Gå til innhold

Lærere- hvor mye tid direkte mot elever/studenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at mye tid går med på møter, administrasjon, samtale med foreldre osv. Jeg lurer på hvor mye av arbeidstiden som er direkte rettet mot elevene? Jeg synes det virker greit å kunne bruke noe av arbeidstiden på å rette prøver/forberede timer, møter med andre voksne osv. At ikke alt er samhandling med barn/unge hele tiden. Kanskje jeg passer bedre til å jobbe med eldre barn/ungdommer? Men er glad i papirarbeid, snakke med folk, undervise osv. Kan gjerne sitte hjemme og gjøre det, så lenge jeg føler jeg kan styre dagen min selv til en viss grad.

Anonymkode: 84e23...72e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva du legger i det, men tiden du underviser er jo direkte kontakt med elevene. Er man så heldig som meg med elevene, banker de på ved kontoret hvert friminutt så du så vidt rekker å hente deg inn og ta med ting til neste tine før du er forsinket omtrent. Jeg er i 100% stilling som lærer, underviser 16 hele timer i uken. Resten er planlegging, retting, møter +++. 

Anonymkode: 20eac...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tilstedeværelsestid 33t/u. 

Av disse har jeg

19,5t undervisning 

3t fellestid 

2t teamtid 

4t inspeksjon/Tilsyn

4,5t disponibelt (blir ofte utviklingssamtaler og slikt). 

Utenom dette har jeg 5 planleggingsdager i året, samt ca 380 timer i året som er ubunden tid. Det betyr at jeg selv kan velge når denne tiden tas ut, men den brukes til for og etterarbeid og faglig ajourføring. 

Anonymkode: dede9...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...