Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #1 Del Skrevet 3. mai 2005 Noen som har prøvd? Hva synes dere? Jeg tykket på reklamen her på KG, og jeg har jo sett den siden før (reklame her da og tror jeg) og det virker litt fristende det ene øyeblikket, men så skjønner jeg ikke vitsen det neste. De ferdige pakkene er ikke av interesse da, man sparer ikke et øre på det fremfor å sette sammen selv, og jeg bruker ikke nattbind uansett, så de gidder jeg ikke hamstre opp lager av. Men, tamponger bruker jeg jo. Jeg vet bare ikke helt hvor mange av hver størrelse jeg bruker hver måned da. Jeg har nettopp sluttet på p-piller og forventet derfor en større (og mer smertefull) mens, siden det gikk motsatt vei da jeg begynte, men den første pillefrie var i alle fall helt som "normalt". Venter den neste nå i disse dager, så jeg kan jo forsøke å "registere" hva jeg bruker. Det pleier å fungere slik med meg at jeg har et lager av flere størrelser (og nå ligger et utvalg av disse i veska mi, siden jeg muligens venter mens denne uka (syklusen ikke helt stabilisert enda da, etter p-pillene) og når det nærmer seg, eller når den kommer, pleier jeg å titte på badet hva der er, og så hamstrer jeg inn en pakke av hver av de andre størrelsene. Så har jeg nok over halvparten tilovers, som ligger der pent til neste måned. Og noen måneder handler jeg ikke inn noe som helst, fordi restlageret er så stort. Før brukte jeg truseinnlegg hver eneste dag, varierte mellom vanlige truser og string, så jeg hadde en pakke av truseinnlegg til hver av dem. Men nå har jeg visst slutta med det, trenger/gidder det ikke. Og uansett ville jeg trenge begge typer, men ikke en pakke av hver, pr måned (det er jo en måned forbruk i en slik pakke) Så, tanken på at det kom dumpende ned i postkassa hver måned virker forlokkende, men samtidig: Det er null problem å handle det inn, og jeg vet ikke hvor mange av hver størrelse jeg burde gå for heller, og ender vel opp med et stort restlager? Og jeg sparer vel ikke noe på det i det hele tatt, med porto og sånn? Butikken er tross alt bare 5 minutters gange hjemmefra, og selv min samboer klarer å kjøpe tamponger så lenge jeg beskriver hvilken farge det skal være på eska... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 3. mai 2005 #2 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har bestilt tamponger fra Kvinnekompaniet av og til (får ikke faste leveringer), og er veldig fornøyd med disse. loer ikke :D:D:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #3 Del Skrevet 3. mai 2005 Takk for at du opplyste oss om dine menstruasjonsvaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 3. mai 2005 #4 Del Skrevet 3. mai 2005 Takk for at du opplyste oss om dine menstruasjonsvaner ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #5 Del Skrevet 3. mai 2005 Ehh, unnskyld, er det meg (trådstarter) eller Pysekatten du mener nå? Hun opplyste jo ikke om noe, så det er vel meg da. Og, unnskyld, men tar du seriøst skade av å lese om denslags? Jeg spurte jo litt om dette med tamponger i posten, og da er det jo sånnsett relevant det med bruken av dem? Og om du ikke liker å tenke på at kvinner blør "der nede" en gang i måneden, så kanskje ikke les denne typen tråder? Jeg er nå fortsatt intressert i svar fra dem som evt har prøvd kvinnekompaniet jeg. Ja, ikke-faste leveringer er jo en muliget. For da slipper jeg jo å tenke på om jeg bestiller "rett mengde til hver måned" det minste, kan supplere når det tømmes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avery Skrevet 3. mai 2005 #6 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg fant ut at det på ingen måte blir billigere, tvert imot ut ifra mitt forbruk å handle derifra, så da så jeg ingen grunn til det når det er billigere for meg å handle der jeg pleier og har gjort i alle år til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 3. mai 2005 #7 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg handler ikke der fordi det er billigere, men fordi jeg synes tampongene er bedre. Lei av loete tamponger, hehe. Kjøper en blanding av alle størrelser, noen små,noen store, men mest av normal. Syns det fungerer veldig greit. Og du som ikke liker å lese om menstruasjonsvaner: Det er mye sånne ting det skrives om på kropp, helse og trening forumet, så pass deg, myyyye skummelt her!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #8 Del Skrevet 3. mai 2005 Og du som ikke liker å lese om menstruasjonsvaner: Det er mye sånne ting det skrives om på kropp, helse og trening forumet, så pass deg, myyyye skummelt her!!! Jeg skjønner ikke hva infoen om et lager av mensprodukter i veska, bruk av truseinnlegg, hvor langt det er til butikken, hvordan samboer kjøper tamponger og smertefull mens har med om folk er fornøyd med Kvinnekompaniet eller ikke. Men interessant var det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #9 Del Skrevet 3. mai 2005 La meg forklare: Truseinnlegg: De selger det også på kvinnekompaniet, så bruk av det, har jo litt med om man kjøper derfra, sant? Tamponger i veska: Vel, ok, det trengte dere kanskje ikke vite, hvor de er, men altså det at jeg likerå ha et godt lager, siden jeg ikke vet helt når jeg for bruk for det, var poenget! Hvor langt det er til butikken og at min samboer klarer å kjøpe dem: Har med om det er nødvendig å få det i postkassa, selvsagt!!! Alt dette spiller inn på om man er fornøyd, om det er å anbefale, om det passer for meg. For å si det sånn: Dersom det er tre mil til nærmeste butikk, og/eller min samboer ikke taklerå kjøpe tamponger (ikke alltid det er JEG som handler, og det frister ikke akktid å handle når man har vondt i magen) så er jo det med postkasselevering mer aktuelt, sant? Dersom jeg bare bruker en type truseinnlegg, ikke to, og bruker en pakke i måneden, så aktualiserer det "abbonement" på truseinnlegg, sant? Dersom jeg vet på dagen når jeg får mens, slik jeg gjorde da jeg gikk på p-piller, trenger jeg ikke ha et lite lager lett tilgjengelig den siste uka eller så før mesen kommer, og derfor kan det kanskje passe bedre med en pakke i posten hver 4. uke, enn når jeg føler behov for å ha "et godt utvalg i veska" allerede 3 uker etter siste mens (særlig fordi jeg muligens får en sykuls merkbart kortere enn den forrige) DERFOR hadde dette noe med å handle fra kvinnekompaniet å gjøre. Fordi de gjerne sender meg en pakke hver 4. uke, som jeg vurderer om er noe for meg. Og da spiller slike forutsetninger inn. Så, det har ikke noe med om andre er fornøyd å gjøre, kanskje, men det har mye å gjøre med om det er noe som passer for meg! Og siden jeg altså ønsket litt tanker og råd rundt akkurat det, om de er fornøyd er jo noe av det som betyr noe for om det er noe for meg da, men også om tjenesten PASSER for meg. Så nettopp derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #10 Del Skrevet 3. mai 2005 Og at ordet "smertefull" kom med er vel bare fordi jeg er så vant til å tenke på den som "lenger/større og mer smertefull" som et sammenhengende konsept, og uten at jeg tenkte over det kom altså "smertefull" med i samme setning som lenger. Varigheten/mengden har jo SELVSAGT med antall tamponger, og størrelse, sant? (og var delvis med i dette om at "standardpakkene" kanskje ikke passer meg....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 3. mai 2005 #11 Del Skrevet 3. mai 2005 La meg forklare: Truseinnlegg: De selger det også på kvinnekompaniet, så bruk av det, har jo litt med om man kjøper derfra, sant? Tamponger i veska: Vel, ok, det trengte dere kanskje ikke vite, hvor de er, men altså det at jeg likerå ha et godt lager, siden jeg ikke vet helt når jeg for bruk for det, var poenget! Hvor langt det er til butikken og at min samboer klarer å kjøpe dem: Har med om det er nødvendig å få det i postkassa, selvsagt!!! Alt dette spiller inn på om man er fornøyd, om det er å anbefale, om det passer for meg. For å si det sånn: Dersom det er tre mil til nærmeste butikk, og/eller min samboer ikke taklerå kjøpe tamponger (ikke alltid det er JEG som handler, og det frister ikke akktid å handle når man har vondt i magen) så er jo det med postkasselevering mer aktuelt, sant? Dersom jeg bare bruker en type truseinnlegg, ikke to, og bruker en pakke i måneden, så aktualiserer det "abbonement" på truseinnlegg, sant? Dersom jeg vet på dagen når jeg får mens, slik jeg gjorde da jeg gikk på p-piller, trenger jeg ikke ha et lite lager lett tilgjengelig den siste uka eller så før mesen kommer, og derfor kan det kanskje passe bedre med en pakke i posten hver 4. uke, enn når jeg føler behov for å ha "et godt utvalg i veska" allerede 3 uker etter siste mens (særlig fordi jeg muligens får en sykuls merkbart kortere enn den forrige) DERFOR hadde dette noe med å handle fra kvinnekompaniet å gjøre. Fordi de gjerne sender meg en pakke hver 4. uke, som jeg vurderer om er noe for meg. Og da spiller slike forutsetninger inn. Så, det har ikke noe med om andre er fornøyd å gjøre, kanskje, men det har mye å gjøre med om det er noe som passer for meg! Og siden jeg altså ønsket litt tanker og råd rundt akkurat det, om de er fornøyd er jo noe av det som betyr noe for om det er noe for meg da, men også om tjenesten PASSER for meg. Så nettopp derfor. helt enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #12 Del Skrevet 4. mai 2005 Men det er ingen andre som har erfaring med å handle fra kvinnekompaniet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå