Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta gravidtest i dag for å sjekke meg btw. 

Jeg er uggen, liksom føler meg litt kvalm, kan brekke meg iblant men kaster ikke opp. Jeg er sliten og mye trøtt. Hadde mensen rundt 17 mai men den har jeg ikke fått enda? Kan jeg ha forstyrret hormoner, graviditet eller kan det være noe annet? Kjæresten har ikke kommet i meg. Men utenpå.

Føler også litt svekket konsentrasjon når jeg kjører bil.

Anonymkode: 8889f...dc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heller ikke så høy sexlyst.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli gravid om han går ut rett før han kommer. Symptomene du beskriver kan minne om graviditet. Fint om du sjekker i morgen tidlig.. 

Det kan også være stress, forsinket menstruasjon, hormonkluss... 

Men test på morgenurin. 

Anonymkode: 3e8e0...765

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig mange ganger mistenkt å være gravid uten å ha vært det. Den ene gangen jeg faktisk var gravid så var det annerledes. Jeg visste det bare. Det var ikke mistanke følelse som vanlig, men mye sterkere, men igjen er dette individuelt. 

1. Er du seksuelt aktiv kan du bli gravid. Selvom du bruker prevensjon. Har du ikke brukt prevensjon, men «hoppet av» så er det ingen sikkerhet for å ikke bli gravid. Du kan bli gravid selvom mannen ikke fullfører. 

2. Det at du mistenker graviditet kan gjøre deg stresset og føre til at mensen uteblir. Du kan altså ha forsinket menstruasjon uten å være gravid. 

Kjøp en test og ta den med morgenurin. Da får du enten bekreftet eller avkreftet mistanken din. Er testen negativ så prøv å ikke tenk for mye på det, også kan du ta en test igjen om en ukes tid igjen dersom menstruasjon fortsatt uteblir :) 

Anonymkode: c0b8c...cb0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan være gravid. Det lekker ut litt fra mannen før han kommer også. 

Om du ikke er helt klar når du kjører bil, så bør du la være. Uansett hva årsaken er. 

Det kan være alt mulig, graviditet, magevirus og alt mulig annet. Og kanskje ingenting. Graviditet er det enkleste å sjekke ut. Ta en test i morgen tidlig. Så tar du kontakt med lege. Og ikke kjør bil når du føler at konsentrasjonen ikke er bra nok. Tenk på at du kan risikere å treffe på et barn rundt en sving. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åssen gikk det med testen i dag? du er 5 uker på overtid med mens, og småkvalm.. Det var slik jeg oppdaget min graviditet for noen uker siden:) Når mens uteblir, er jo dette det sikreste gravidtegnet utenom test:) Men kan jo hende du har uregelmessig mens da:) 

Anonymkode: 415a7...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åssen gikk det med testen i dag? du er 5 uker på overtid med mens, og småkvalm.. Det var slik jeg oppdaget min graviditet for noen uker siden:) Når mens uteblir, er jo dette det sikreste gravidtegnet utenom test:) Men kan jo hende du har uregelmessig mens da:) 

Anonymkode: 415a7...a1a

Jeg skal ta den imorgen tidlig. Håper ikke jeg er gravid :(

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg gravid?????

0A54C976-2F3F-48F3-BCD3-E16AD05C0CCC.jpeg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg gravid?????

0A54C976-2F3F-48F3-BCD3-E16AD05C0CCC.jpeg

Ingen tvil. Gratulerer :)

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt kan jeg være på vei når jeg hadde mensentrasjon rundt før 17 mai??

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt kan jeg være på vei når jeg hadde mensentrasjon rundt før 17 mai??

5+5, regnet fra første blødningsdag 17/5 :) Trekk i fra eller legg til dager hvis du husker akkurat hvilken du fikk mensen. Gratulerer så mye! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Missy1 skrev:

Ingen tvil. Gratulerer :)

15 timer siden, Nerine_ skrev:

Gratulerer🙂

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

5+5, regnet fra første blødningsdag 17/5 :) Trekk i fra eller legg til dager hvis du husker akkurat hvilken du fikk mensen. Gratulerer så mye! 

TS skrev lenger oppe at hun håper hun ikke er gravid.. Lurt å passe på at man har lest alt først 😬

Anonymkode: 998bf...ba9

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skrev lenger oppe at hun håper hun ikke er gravid.. Lurt å passe på at man har lest alt først 😬

Selv om hun håper på at hun ikke er gravid, så er ikke det ensbetydende med at hun skal fjerne barnet.  Kan godt være at hun tenker annerledes når testen er positiv, bare se Kristin Gjelsvik 👌🏼 

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste det. Men når man har ubeskyttet sex må man neste være forberedt på det scenarioet👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Leste det. Men når man har ubeskyttet sex må man neste være forberedt på det scenarioet👍

Joda men kanskje man ikke trenger å si gratulerer når dette ikke er ønsket? 🤷🏼‍♀️ 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda men kanskje man ikke trenger å si gratulerer når dette ikke er ønsket? 🤷🏼‍♀️ 

Det er en sak som fortjener "gratulerer" 👍🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det er en sak som fortjener "gratulerer" 👍🏻

Igjen, ikke når det ikke er ønsket. Jeezez

Anonymkode: c9f0b...61b

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man virkelig ikke ønsker at noe skal skje, så tar man sine forhåndsregler😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser den.

Samtidig: om positiv test er livskrise og man vil ta abort etter ubeskyttet sex så er kanskje «prøvere og ufrivillig barnløse» virkelig ikke plassen å spørre om råd til hvorvidt man har en positiv test som åpenbart viser positiv - for så å bare «næh, tar bare en abort». 

Anonymkode: 9b0aa...ff2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...