Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig flyttet inn i ny leilighet, hvor det ikke er lagt inn noe bredbånd. Vi har ikke fast telefon, og er heller ikke interessert i å ha det. MEN vi vil gjerne ha internett. Hva er den beste, og billigste løsningen? Tenkte på ADSL, kanskje? Noen som vet? Noen som kan gi navn på gode leverandører?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, praktisk sett, er de eneste to alternativene dine ADSL eller kabel. For kabel-internett er det UPC, Canal Digital eller Smartcall som gjelder. For ADSL er det ca. 10000 tilbydere. Se her hvem som er billigst www.telepriser.no (bare ikke velg Telenor, de er alltid dyrest og dårligst).

www.start.no gir mye for pengene. Det samme gjør www.nextgentel.no

Lykke til.

Skrevet

Takk for hjelpsomt svar. :-) Vet ikke så mye om det her. Vurderer en pakke fra NextGentel, hvor man får med noe som heter NextPhone. Kan man ringe til vanlige telefoner da også, eller er det bare mellom datamaskiner? :roll:

Skrevet

Det er ip-telefon som kan ringe til alle andre telefoner. Også mobiltelefon.

Gjest gjest1
Skrevet
Takk for hjelpsomt svar. :-) Vet ikke så mye om det her. Vurderer en pakke fra NextGentel' date=' hvor man får med noe som heter NextPhone. Kan man ringe til vanlige telefoner da også, eller er det bare mellom datamaskiner? :roll:[/quote']

Noko slikt kunne eg tenkt meg også... Er det dyrt å legge inn slikt om det ikkje er lagt inn telefon før?

Skrevet
Noko slikt kunne eg tenkt meg også... Er det dyrt å legge inn slikt om det ikkje er lagt inn telefon før?

Kommer an på hva du mener. Bredbånd eller ip-telefon?

Skrevet

NextPhone er ip-telefoni. Det fungerer og ser helt likt ut som vanlig telefon, bare at det bruker internett som signalbærer. Resultatet er at det blir billigere å bruke.

Tror ikke NextPhone koster noe i installasjon hvis du allikevel bestiller internett fra NGT. Bruken koster selvfølgelig (men det er billigere enn ordinær telefon).

For de som ikke har NGT (NextGenTel) er det fullt mulig å bestille ip-telefoni fra andre leverandører (så lenge du har bredbånd).

En av de større er Telio www.telio.no

Skrevet

Bor du i borettslag og har kabel-TV, så er internett over kabel en mulighet du absolutt bør vurdere.

CanalDigital har gode avtaler for borettslag.

Sjekk med borettslag/sameie om de har noen avtaler på internett.

Gjest gjest1
Skrevet

Kommer an på hva du mener. Bredbånd eller ip-telefon?

Tenkte eigentleg på begge delar eg...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Som Cronos påpeker, man kan bruke andre IP-telefonileverandører. I tillegg til telio kan du også se på www.televoip.no og www.ip24.no og se hva som passer best for deg. Nextphone er vel noe av det dyreste du kan få med iptelefoni tror jeg.

Skrevet

Jeg har bredbånd og Ip-phone fra Bluecom og er kjempefornøyd :P Bl.a flinke til å hjelpe når jeg har problemer!

Skrevet

Noen som har erfaringer med NextPhone? Hadde vært greit å få høre litt om dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...