Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan er det å være student: 

Hvordan er studiehverdagen din? Er det mye samarbeid med andre medstudenter i kollokviegrupper og gruppearbeid? Hvor mye tid bruker dere på pensum hver dag/uke? Var det en overgang å gå fra vgs eller jobb til høyere utdanning? Hvordan klarer dere dere økonomisk, og er det tøft?

Jeg har ikke gått på skole på 8 år, men har nå søkt en treårig helsefaglig utdanning, så jeg tror det blir en stor overgang. Setter pris på om noen kan fortelle meg hvordan det er å være student 🙂

Anonymkode: 3150c...ccc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig nå, men jeg synes det har vært veldig greit å være student(så greit at jeg skal ta master). Har hatt rundt 3-4 dager med undervisning, og det aller meste er ikke obligatiorisk(der jeg gikk). Har vært litt obligatoriske seminarer der vi har vært i grupper, og har også hatt noen gruppeoppgaver. Jeg leste omtrent ingenting utenom forelesning, men noterte mye. Leste selvfølgelig før eksamen, men da hadde jeg egentlig mest fokus på notatene mine. For min del var det mye enklere og mer fleksibelt å studere enn vgs, men det krever jo at man tar ansvar for å møte opp og lese uten at noen må mase på deg. Jeg lever bare på stipend og studielån, men jobber om sommeren. Synes det har vært litt tøft i det siste, men det er nok fordi jeg har brukt en del penger på alkohol, snus og fastfood😂

Anonymkode: efdbd...745

AnonymBruker
Skrevet

Det er både fantastisk og ganske kjipt.

Fantastisk hvis du velger en utdanning du liker, har fantastiske forelesere ( som jeg hadde). Finner og får en grei studentbolig.  Kommer greit over med de du bor sammen med og de du studerer sammen med.

Kjipt når det kommer til økonomiske bekymringer. Du vil alltid komme til å tenke på penger. Kjipt hvis du ikke kommer overens med de du bor sammen med eller de du studerer sammen med.

Alt i alt? Fantastisk med tilslag av kjipt! 

Anonymkode: dd61c...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...