Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har tenkt litt på å reise samtidig som jeg tar et årstudium på nett i digital markedsføring! Lurer på om dette hørest ut som en veldig dårlig ide? Jeg har reist mesteparten av de siste tre årene og føler jeg kunne klart det! Er en ganske rastløs person så å studere på samme sted og bo på en plass over lengre tid er ikke noe for meg akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sørg i hvertfall for å vite med sikkerhet at det er tilgang på nett og strøm hver plass du tenker å dra. Om du har reist i 3 år kunne det kanskje vært en ide å fått seg en relevant jobb og spart til bolig osv?

Anonymkode: 37f64...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Og sjekk opp i det med tilgang til trygdevesenet hvis du er borte mer enn 11 eller 12 måneder. Litt usikker på hvor lenge. Etter det må du betale en sum, ikke mye, for å være frivillig medlem.  Har "hørt om" "venner", altså helt ikke meg.... som har brent seg på den.

Anonymkode: 33225...9e8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, loulou skrev:

Hei! Har tenkt litt på å reise samtidig som jeg tar et årstudium på nett i digital markedsføring! Lurer på om dette hørest ut som en veldig dårlig ide? Jeg har reist mesteparten av de siste tre årene og føler jeg kunne klart det! Er en ganske rastløs person så å studere på samme sted og bo på en plass over lengre tid er ikke noe for meg akkurat nå.

kan jeg spørre hvilken skole? lurer veldig på å ta noe sånt jeg også. må man være flink fra før? feks i some, og generelle digitale ferdigheter

Anonymkode: 1d12e...7dd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

kan jeg spørre hvilken skole? lurer veldig på å ta noe sånt jeg også. må man være flink fra før? feks i some, og generelle digitale ferdigheter

Noroff! Jeg håper ikke det da jeg er totalt nybegynner😅 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sørg i hvertfall for å vite med sikkerhet at det er tilgang på nett og strøm hver plass du tenker å dra. Om du har reist i 3 år kunne det kanskje vært en ide å fått seg en relevant jobb og spart til bolig osv?

Anonymkode: 37f64...7e1

Ja, at nettet fungerer blir en stor prioritet! Er fortsatt bare 22 så har ikke enda funnet ut hva jeg vil jobbe med. Men jeg har jobbet med diverse samtidig som jeg har reist så har forskjellig erfaring 🙂 

Skrevet

Noen som vet hvilken adresse jeg må oppgi da? For om jeg bruker hjemmeadressen min får jeg vel ikke stipend..

AnonymBruker
Skrevet

Skal du bruke denne utdannelsen til noe da, eller er det bare for å få reist mer? På meg virker det som et ganske meningsløst studium, men hvis din førsteprioritet er å reise er det jo en annen sak.

Anonymkode: f7a69...92f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke ts, men hvorfor mener du det er et meningsløst studie? de fleste bedrifter trenger noen til å lage nettsider mm, og man kan også være selvstendig; kun ta oppdrag i sitt eget firma.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er på reise, og ikke flytter, så oppgir du hjemadressen din. 
Stipend/lån er basert på hvor du faktisk bor, og at du holder normert framgang i studiene, dem bryr seg ikke hvor du befinner deg til en hver tid. 

Anonymkode: 40bd7...a4d

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du bruke denne utdannelsen til noe da, eller er det bare for å få reist mer? På meg virker det som et ganske meningsløst studium, men hvis din førsteprioritet er å reise er det jo en annen sak.

Anonymkode: f7a69...92f

Jeg elsker å reise og har lyst å prøve å finne en måte å kunne lage en karriere ut av det. Derfor vil jeg lære meg hvordan jeg kan bruke digitale medier og markedsføring! 

Skrevet
På 25.6.2019 den 11.03, AnonymBruker skrev:

Så lenge du er på reise, og ikke flytter, så oppgir du hjemadressen din. 
Stipend/lån er basert på hvor du faktisk bor, og at du holder normert framgang i studiene, dem bryr seg ikke hvor du befinner deg til en hver tid. 

Anonymkode: 40bd7...a4d

Men om man skriver hjemadressen får man vel ikke fullt stipend og lån? Jeg kommer kanskje til å oppholde meg mest på ett sted i utlandet, så kunne kanskje brukt den adressen? Men usikker på om man kan bruke utenlandsk adresse🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...