Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Noen som veit hvordan vei en sosionom kan gå får å få f.eks lærerstillinger eller spes.ped stilling? 
Evt hvordan jeg kan bli barnevernspedagog? Kan jeg ta opp noen fag, eller må jeg ta hele utdanningen på nytt? 

Anonymkode: 5f378...b3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Noen som veit hvordan vei en sosionom kan gå får å få f.eks lærerstillinger eller spes.ped stilling? 
Evt hvordan jeg kan bli barnevernspedagog? Kan jeg ta opp noen fag, eller må jeg ta hele utdanningen på nytt? 

Følger

Anonymkode: ea20c...f2f

Skrevet

Ingen problem å få jobber innenfor barnevernet som sosionom, så den omskoleringen hadde jeg ikke brukt tid på. Mastergrad i sosialt arbeid kan jo være en lur retning og gå hvis du orker. Når det gjelder spesialpedagogikk så er jo det også en masterutdanning. Krever ikke den enten lærer eller barnehagelærer utdanning i bunn? 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Hvorfor skal du ta bvpedagog når barnevernet inneholder flust av sosialarbeidere?

Anonymkode: d35fd...68e

Skrevet (endret)

.

Endret av Ah92
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er lettere å få jobb på skole om man har pedagogikken som  har, noe jeg ikke har som sosionom. 

Ts,

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å arbeide på skole på småtrinnet... Litt vanskelig som sosionom..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ta 60 stp i spesialpedagogikk?

Jeg skal begynne på siste året mitt av en bachelor i pedagogikk til høsten. Neste år skal jeg ta 60 stp i spesialpedagogikk, for å jobbe som spesped i skolen. 

Eventuelt så kan du søke jobb som miljøterapeut, de er jo ute etter sosionomer osv.

Anonymkode: 609c6...856

AnonymBruker
Skrevet

^ Jeg kjenner folk som jobber som spesialpedagog i skolen med bare en bachelor i spespedagogikk fra UiO. Nå studerer jeg på NTNU da. Der er det bare bachelor i pedagogikk, men man kan ta 60 stp i spesialpedagogikk og/eller søke seg over til master. Jeg kommer ikke til å ta master før jeg har fått nok arbeidserfaring.

Anonymkode: 609c6...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...