AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 Ja jeg skjønner at det er sosiale medier, og at det for mange er barnslig. Likevel lever vi i 2019, og det brukes til mye i form av kommunikasjon. Når man f eks ikke har mulighet til å ringe alle. Det er ett visst familiemedlem som ikke besvarer uansett hva, men jeg vet at vedkommende sender masse snaper med andre. Jeg vet også at vedkommende liker bildene til mange andre mennesker som ikke er nærme vedkommende idet hele tatt. F eks bilder av barna deres. Vedkommende er i nær slekt med oss, men liker aldri bildene jeg legger ut. Jeg føler det er dirkete ubehagelig, jeg vet ikke hva som er grunnen. Spør aldri om hvordan det går når vi er gjennom noe alvorlig. Om jeg hadde sendt ett bilde om at huset vårt hadde brent ned, så tror jeg neppe jeg hadde fått svar engang. Handler ikke om at vedkommende vil jeg skal ringe heller, for jeg vet at vedkommende kommuniserer masse i form av bilder med andre. Anonymkode: 55831...bce
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Og det skal vi på KG kunne gi deg svar på? Anonymkode: e8a81...050 20
Populært innlegg Rotemor Skrevet 24. juni 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 24. juni 2019 (endret) Man sender ikke ting på Snap og forventer svar. Man sender ikke alvorlige ting på Snap. Personen har kanskje en mening om din bruk av sosiale medier som hun/han ikke vil nøre oppunder. Da du blir så hårsår at du sitter og analyserer dette så synes jeg vel du skal slutte å Snappe til den det gjelder. Endret 24. juni 2019 av Rotemor Skriveleifer 97
Dumi Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Enig med Rotemor! Og vet du hva? Ikke alle er klistret til den mobilen, taben eller pc'en 24/7! 9
Zienna Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 Hvis noe er viktig så ringer man! Sosiale medier er for alt som ikke er viktig. 20
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 Enig i at en ikke tar alvorlige ting på snap.. Anonymkode: efe58...ae7 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg skjønner at det er sosiale medier, og at det for mange er barnslig. Likevel lever vi i 2019, og det brukes til mye i form av kommunikasjon. Når man f eks ikke har mulighet til å ringe alle. Det er ett visst familiemedlem som ikke besvarer uansett hva, men jeg vet at vedkommende sender masse snaper med andre. Jeg vet også at vedkommende liker bildene til mange andre mennesker som ikke er nærme vedkommende idet hele tatt. F eks bilder av barna deres. Vedkommende er i nær slekt med oss, men liker aldri bildene jeg legger ut. Jeg føler det er dirkete ubehagelig, jeg vet ikke hva som er grunnen. Spør aldri om hvordan det går når vi er gjennom noe alvorlig. Om jeg hadde sendt ett bilde om at huset vårt hadde brent ned, så tror jeg neppe jeg hadde fått svar engang. Handler ikke om at vedkommende vil jeg skal ringe heller, for jeg vet at vedkommende kommuniserer masse i form av bilder med andre. Anonymkode: 55831...bce Vedkommende liker deg ikke eller driter i deg, tror jeg. Men tør ikke blokkere eller slette deg. Anonymkode: 99872...565 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende liker deg ikke eller driter i deg, tror jeg. Men tør ikke blokkere eller slette deg. Anonymkode: 99872...565 Dette jeg også tenker. Anonymkode: 55831...bce 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 23 minutter siden, Rotemor skrev: Man sender ikke ting på Snap og forventer svar. Man sender ikke alvorlige ting på Snap. Personen har kanskje en mening om din bruk av sosiale medier som hun/han ikke vil nøre oppunder. Da du blir så hårsår at du sitter og analyserer dette så synes jeg vel du skal slutte å Snappe til den det gjelder. Er ikke alvorlige ting i den forstand. F eks at barnet vårt har knekt benet da, og sender bilde med gipset ben, eller noe annet lignende. Uten noe respons. Er ikke sånn jeg ringer alle om. Eller f eks at noen andre er alvorlig skadd. Anonymkode: 55831...bce
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke alvorlige ting i den forstand. F eks at barnet vårt har knekt benet da, og sender bilde med gipset ben, eller noe annet lignende. Uten noe respons. Er ikke sånn jeg ringer alle om. Eller f eks at noen andre er alvorlig skadd. Anonymkode: 55831...bce Hvorfor er ďet så viktig at de svarer? De ser snap'en. Anonymkode: ee03a...18f 22
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 Man sender ikke snapper med "alvorlig omfang". Herregud... Du forteller ikke om et dødsfall via snap f.eks. Skjerpings Anonymkode: c62b6...beb 17
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man sender ikke snapper med "alvorlig omfang". Herregud... Du forteller ikke om et dødsfall via snap f.eks. Skjerpings Anonymkode: c62b6...beb Har ikke gjort det heller da. Skjerpings. Anonymkode: 55831...bce
Rotemor Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alvorlige ting i den forstand. F eks at barnet vårt har knekt benet da, og sender bilde med gipset ben, eller noe annet lignende. Uten noe respons. Er ikke sånn jeg ringer alle om. Eller f eks at noen andre er alvorlig skadd. Anonymkode: 55831...bce Hvis du ønsker å kommunisere på en måte som skal gi deg svar så må du ta ansvar selv. 7
viren Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 22 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke alvorlige ting i den forstand. F eks at barnet vårt har knekt benet da, og sender bilde med gipset ben, eller noe annet lignende. Uten noe respons. Er ikke sånn jeg ringer alle om. Eller f eks at noen andre er alvorlig skadd. Anonymkode: 55831...bce Verden har blitt forrykt. Man deler altså «det er så syns i oss» meldinger på sosiale medier, og blir snurt fordi folk ikke kommenterer? Det er sosiale medier for svingende, noen ser på det utelukkende som underholding og bare scroller igjennom, mens andre tydeligvis ikke lever på ordentlig om ikke alt de gjør legges ut på nettet og andre kommenterer på det. 13
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #15 Skrevet 24. juni 2019 Vi har et par grupper på messenger innenfor familien og storfamilien. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal skrive når tante skriver om hvordan det går med øyet til bestemor..hva skal jeg liksom skrive? Så jeg svarer stort sett ikke noe. De ser jo at jeg har sett meldinga..og jeg svarer på private meldinger, spørsmål, sms eller telefoner. Anonymkode: 4590b...84d 13
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #16 Skrevet 25. juni 2019 Jeg orker ikke snap-styret, og facebook er jeg sjelden innom lenger. Er så lei at folk skal utlevere absolutt alt. Hvor mye tar du kontakt med familiemedlemmet ditt ellers da TS, via tlf eller sms? Spør hvordan hun har det og om hennes familie? Eller går alt bare enveis? Anonymkode: 9fcea...d45 2
KillerKitty Skrevet 25. juni 2019 #17 Skrevet 25. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alvorlige ting i den forstand. F eks at barnet vårt har knekt benet da, og sender bilde med gipset ben, eller noe annet lignende. Uten noe respons. Er ikke sånn jeg ringer alle om. Eller f eks at noen andre er alvorlig skadd. Anonymkode: 55831...bce Nå høres jeg helt sikkert forferdelig slem ut, men tror egentlig ikke noen bryr seg :s Synes egentlig det er usmakelig å sende rundt sånne bilder av barnet sitt 22
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #18 Skrevet 25. juni 2019 8 minutter siden, KillerKitty skrev: Nå høres jeg helt sikkert forferdelig slem ut, men tror egentlig ikke noen bryr seg :s Synes egentlig det er usmakelig å sende rundt sånne bilder av barnet sitt Håper TS har informert barnet sitt om hvor mange som ser disse bildene av ham.. Jeg synes mange foreldre ikke greier se den grensen mellom hva som ikke trengs å deles og hva som er ok. Anonymkode: 9fcea...d45 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #19 Skrevet 25. juni 2019 Du høres jo bare oppmerksomhetssyk ut. I det minste må du jo skrive hva som har skjedd, DA får du kanskje en respons. Men for å være ærlig er det normalt å brekke beina, særlig for barn. Så tror ikke h*n bryr seg, mest sansynlig tenker ikke vedkommende noe særlig over det heller. Anonymkode: ab9a9...efd 7
Summ Skrevet 25. juni 2019 #20 Skrevet 25. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har et par grupper på messenger innenfor familien og storfamilien. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal skrive når tante skriver om hvordan det går med øyet til bestemor..hva skal jeg liksom skrive? Så jeg svarer stort sett ikke noe. De ser jo at jeg har sett meldinga..og jeg svarer på private meldinger, spørsmål, sms eller telefoner. Anonymkode: 4590b...84d Er du fra Bergen, eller bor tanten og bestemoren din i Bergen? Dette hørtes sykt likt ut som en kompis sin gruppe med storfamilien😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå