Gå til innhold

Når kan evnt psykiske lidelser ses hos barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har ei jente som er ferdig med 1.klasse. Hun er følsom, veldig empatisk (mye på andres vegne), hun opplever høye lyder som ubehagelig, hun liker å ha oversikt (noe som gir henne mye tankevirksomhet på det ukjente). Hun er sosial, har venner, kan utfordre seg selv når hun er klar for det. Hun har alltid vært veldig pliktoppfyllende, og til tider er det litt i overkant.  Hu sammenligner seg ofte med jevnaldrende, og da særlig på de områdene sspm de er bedre enn hennne . Vi har siden 2-,års alder hatt periodevis kontakt med helsestasjonen for å lære oss hvordan vi kan styrke henne fra innsiden. cOS kurs, psykolog timer(for oss voksne), og familieteam. Vår datter er veldig lik meg(mamma'n) som person, men jeg har ikke hatt noen psykiske utfordringer i oppveksten. Kjenner vi til tider er engstelige for at hennes skjøre vesen skal falle i staver en dag og gi henne mye ubehag.....hvor tidlig kan tegn på feks angst  vise seg. ?

Anonymkode: 2ffca...8c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å vite om det er angst eller ikke når man er så ung. Jeg hadde mange trekk da jeg var barn som jeg nå forstår har sammenheng med angst som ungdom/voksen, men det er sikkert mange som vokser det av seg også

Anonymkode: 8dad2...fc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...