AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 Etter sosialemedier har tatt stor plass virker det som om alle har blitt mer selvopptatte og konkurrerende. Føler ingen klarer å slappe av og være seg selv. Virker som at folk blir presset til å opdatere sin status og må ut å gjøre ting når det er sol og fint vær. At de ikke kan være hjemme og se på tv i solrikt vær ... Når noen har trent og slanket seg, så virker alle rundt misunnelige og prøver å gjøre det bedre. Eller om de har reist på en fin ferie. Ikke bokstavelig, men føler det har blitt litt sånn? Eller er det bare meg? Sånn generelt liksom. Jeg har sluttet å bruke sosialemedier. Syns det bare er mye maske og status i alt. Jeg syns alt var mye bedre før. Men det er mye som også er bedre enn før da. Man kan google ting man lurer på, og finne ut hvilken resturang det er mest fornøyd e folk. Men sånn generelt føler jeg folk er blitt mer selvopptatte og misunnelige/konkurrerende Anonymkode: 5b531...f40
Raspera Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Etter sosialemedier har tatt stor plass virker det som om alle har blitt mer selvopptatte og konkurrerende. Føler ingen klarer å slappe av og være seg selv. Virker som at folk blir presset til å opdatere sin status og må ut å gjøre ting når det er sol og fint vær. At de ikke kan være hjemme og se på tv i solrikt vær ... Når noen har trent og slanket seg, så virker alle rundt misunnelige og prøver å gjøre det bedre. Eller om de har reist på en fin ferie. Ikke bokstavelig, men føler det har blitt litt sånn? Eller er det bare meg? Sånn generelt liksom. Det er ikke bare deg, verden har gått til helvette. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 Ja det er veldig mye «kan du ta bilde av meg?» Anonymkode: 2331e...9f3
artigmedsex Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 (endret) Alltid vært konkurranse blandt folk.. Blir bare verre og tydligere nå som alle er så reflekterte og skriver blogginnlegg om det. Det verste er disse blogginnleggene hvor de mest kontroversielle innleggene fra de mest kontroversielle bloggerne blir lest og delt av alle. Sophie Elise er kreften i norske sosiale medier og symboliserer i dag hvor sykt samfunnet haar blitt. Har henne på snap bare for å minne meg selv på det faktum. Å lese bloggen hadde blitt for mye. Endret 24. juni 2019 av artigmedsex 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 2 minutter siden, artigmedsex skrev: Alltid vært slik. Blir bare litt vere og tydligere nå som alle er så reflekterte og skriver blogginnlegg om det. Det verste er disse blogginnleggene hvor de mest kontroversielle innleggene fra de mest kontroversielle bloggerne blir lest og delt av alle. Sophie Elise er kreften i norske sosiale medier og symboliserer i dag hvor sykt samfunnet haar blitt. Har henne på snap bare for å minne meg selv på det faktum. Å lese bloggen hadde blitt for mye. Er for så vidt enig i at det er mye drit som legges ut der, men jeg ville ikke kalt en annen person for kreft. Synes den er drøy. Anonymkode: 38702...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 Ja, jeg har merket at etter at sosiale medier tok av, så ble folk mindre ''likeable''. Vet ikke hvorfor... Var ikke sånn på den tiden når MySpace var populært f.eks. Eller msn... Men noe skjedde da alle skulle reklamere om seg selv og livet sitt. Anonymkode: 5859c...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Folk har alltid vært egoister. De som ofret seg selv i andre verdenskrig (og det var tusenvis) var de egoister også? Anonymkode: 5859c...5bd
MortenMinstelønn Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Folk har alltid vært egoister. Det han sa.
MortenMinstelønn Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De som ofret seg selv i andre verdenskrig (og det var tusenvis) var de egoister også? Anonymkode: 5859c...5bd Krig har alltid vært en del av oss. De aller fleste trodde på ett etterliv for deres mot. Jeg har lang fartstid i militæret. Det ligger en slags ære i luften. Den er nokså egoistisk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev: Krig har alltid vært en del av oss. De aller fleste trodde på ett etterliv for deres mot. Jeg har lang fartstid i militæret. Det ligger en slags ære i luften. Den er nokså egoistisk. Den er nokså egoistisk? På hvilken måte? Jeg tenker likevel at det er mindre egoistisk enn å bare være opptatt av seg og sitt.. Men ja, krig er ikke bra det heller. Anonymkode: 5859c...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 Hva skjedde egentlig? I dag skriver folk avisinnlegg om at folk sier hei til dem på feil sted til feil tid og det er tydeligvis så traumatisk at det nesten gir folk ptsd. Anonymkode: 6fb70...b23 2
MortenMinstelønn Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er nokså egoistisk? På hvilken måte? Jeg tenker likevel at det er mindre egoistisk enn å bare være opptatt av seg og sitt.. Men ja, krig er ikke bra det heller. Jeg håper folk flest er egoistiske nok til å overleve i en verden med de som vil trekke deg ned. Det betyr overhodet ikke at jeg ikke er i stand til å hjelpe andre. Jeg gjør det hele tiden. Men hva er min motivasjon for å hjelpe andre?
Gjest hind Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: De som ofret seg selv i andre verdenskrig (og det var tusenvis) var de egoister også? Anonymkode: 5859c...5bd Jeg tror folk ble holdt tilbake av samfunnets normer og sosiale spilleregler. Det var ikke sosialt akseptert å sette seg selv i første rekke, og det var forventet at man ofret seg for en god sak. Hvis det ikke var for det hadde de kanskje vært like ego som oss.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #15 Skrevet 24. juni 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er veldig mye «kan du ta bilde av meg?» Anonymkode: 2331e...9f3 Oh Yes! Jeg har fått helt avsmak og sier konsekvent nei når noen spør om de skal ta bilde av meg ved siden av en foss, et vinglass eller en statue. Jeg driter i meg selv på bilder! Anonymkode: 53d76...2c3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #16 Skrevet 24. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Etter sosialemedier har tatt stor plass virker det som om alle har blitt mer selvopptatte og konkurrerende. Føler ingen klarer å slappe av og være seg selv. Virker som at folk blir presset til å opdatere sin status og må ut å gjøre ting når det er sol og fint vær. At de ikke kan være hjemme og se på tv i solrikt vær ... Når noen har trent og slanket seg, så virker alle rundt misunnelige og prøver å gjøre det bedre. Eller om de har reist på en fin ferie. Ikke bokstavelig, men føler det har blitt litt sånn? Eller er det bare meg? Sånn generelt liksom. Jeg har sluttet å bruke sosialemedier. Syns det bare er mye maske og status i alt. Jeg syns alt var mye bedre før. Men det er mye som også er bedre enn før da. Man kan google ting man lurer på, og finne ut hvilken resturang det er mest fornøyd e folk. Men sånn generelt føler jeg folk er blitt mer selvopptatte og misunnelige/konkurrerende Anonymkode: 5b531...f40 Folk er blitt sykt overfladiske, egosistiske og mer kalde enn noensinne. Greit noen liker å dele opplevelser, men er litt overdrivelse at de må dele absolutt ALT. Anonymkode: 9fc49...cdb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå