge til feil, om du ikke påpeker dem selv. Du blir sikkert kjempe fin for det! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpte også brukt kjole, og var så dum at jeg forutsatte at den var renset. Det viste det seg at den ikke var. En del ganske synlige flekker. I tillegg må en del pynt på kjolen fjernes før rens av skredder, så det blir en pen ekstrautgift. :veldigsur:

Skrevet

Så kjedelig da!

Det er vel ikke noe galt i å kjøpe brukt tenker jeg, stor sett går det jo greit - men det er nok veeeldig lurt å se godt over kjolen om man har muligheten til det, eller gjøre en god avtale på evt. prøving og retur mm, ha en god dialog!

Håper det går kjekt. Hvis ingen har bemerket skjønnhetsfeilene, er jeg sikker på ingen kommer til å se de heller! :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Frekt av selger å ikke påpeke feil og mangler...

Kjøpte selv kjolen min brukt, og selger gjorde meg oppmerksom på diverse ting, et par ørsmå "rifter" bl.a - sånt som jeg ikke syns betyr noe - kommer sikkert til å klare å lage noen rifter i den selv i løpet av bryllupsdagen...

Som du sier - det er bare du som vet om det som ikke er som det skal, og jeg er sikker på at ingen kommer til å legge merke til det. Og OM de så skulle gjøre det, så spiller det vel egentlig ikke så stor rolle...gjør det vel...? :wink:

K

Skrevet

Jeg skal kjøpe min brukt. Selgeren har vært veldig hyggelig og koselig - og profesjonell. Hun har påpekt "feil" ved kjolen som jeg ikke tror noen andre enn de som vet om dem vil merke. Kanskje jeg ikke ville merket de jeg heller, men hun sa allikevel fra om dem. Slik skal en god selger være! :)

Du må bare bite det i deg. Som noen andre nevnte her, det er nok bare du som ser dem.

Skrevet
Jeg må rett og slett satse på at ingen legger merke til det. Så det jo ikke selv før jeg hadde nesa nede i den .

Da kan jeg trøste deg med at det hører til sjeldenhetene at bryllupsgjester stikker nesa si nedi brudekjolen.

:hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjedelig... :-(

Men som de fleste sier her, ingen kommer til å se det!

Det jeg imidlertid synes er at du skal konfrontere selger med det, frekt å ikke si ifra. Særlig når hun kom hjem til deg! Skulle fått kjøpt den billigere, synes jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...