Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du avsluttet i stillingen du har hatt i bedriften, årsak? kom du over ny stillingsannonse? kontakter? du var ikke fornøyd med lønnen? arbeidsmiljøet? for lavt nivå? 

Fortalte du sannheten hvorfor du sluttet?

Anonymkode: b9457...acc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver bare en oppsigelse med beskjed om at jeg slutter den og den dato. Det holder. Ingen har krav på flere opplysninger.
Men mellom oss kan jeg si at årsaken som regel er at jeg vil flytte. Jeg er nemlig veldig glad i å reise og bli kjent på nye steder.

Anonymkode: 59de7...a25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du avsluttet i stillingen du har hatt i bedriften, årsak? kom du over ny stillingsannonse? kontakter? du var ikke fornøyd med lønnen? arbeidsmiljøet? for lavt nivå? 

Fortalte du sannheten hvorfor du sluttet?

Anonymkode: b9457...acc

Jeg sa opp min stilling nylig i bedriften jeg hadde jobba i 3 år. Sa opp grunnet helse utfordringer pga jobben, jobben er både fysisk og psykisk slitsom. For lav lønn iforhold til arbeidsoppgavene vi utførte, var ikke så verst arbeidsmiljø, men en dårlig bedriftskultur, manglende erfaring og kompetanse hos ledere vi hadde og non utviklingsmuligheter, jeg tok det opp med min nærmeste leder før jeg sluttet, men da ble han bare mer kjip mot meg, selv om han ble kjip mot meg fortsatt jeg og prøvde å gjøre den gode jobben tross av alt, men sorry. Da sa jeg opp. Angrer ikke et sekund. Starter på studier til høsten og har allerede vært på intervju for noe deltidsjobber. 

I oppsigelsen skrev jeg bare at jeg takker for den gode tiden og blabla. Ikke noe negativt. Men tror nok at  sjefen viste det. Mange som hadde slutta pga samme grunn før også. Vi hadde jo en annen leder under han som vi jobba med aktivt, han prøvde å overtale meg flere ganger, bli dette er et bra sted og blablabla.     

Anonymkode: f39bd...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sagt opp stillinger blant annet på grunn av: 

-Flytting til annen by
-Ønsket nye utfordringer og søkte ny jobb, fikk tilbud om stilling med mye bedre lønn
-Fått nytt tilbud via kontakter
-Begynt på studie 
-Mistrivsel med arbeidstider/sted og/eller oppgaver
-Manglende tilrettelegging

I selve oppsigelsesbrevet har jeg aldri skrevet årsak, men har fortalt mer konkret årsak muntlig til nærmeste leder. 
Driver for øyeblikket å leter etter ny jobb, da jeg er lei av en times reisevei. Sier ikke noe til leder før ny jobb dukker opp, men kommer til å være ærlig om årsak når den tid kommer. 

Anonymkode: f9a18...164

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...