Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det kribler i magen. Er samboer med en ganske velstående mann. Bor derfor ganske billig (i praksis gratis). Leier ut min bolig for nærmere 20k. Nå leker jeg med tanken på å kjøpe meg nok en bolig. Denne må fullfinansieres av utleieinntekt for min nåværende bolig + leieinntekter fra dette objekter. I praksis har jeg ingen økonomisk glede av det de nærmeste 10 årene i tillegg er rentene på vei opp.  Jeg vil da være belånt med mer enn 3,5 mill med en arbeidsinntekt på i underkant av 600.... 

I fremtiden vil derimot dette sannsynligvis være en grei investering men ... tør jeg dette? 

Anonymkode: daa60...05d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier belånt med mer enn 3,5 mill. Har du fått med deg banken på dette eller er det snakk om å låne av samboer? Bnken har en maksgrense på 5 ganger inntekt å forholde seg til.

Anonymkode: a5ef0...b0a

Skrevet

Men hva hvis det blir slutt mellom dere? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier belånt med mer enn 3,5 mill. Har du fått med deg banken på dette eller er det snakk om å låne av samboer? Bnken har en maksgrense på 5 ganger inntekt å forholde seg til.

Anonymkode: a5ef0...b0a

Banken har innvilget lånet. 5x grensen gjelder nok ikke her. Verdiene er litt over 7 mill så om noe skjer kan jeg selge et av objektene som da gjør at jeg er gjeldsfri 

Anonymkode: daa60...05d

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det!! 

Anonymkode: 1932c...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...