Gå til innhold

Hvor ofte tar familie og venner kontakt med deg? Når hadde de begynt å bekymre seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte tar familie og venner kontakt med deg? Når hadde de begynt å bekymre seg om de ikke hørte noe fra deg?

Jeg har tenkt en del på i det siste at jeg føler at foreldrene mine og venner veldig sjeldent tar kontakt med meg. For noen år siden bodde jeg 3 timer unna hjembyen og da kunne det gå uker uten at jeg hadde noe som helst kontakt med foreldrene mine og venner. Greit nok, jeg jobbet man-lør og arbeidsgiver hadde nok etterlyst meg dersom jeg ikke møtte opp på jobb til avtalt tid. Også leide jeg en kjellerleilighet så utleier hadde nok lurt på hvor jeg var dersom han ikke hadde sett meg på noen dager ettersom jeg alltid brukte å si fra når jeg skulle reise vekk.

Men nå bor jeg alene i en leilighet i en blokk og har bare en ekstrajobb der jeg jobber av og til. Det kan gå lang tid mellom hver gang jeg har vakter på jobb og arbeidsgiver hadde neppe reagert på at jeg ikke tok telefonen når de ringte for å spørre om jeg hadde mulighet til å jobbe. Og når det da kan ta opptil to uker uten kontakt før jeg hører noe fra familie og venner så bekymrer det meg litt... 

Anonymkode: fb9c2...377

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De tar kontakt når nødvendig. Veldig variabelt hvor ofte, men la meg si oftest med ½ til 1 års mellomrom.

Anonymkode: 59b78...91b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bare en ekstrajobb slik som deg, men jeg pleier alltid å svare ganske kjapt når jeg får noen form for beskjed/forespørsel fra arbeidsgiver. Dette har arbeidsgiver sagt at hun setter pris på. Å være rask på den digitale fronten kan ha sine fordeler. Arbeidsgiveren min og jeg har også flere bekjente venner på Facebok, selv om vi ikke er venner, så det er jo en mulighet for arbeidsgiver å spørre disse om de har sett livstegn fra meg på den fronten hvis de lurer. Skal sies at det ikke er alltid jeg lar disse få tilgang på mine statuser der, men det er jo ikke de klar over. Jeg er også ganske aktiv der uansett.

I tillegg bor jeg sammen med min mann. Hos arbeidsgiver er jeg oppført som gift, naturlig nok, og har nummeret til pårørende (=mannen min) på intranettet der. Som singel (det virker som om at du er det?) bor du nok ikke med andre mennesker (det virker slik på deg nå), men du har kanskje registrert én person som nærmeste pårørende på din jobb likevel? Det er jo mest i tilfelle noe skulle skje deg, akutt, på jobben. Men det er greit uansett.

Ellers har jeg mange venner (bekjente) som det hadde tatt en evighet før de hadde reagert. Det er én som hadde reagert (og det kraftig) ved manglende oppmøte på vår neste avtale. Den avtalen er ikke så lenge til. Så om man ikke har håndfaste avtaler med venner, så tar det jo lengre tid å oppdage slikt. En god grunn for å holde hyppig kontakt med venner/utvide bekjentskapskretsen sin, med andre ord.

Anonymkode: 90bc1...849

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har også bare en ekstrajobb slik som deg, men jeg pleier alltid å svare ganske kjapt når jeg får noen form for beskjed/forespørsel fra arbeidsgiver. Dette har arbeidsgiver sagt at hun setter pris på. Å være rask på den digitale fronten kan ha sine fordeler. Arbeidsgiveren min og jeg har også flere bekjente venner på Facebok, selv om vi ikke er venner, så det er jo en mulighet for arbeidsgiver å spørre disse om de har sett livstegn fra meg på den fronten hvis de lurer. Skal sies at det ikke er alltid jeg lar disse få tilgang på mine statuser der, men det er jo ikke de klar over. Jeg er også ganske aktiv der uansett.

I tillegg bor jeg sammen med min mann. Hos arbeidsgiver er jeg oppført som gift, naturlig nok, og har nummeret til pårørende (=mannen min) på intranettet der. Som singel (det virker som om at du er det?) bor du nok ikke med andre mennesker (det virker slik på deg nå), men du har kanskje registrert én person som nærmeste pårørende på din jobb likevel? Det er jo mest i tilfelle noe skulle skje deg, akutt, på jobben. Men det er greit uansett.

Ellers har jeg mange venner (bekjente) som det hadde tatt en evighet før de hadde reagert. Det er én som hadde reagert (og det kraftig) ved manglende oppmøte på vår neste avtale. Den avtalen er ikke så lenge til. Så om man ikke har håndfaste avtaler med venner, så tar det jo lengre tid å oppdage slikt. En god grunn for å holde hyppig kontakt med venner/utvide bekjentskapskretsen sin, med andre ord.

Rettelse: Facebok er selvsagt Facebook. ;) Hilsen meg som skrev det.

AnonymBruker
Skrevet

Tar du kontakt med de da?  

Anonymkode: 2fa2f...866

AnonymBruker
Skrevet

Min mor ringer ca hver tredje dag.

Anonymkode: b1d6a...82f

Skrevet

Om kjæresten regnes som en del av dette, vil jeg tro han hadde bekymret seg litt etter en dag, og gjort noe med det på dag 3.. Jeg gir aldri silent treatment osv, men han er jo litt typen som gir rom også..

Familie ellers, 1-1,5 uker..

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg samboer da, så han hadde jo reagert kjapt. Familie tar vel kontakt kanskje en gang i uka i snitt? Snakker med diverse venner på sosiale medier hver dag, mest i gruppechatter og sånn, men vet ikke hvor lenge jeg skulle latt vær å svare før de hadde lurt på hvorfor.. sikkert 2-4 dager så ville de kanskje sendt en snap til samboeren min feks (håper jeg iallfall.. :)). Andre vei så blir jeg fort bekymret om noen ikke svarer meg på rundt 24 timer, kan finne på å sjekke om de har vært online andre steder for jeg krisemaksimerer og tenker dte har skjedd dem noe med en gang (de fleste jeg kjenner svarer alltid kjapt), men jeg tar jo heller ikke kontakt med folk til stadighet.. 

Anonymkode: 1be5e...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre og søsken, kunne nok gått uker selv om vi bor på samme sted. Datteren min ville nok reagert etter noen dager pga some og at jeg ikke hadde svart der. Venner ukesvis om vi ikke hadde hatt planer, de jeg har mest kontakt med bor et par timer unna. Jobben derimot hadde reagert samme dag. 

Anonymkode: 49c1a...242

AnonymBruker
Skrevet

Moren min ringer meg kanskje 1-2 ganger i måneden, og faren min ringer litt sjeldnere. De er vant til at jeg jobber veldig mye og ikke har tid til å snakke hele tiden, så kan nok gå noen måneder før de hadde blitt bekymret. Ikke er jeg spesielt aktiv på some heller, så ingen ville reagert der.

Men min bestevenninne tar kontakt hvert fall hver tredje dag, men som oftest hver dag. Hun blir superstressa hvis jeg ikke svarer i løpet av dagen, og setter himmel og jord i bevegelse ganske fort når hun ikke får tak i meg. Har ofte fleipet med at hun muligens krisemaksimerer litt, men at jeg skal være veldig glad hun er som hun er, den dagen jeg snurrer bilen i ei grøft og har lagt igjen all legitimasjon hjemme😂

Anonymkode: 62bde...52a

AnonymBruker
Skrevet

Snakker daglig med min mor. Om jeg og sambo er fra hverandre snakker vi daglig enten på tlf eller chatt. Med min søster har jeg litt mindre kontakt med.  Venner har jeg lite av så blir ikke mye på den fronten. 

Anonymkode: d065b...17c

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde nok gått måneder før noen kanskje hadde blitt bekymret. 

De enste som ringer meg, er i forbindelse med offentlige etater og liknende. 

Bror ringer kanskje 1-2 ganger i året. Samme fra meg til han. Går uansett mest i snap. Men han er den neste i familien jeg snakker meg. 

Tror ikke noen bekymrer seg for meg, utenom kanskje dattera mi etterhvert. 

Kun de to som hadde savna meg om jeg ble borte.

Jobber ikke da jeg er på aap,. Men nav hadde nok ikke ringt eller noe pga manglende meldekort. 

Skolen til ungen kunne nok ha reagert innenfor skoleåret. 

Anonymkode: a0e18...08b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% sikker på at dersom jeg hadde dødd, så hadde det tatt ukevis og kanskje månedsvis før noen hadde funnet meg. Og da mest sannsynlig pga lukt.

Anonymkode: 1782a...7fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakker med mamma på telefonen nesten hver dag, i alle fall annenhver dag. Hender hun sender meldinger som jeg glemmer å svare på (og vice versa) - da går det som regel 3 dager før hun omtrent etterlyser meg hos Interpol. Litt slitsomt å ha det sånn innimellom, men samtidig setter jeg utrolig stor pris på å ha et så godt og tett forhold til mamma 😊❤️

Anonymkode: 23502...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe familie, og jeg jobber en turnus som gjør at jeg jobber svært mange timer i en periode, for så å ha en periode med mye fri. Så ikke sikkert jobben heller ville savnet meg så fort. Jeg tror den som ville reagert først faktisk er en brevvenn, eller, en chatvenn jeg har fra et annet land:P Snakker med ham så ofte at han ble bekymra da jeg ikke svarte nesten en hel dag. Lå nede for telling med influensa:P

Anonymkode: 95d3e...f05

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 100% sikker på at dersom jeg hadde dødd, så hadde det tatt ukevis og kanskje månedsvis før noen hadde funnet meg. Og da mest sannsynlig pga lukt.

Anonymkode: 1782a...7fb

Akkurat det samme i mitt tilfelle! Og det er jo helt greit: Er jeg død, er det just det samme for meg om det tar to timer eller to måneder før det blir oppdaget at jeg er død. 

Anonymkode: 59b78...91b

Skrevet

Hadde Vel tatt maks to dager før noen hadde kommet på døra her

AnonymBruker
Skrevet

For meg kunne det ha tatt flere uker, kanskje mer før noen hadde reagert. Foreldrene mine er ganske reduserte nå, men de var av en eller annen grunn ikke noe flinke til å ta kontakt da de var oppegående heller, så jeg skjønner hvordan du har det, TS.

Ikke så kjekt å være den som er ansvarlig for å opprettholde kontakten når det gjelder ens egne foreldre når det ikke er noen grunn til det. Ingen store , opprivende konflikter eller noe sånt. Spesielt ikke når du vet at de tar hyppig kontakt med andre søsken.

Anonymkode: 389d1...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn som aldri ringer nesten, og det er som oftest inneforstått (glemsk/ tid går fort etc). Kan lett gå minst 3 uker hvis ingen ringer meg først 🙈 er bare et sånn menneske som trenger avstand (enebarn). Er litt flinkere til å ta initiativ med venner da, men det er som sagt fordi familie ringer meg og ikke omvendt. 

Anonymkode: 0e76a...fc9

Skrevet

Vi har daglig kontakt via sosiale medier, og snakker på telefon èn til to ganger i uka. Møtes minst annenhver uke.

Hvis jeg er syk og har mer enn to ubesvarte anrop fra mamma, så kommer hun på døra :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...