Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter helse veldig høyt på mine verdier. Det merkes i valgene jeg tar og holdningen min til kosthold og trening. Vi har alle ulike verdier og dette er viktig å vite om man skal leve lykkelig(å vite sine verdier)

Jeg har en veninne som ikke bryr seg om helse slik som meg. Holdningen hennes til mat og trening lager en klump inni meg. 

Hun kan droppe å fullføre trening/tur fordi det ikke var gøy lenger, og kjøper mat uten å tenke på hva det gjør med kroppen.

Sånne ting er viktig for meg.  Å spise junkfood en sjeldent gang og litt goteri iblant går fint, men jeg er bevvist på valget og putter ikke bare alt i munnen uten å ha noe kontroll.

Kan denne forskjellen gå ut over vennskapet? Hvordan forholde seg til denne forskjellen?

Jeg er ikke perfekt på dette området, for det krever motivasjon å trene og spise riktig hele tiden. Men det er noe jeg er bevvist på og prøver å ta riktige valg og komme i gang med trening og slikt. Men folk som ikke bryr seg i det hele tatt er noe som plager meg. 

Feite folk som trykker i seg boller og brus, jeg forstår det ikke...

Anonymkode: c14f3...7c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud la nå folk leve som de selv vil, så får du bry deg om ditt liv. 

Anonymkode: ba3b7...e16

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Troll..? 

Uansett, hvis vennskapet ryker pga ulik holdning til trening og mat er det neppe et dypt vennskap. 

Anonymkode: cad82...1d7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bør passe på dine egne verdier før du klager på andres. Du viser ikke akkurat noe raust menneskesyn i innlegget ditt. 

Anonymkode: a0d34...3e3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis kan man være venner uten å være helt like... Forstår ikke de vennene mine som drikker til de faller og spyr, eller de som røyker og snuser. Eller de som bruker alle krefter på sosial klatring og statussymboler, eller de som aldri er alene. Eller de som stemmer frp, eller de som er superkristne. Men hvis jeg ikke skulle godtatt det og så hadde jeg jo ikke hatt noen. Skal jo ikke gifte meg med dem heller.. 

Anonymkode: 046ad...835

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg ikke er vennine med deg. Ikke er jeg feit, men jeg vil trene og spise akkurat som jeg vil. Hadde du blandet deg inn så hadde jeg droppet deg. Jeg har overvektige venner og lar de gjøre akkurat som de vil med livet sitt. Den dagen de trenger en treningspartner så stiller jeg opp. Frem til da får alle lov til å leve sine egne liv. 

Du kan bli påkjørt i morgen og da betyr ikke dine verdier en dritt. Men har du en god venninne så vil hu stå støtt ved din side skulle du bli alvorlig skadet. 

Anonymkode: 2a553...d9b

• Liker 8
Skrevet

Omg a pony

Jeg har venner og venninner som er langt mer forskjellige fra meg enn venninna di og du er, det er bra å få forskjellige innput

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glad jeg ikke er vennine med deg. Ikke er jeg feit, men jeg vil trene og spise akkurat som jeg vil. Hadde du blandet deg inn så hadde jeg droppet deg. Jeg har overvektige venner og lar de gjøre akkurat som de vil med livet sitt. Den dagen de trenger en treningspartner så stiller jeg opp. Frem til da får alle lov til å leve sine egne liv. 

Du kan bli påkjørt i morgen og da betyr ikke dine verdier en dritt. Men har du en god venninne så vil hu stå støtt ved din side skulle du bli alvorlig skadet. 

Anonymkode: 2a553...d9b

Du går å frykter at du skal dø i morgen, og lever livet ditt som det skulle være din siste dag. Du er sikkert underholdene for alle andre som skal leve ett langt liv og tenker framover. Du er publikum for andres liv. Kos deg.

Jeg har en framtid og jeg vet at jeg nå gjøre en innsats i dag, for å få det bedre på sikt. Samtidig stopper jeg opp og nyter der jeg har akkurat i dag. Jeg trives veldig godt med den balansen, og har fått veldig mye igjen den dsgen i dag for at jeg har fokusert på mine verdier.

Men lykke til med din påkjørsel av bil tanke. 

- TS

Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne som deg ts, og det var utrolig slitsomt. Ikke at jeg lever spesielt usunt, men husker jeg inviterte henne på middag og hun skjelte meg ut fordi jeg ikke hadde laget kjøttkaker fra bunnen. Hun sa også at jeg var usunn og hadde dårlig kropp. Hyggelig.. 🙄

Jeg er glad i å trene og spiser variert, men om noen hadde kommentert mine spisevaner hadde jeg blitt irritert. Hvis matvaner og trening er såpass viktig så bør du kanskje finne deg venner som er like opptatt av det som deg. Alle er vi forskjellige, jeg er glad i mine venner uansett om de er i fitness-miljøet, eller om de ikke er så opphengt i dette med kosthold og trening. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å være feit, og å ha empati for andre mennesker, enn motsatt.

Anonymkode: 17d5c...919

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre å være feit, og å ha empati for andre mennesker, enn motsatt.

Anonymkode: 17d5c...919

Ja ikke sant! Jeg hadde syntes det var gørr kjedelig om jeg bare skulle henge med folk fra fitness-miljøet og snakke om kyllingfilet og protein-pulver. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at folk gidder å svare når de ikke klarer å svare. Har enda ikke fått ett normalt svar på mitt spørsmål. Det er sååå lett å dømme meg for å skrive dette, og den enkle løsningen er det mange her som tar. 

Jeg tipper dere som svarer alik faktisk følte seg truffet selv, og det er ett tegn på svakhet. Jeg er en person som leser budskapet igjennom ett innlegg og prøver å finne ut hva som egentlig denne personen lurer på. Det er lett å bare dømme med en gang.

Denne veninnen og verdiene vår handler ikke om at jeg bryr meg om hva hun velger i sitt liv. Det handler om at vi skal gjøre noe sammen så vil vi ulikt. Jeg må akseptere at vi går turen halveis fordi hun ikke gidder å gå til toppen av fjellet. Det er småting som irriterer litt som går ut over meg. 

Men ingen skjønner meg, så jeg slår meg til ro oh finner ut av dette selv!

TS

Skrevet

Du er heldig som har en venninne som holder ut med holdningene du forfekter om andre mennesker. 

• Liker 14
Skrevet

Opplever du virkelig at dette er dine verdier? Gikk inn i tråden fordi jeg kjente meg igjen i overskriften, men så at innlegget handlet om noe helt annet. 

Verdier for meg er f.eks hvilke menneskesyn jeg har. At jeg mener folk uavhengig av opprinnelse, religion, og hvem de blir forelsket i betyr like mye. Videre tenker jeg mine verdier er at jeg er ærlig, inkluderende og ansvarlig. Har også mye mer på listen, men for meg er dette ting hvor store konflikter kunne ha påvirket vennskapet. 

At venner av meg spiser junk, trener alt for mye, drikker for ofte, kler seg rart m.m er ting som gjør at vi er forskjellige. At vi er folk som så langtfra er støpt i samme form, men at vi godtar hverandre med de særegenskapene vi har. Tenker på ingen vis at dette er verdier.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er opptatt av helse, så er jeg en øerson som ikke bryr meg om andre, uten empati, og en dårlig venn.

Fatter ikke hvorfor det er så mange mennesker med så negativ tankegang.

Som veninne er jeg den som støtter,gir råd,oppmuntrer og sprer glede. Hvis mine venner har det vanskelig, så ringer de MEG!

Så her var det mye feile svar og dømming av en person de ikke kjenner.

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en god venn og det viktigste for meg er at jeg har venner som bryr seg om andre og er gode personer. Sbill,ærlig,støttene... Ja det er viktigst!

Men tråden handler ikke om det!

Tråden handler om en liten ting som plager meg, og det er det ingen som har klart å svare på.

Når jeg er med min veninne så vil hun ting jeg ikke vil. Hvis vi har avtalt å gå på treningssenter, så orker hun ikke fullføre og vil gå å kjøpe hamburger etterpå. Det er bare irriterende! Når jeg har innstillt på at i dag skal jeg trene og ha fokuset på sunt kosthold, så har jeg kansje ligget i sofaen hele dagen før og spist usunt! Da er jeg innstillt på å gjøre noe bra for kroppen i dag!

Dette problemet har jeg løst med at jeg trener aleine, for da får jeg fullført hele økten. Men skulle ønske hun også ville fullføre økten vi har planlagt, så kunne jeg tatt hun med!

AnonymBruker
Skrevet

-ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en god venn og det viktigste for meg er at jeg har venner som bryr seg om andre og er gode personer. Sbill,ærlig,støttene... Ja det er viktigst!

Men tråden handler ikke om det!

Tråden handler om en liten ting som plager meg, og det er det ingen som har klart å svare på.

Når jeg er med min veninne så vil hun ting jeg ikke vil. Hvis vi har avtalt å gå på treningssenter, så orker hun ikke fullføre og vil gå å kjøpe hamburger etterpå. Det er bare irriterende! Når jeg har innstillt på at i dag skal jeg trene og ha fokuset på sunt kosthold, så har jeg kansje ligget i sofaen hele dagen før og spist usunt! Da er jeg innstillt på å gjøre noe bra for kroppen i dag!

Dette problemet har jeg løst med at jeg trener aleine, for da får jeg fullført hele økten. Men skulle ønske hun også ville fullføre økten vi har planlagt, så kunne jeg tatt hun med!

Så det du sier er at du er like "ille" som henne, men forventer at hun skal følge ditt skjema på når man evt skal skjerpe seg?😂

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev jo ingenting om at det var felles treningsøkter hun droppet ut av, du fikk det til å fremstå som at du gikk med klump i magen fordi hun ikke lever slik som deg. 

Anonymkode: ba3b7...e16

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anim92 skrev:

Så det du sier er at du er like "ille" som henne, men forventer at hun skal følge ditt skjema på når man evt skal skjerpe seg?😂

Nei! Jeg har sagt at jeg kan kose meg og skeie ut iblant, men at jeg er bevvist på det! Jeg velger feks å ta en Lørdag med godteri,film og god mat også planlegger jeg å ha en treningsøkt dagen etter. Da avtaler jeg det feks med veninnen. Og da har hun sagt ja, og da forventer jeg at hun holder avtalen. Da må jeg enten gå til fjelltoppen alene og hun gå ned, eller gå ned med henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...