Gå til innhold

Slutte å ta kontakt og fase ut vennskapet. Hvordan takle å være ensom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to nære venner. Jeg er alltid den som tar kontakt, tar initiativ til samtale og å møtes. De viser veldig interesse tilbake og jeg ser ikke poenget med å ha venner som egentlig ikke bryr seg og som ikke ønsker kontakt. Jeg har derfor bestemt meg for å slutte å være den som alltid tar initiativ og jeg forventer ikke at de kommer til å ta noe kontakt med meg. Hvordan kan jeg forberede meg på å takle å være ensom og ikke ha noen venner?

Anonymkode: c1b82...bf4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mex å først ta en prat med dem ? Mulig de ikke vet at du føler det sånn ?av å til kan det bli en vane at noen tar iniativ.

Men on du tenker det ikke er slik eller verdt å ofre en samtale på ville jeg med det samme satt igang tiltak for å bli kjent med nye folk. Melde meg inn en forening, begynne med en hobby som involverer folk, melde meg på frivillig arbeid e.l. 

Anonymkode: c9f31...25b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen tips, men jeg kan meddele at jeg er i akkurat samme situasjon. Følger tråden! 

Hvor gammel er du TS?
Hva tror du gjør at du er i denne situasjonen? 

Anonymkode: 10e3a...564

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare stå i ensomheten. Det kan du klare. Tenk på at du gjorde det for en grunn og se på det som en ny mulighet til å skaffe deg nye og bedre venner. Hva kan du prøve å gjøre nå i stedet? Vondt en stund kanskje, men verdt det på sikt. Endring fødes ofte av smerte. 

Anonymkode: c17ad...789

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat likt. Jeg blir bare så skuffet hele tiden, så nå orker jeg ikke mer. Hellet ensom enn å stadig vekk bli skuffet over "venninner"

Anonymkode: fd491...50b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en kjæreste😊Det hjalp meg!

Anonymkode: 400bb...53e

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har dessverre ikke noen tips, men jeg kan meddele at jeg er i akkurat samme situasjon. Følger tråden! 

Hvor gammel er du TS?
Hva tror du gjør at du er i denne situasjonen? 

Anonymkode: 10e3a...564

Jeg er 26 år. Jeg tror rett og slett vi bare har vokst fra hverandre. Det at de nå bor 50 mil unna og at vi møtes to ganger i året eller sjeldnere tenker jeg også har en del å si for at vennskapene er på vei til å dø ut.

Anonymkode: c1b82...bf4

AnonymBruker
Skrevet

hvilken alder mister man venner? er det forsket på årsak til at man mister venner?

Anonymkode: a3caf...b69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...