AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 Det ble meldt inn en bekymringsmelding av en som ikke kjenner meg (bare en bitter eks av barnefar), fikk hjemmebesøk av barnevernet dagen etter, men har ikke hørt noe mer, dette er snart 2 mnd siden. Hva er egentlig saksgang hos barnevernet v undersøkelse/hennleggelse av sak? Synes hele opplegget var merkelig Anonymkode: 92e62...53d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Du får beskjed når de eventuelt henlegger saken. Anonymkode: 34d74...660
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får beskjed når de eventuelt henlegger saken. Anonymkode: 34d74...660 Men er ikke behandlingstiden nærmere 3 mnd? D nærmer seg jo nå... hvis de ville undersøkt eller innkalt meg/oss til samtaler og undersøkelser, burde vel dette ha skjedd relativt raskt? Anonymkode: 92e62...53d
Missy1 Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Ring og spør. Enkelt og greit hvis du ikke har hørt noe på 2 mnd så høres det litt ut som de har henlagt og du ikke har fått beskjed. Undersøkelsestid er 3 mnd og kan utvides til 6 mnd om jeg husker rett.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble meldt inn en bekymringsmelding av en som ikke kjenner meg (bare en bitter eks av barnefar), fikk hjemmebesøk av barnevernet dagen etter, men har ikke hørt noe mer, dette er snart 2 mnd siden. Hva er egentlig saksgang hos barnevernet v undersøkelse/hennleggelse av sak? Synes hele opplegget var merkelig Anonymkode: 92e62...53d Saksgang er: Bekymringsmelding mottas av bvtj. Vurderes fortløpende, men innen en uke om videre undersøkelse/ henlegges. 2) undersøkelsesfase ( 3 måneders frist, kan i ytterste få tilfeller forlenges med 3 måneder eller åpnes opp igjen etter 3 måneder for å «sjekke ut» om situasjonen er forbedret/ samme/ forverret. Undersøkelsen inneholder: hente inn opplysninger fra instanser som bhg, skole, lege, helsestasjon, politi, psykiatri, nav eller andre aktuelle instanser som er relevante for undersøkelsen for ditt barn. Samtaler med barnet, samtaler med foreldre, observasjon/ hjemmebesøk vurdering/ konklusjon: Henlegges/ tilbys frivillig hjelpetiltak/ tvunget hjelpetiltak (fylkesnemnda)/ omsorgsovertakelse (fylkesnemnda). Anonymkode: 1672d...1c1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Skrevet 26. juni 2019 På 24.6.2019 den 20.24, AnonymBruker skrev: Det ble meldt inn en bekymringsmelding av en som ikke kjenner meg (bare en bitter eks av barnefar), fikk hjemmebesøk av barnevernet dagen etter, men har ikke hørt noe mer, dette er snart 2 mnd siden. Hva er egentlig saksgang hos barnevernet v undersøkelse/hennleggelse av sak? Synes hele opplegget var merkelig Anonymkode: 92e62...53d Var bekymringsmeldingen falsk? Anonymkode: f30ca...20c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #7 Skrevet 26. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var bekymringsmeldingen falsk? Anonymkode: f30ca...20c Ja jeg vil da si det. Var jo en person som bare vet hva jeg heter og at jeg eksisterer. Aldri møtt meg eller barnet Anonymkode: 92e62...53d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Skrevet 26. juni 2019 Hvordan er det mulig å sende melding om noen man ikke kjenner? Skjønner ikke helt.. Anonymkode: f30ca...20c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 Det er vel fler som kan finne på sånt. Poenget er at dette er en person som aldri har møtt verken meg eller barnet. Men jeg snakket med dem, saken ble selvfølgelig henlagt Anonymkode: 92e62...53d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #10 Skrevet 26. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det mulig å sende melding om noen man ikke kjenner? Skjønner ikke helt.. Anonymkode: f30ca...20c Fordi det er mulig. Det finnes flere syke mennesker der ute enn du er klar over. Anonymkode: e5037...db2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #11 Skrevet 26. juni 2019 Jeg skjønner at det finnes mennesker som ikke er helt gode, men jeg forstår ikke hvordan det er mulig å bekymre barnevernet, hvis man ikke kjenner personen man anmelder. Er alt oppspinn og løgn? Anonymkode: f30ca...20c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #12 Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det finnes mennesker som ikke er helt gode, men jeg forstår ikke hvordan det er mulig å bekymre barnevernet, hvis man ikke kjenner personen man anmelder. Er alt oppspinn og løgn? Anonymkode: f30ca...20c Ja. Dessverre noen som melder falskt, rett og slett oppspinn og løgn. Bruker av ressursene i bv til de som trenger hjelp. Anonymkode: a9a41...261
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #13 Skrevet 26. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Dessverre noen som melder falskt, rett og slett oppspinn og løgn. Bruker av ressursene i bv til de som trenger hjelp. Anonymkode: a9a41...261 Det høres rart ut. Melderen må ha hatt noen opplysninger om deg som ble brukt for at bv ville opprettet en sak. Vil tro de har mye å gjøre hos bv også. Anonymkode: f30ca...20c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #14 Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres rart ut. Melderen må ha hatt noen opplysninger om deg som ble brukt for at bv ville opprettet en sak. Vil tro de har mye å gjøre hos bv også. Anonymkode: f30ca...20c Ts her, d er ikke jeg som har svart deg på dette. Jeg undersøkte her om dagen, saken er henlagt. Personen har aldri sett meg som mor og historien som ble meldt inn så bv på som tull og ikke noe som hadde med verken dem å gjøre eller meg som mor. Anonymkode: 92e62...53d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #15 Skrevet 26. juni 2019 På 24.6.2019 den 20.24, AnonymBruker skrev: Det ble meldt inn en bekymringsmelding av en som ikke kjenner meg (bare en bitter eks av barnefar), fikk hjemmebesøk av barnevernet dagen etter, men har ikke hørt noe mer, dette er snart 2 mnd siden. Hva er egentlig saksgang hos barnevernet v undersøkelse/hennleggelse av sak? Synes hele opplegget var merkelig Anonymkode: 92e62...53d Du kan jo bare ta en tlf å høre hvordan saken ligger an. Antagelig holder de på med undersøkelse, innhenter informasjon fra andre instanser. Men de kom dagen etter på besøk? Hva stod egentlig i bekymringen? Må ha vært ganske alvorlig? Anonymkode: 118b4...1e0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #16 Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan jo bare ta en tlf å høre hvordan saken ligger an. Antagelig holder de på med undersøkelse, innhenter informasjon fra andre instanser. Men de kom dagen etter på besøk? Hva stod egentlig i bekymringen? Må ha vært ganske alvorlig? Anonymkode: 118b4...1e0 Jeg har undersøkt. Alt er ok. Nei de ringte å ga beskjed om at de hadde fått en bekymringsmelding, jeg ba dem komme, de kom, vi snakket om meldingen. Saken er henlagt. Anonymkode: 92e62...53d 1
ikkegrei Skrevet 26. juni 2019 #17 Skrevet 26. juni 2019 Ring ned til barnevernet og spør. Mye bedre å vite enn og risikere og gå rundt å bekymre seg unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #18 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har undersøkt. Alt er ok. Nei de ringte å ga beskjed om at de hadde fått en bekymringsmelding, jeg ba dem komme, de kom, vi snakket om meldingen. Saken er henlagt. Anonymkode: 92e62...53d Men da er vel alt i orden? Hvorfor starte en tråd om at saken ikke var avsluttet i går da? Anonymkode: f30ca...20c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #19 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da er vel alt i orden? Hvorfor starte en tråd om at saken ikke var avsluttet i går da? Anonymkode: f30ca...20c Vel, aner en negativ undertone jeg anser helt unødvendig. Jeg skrev her mandag, fikk råd om å ringe, har gjort det, i dag er det onsdag.... det hadde gått så lang tid siden bekymringsmeldingen ble sendt inn, vi hadde ikke hørt noe så lurte bare på andres erfaringer ang f eks saksgang. Fikk tips om å ringe, det er gjort. Anonymkode: 92e62...53d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #20 Skrevet 26. juni 2019 Godt at bv klarer å skille mellom falske og riktige meldinger. Synes de gjør en god jobb. Fint at saken var henlagt ts. Anonymkode: a9a41...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå