Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt i nesten et år nå, pga PTSD etter en ekstremt traumatisk fødsel hvor jeg holdt på å dø. Jeg er heldigvis på bedringens vei, men har snakket med terapeuten om at det er dumt for meg å gå tilbake til den jobben jeg har (jobber med svært utagerende voksne). Hvordan et det når jeg etterhvert skal over på AAP? Følger NAV opp, og får jeg muligheten til feks å omskolere meg om til noe annet via deres hjelp? Har sakte men sikkert lyst til å gå tilbake til jobb, jeg trenger bare å gjøre noe annet og med litt hjelp. Helst ingen slemme kommentarer, året har vært tøft nok som det er 😔

Anonymkode: dd854...bee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke om AAP etter 1 år med sykemelding. Hvis du ikke har jobbet før du ble syk, kan du søke om AAP direkte, uten sykmelding. Når du går på AAP som regel må du være under medisinsk behandlig, arbeidsrettede tiltak, opptrapping av arbeidsinnsatsen din etter sykdom eller oppfølging fra NAV etter at du har forsøkt behandling eller tiltak.

Du spørre videre om du kan studere mens du går på AAP. Dette kan barre NAV svare deg på. Men som hoved regel kan NAV barre i spesielle tilfeller akseptere studie som aktivitet. Men du kan prøve, og se om du kan få studere mens du går på AAP.

Anonymkode: 50f7e...712

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sykmeldt i nesten et år nå, pga PTSD etter en ekstremt traumatisk fødsel hvor jeg holdt på å dø. Jeg er heldigvis på bedringens vei, men har snakket med terapeuten om at det er dumt for meg å gå tilbake til den jobben jeg har (jobber med svært utagerende voksne). Hvordan et det når jeg etterhvert skal over på AAP? Følger NAV opp, og får jeg muligheten til feks å omskolere meg om til noe annet via deres hjelp? Har sakte men sikkert lyst til å gå tilbake til jobb, jeg trenger bare å gjøre noe annet og med litt hjelp. Helst ingen slemme kommentarer, året har vært tøft nok som det er 😔

Anonymkode: dd854...bee

Du har mulighet til å omskolere deg så sant din behandler fraråder deg å fortsette i samme jobb, i ditt tilfelle virker det klokt. Du har en god sak. Tygg på hva slags retning du kan tenke deg, skal nav gå med på støtte må det være en reell mulighet for jobb i den andre enden. 

Anonymkode: 329d6...247

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har mulighet til å omskolere deg så sant din behandler fraråder deg å fortsette i samme jobb, i ditt tilfelle virker det klokt. Du har en god sak. Tygg på hva slags retning du kan tenke deg, skal nav gå med på støtte må det være en reell mulighet for jobb i den andre enden. 

Hvorfor er det klokt, og hvorfor har hi en god sak? Hun har fått PTSD på grunn av en traumatisk fødsel. Ja, jeg har mine største sympatier med henne der. Men hvorfor kan hun da ikke jobbe med utagerende voksne? 

Anonymkode: f1b0f...318

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det klokt, og hvorfor har hi en god sak? Hun har fått PTSD på grunn av en traumatisk fødsel. Ja, jeg har mine største sympatier med henne der. Men hvorfor kan hun da ikke jobbe med utagerende voksne? 

Anonymkode: f1b0f...318

Grunnet symptomene som må være tilstede for å få diagnosen. Disse lar seg ikke alltid kombinere med den type jobb. Det er slettes ikke sikkert at hun når frem med sin sak. Det er ikke nødvendigvis symptomene men hvordan de påvirker vedkommende som er avgjørende. I arbeid med utagering er det likevel så essensielt å være den stabile og tilstedeværende at annet arbeid vil trolig sees på som mest hensiktsmessig. Kanskje løsningen kan være et annet arbeidssted med en annen pasientgruppe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Der kan være at du får avslag med henvisning til at du bør søke annen jobb. 

Anonymkode: 5244f...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Det vil allid være spørsmål om du kan bruke din kompetanse til enhver annen jobb før NAV investerer 3 år med folks skattepenger for å gi deg en bachelor for å få deg i en jobb.

Anonymkode: 3a35f...b96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil råde deg til å søke raskt. Der er lang behandlingstid. Du bør snakke med legen din om aap også, da denne må bekrefte arbeidsuførhetsgrad.

Anonymkode: 37d4b...10e

AnonymBruker
Skrevet

Utdanningen din gir rom for andre jobber enn der du må være rundt utagerende voksne?

Anonymkode: 98568...cf0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...