Gå til innhold

Klage til Posten som sendte hentemelding digitalt til annen på adressen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte en pakke som skulle være en bryllupsgave. Spesiallaget på bestilling og perfekt for brudeparet. Litt knapp på tid, men den skulle ankomme fra UK senest torsdagen før bryllup. Den var av en størrelse som gjør at den fysisk får plass i postkassen i blokken der jeg bor. Pakken ankom ikke før bryllupet, jeg måtte finne på noe annet som bryllupsgave på kort varsel. 

Viser seg at mannen min har fått en hentemelding digitalt fra Posten den aktuelle torsdagen, noe han ikke hadde på radar eller nevnte grunnet jobbreise den uken, og antok ikke hastet. 

Pakken er tydelig adressert til mitt navn. Den er får fysisk plass i postkassen. Kan ikke tenke meg annet enn at de enten ikke ville ta den med til postutdeling fordi de har liten plass i disse elektriske små kjøretøyene, eller ikke har prøvd å legge den i postkassen, og deretter basert seg på første navn registrert på adressen, som altså ikke var meg. Vi har begge navn på postkassen og er begge folkeregistrert på adressen.

Bryter ikke dette med en haug med lover og regler om personvern, særlig i disse GDPR-tider, at Posten bestemmer seg for at en annen på adressen er rett mottaker og fratar meg muligheten til å få informasjon om pakken min? Kan jeg klage til Posten? Hva kan jeg egentlig oppnå ved en klage? 

Anonymkode: 53103...98c

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg egentlig oppnå ved en klage? 

Du får kanskje et svar på hvorfor hentemeldingen gikk til feil person.

Du kan få rettet opp eventuelle feil registreringer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...