Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som ikke har fått inn? Skal få igjen noen tusen, og lurer på om det har skjedd noe siden de ikke kommer. 

Anonymkode: 0bc52...bc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er en av de som må vente til august? 

Anonymkode: 7991b...678

AnonymBruker
Skrevet

Får man ikke beskjed?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ikke beskjed?

Nei. Det er ingen som vet når skatteoppgjøret til hver enkelt kommer, og man får derfor ingen beskjed, hverken i forkant eller senere etter at de første har fått oppgjøret. Det nytter heller ikke mase på skatteetaten, de vet heller ikke når akkurat du står for tur. De tar det fortløpende på de gjeldende utbetalingsdatoene.

Dette kan umulig være nytt for noen. Det står overalt i media at IKKE ALLE får rundt St Hans.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fått inn skatteoppgjør enda!

Stakkars. Vil du ha trøst? Skal jeg blåse på og se om det hjelper?

Anonymkode: eb1dc...00d

• Liker 5
Skrevet

Alltids greit å lese infoen de gir ut, det står her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-skatteoppgjoret-ditt/

Sitat

Når kommer skatteoppgjøret?

De første skatteoppgjørene er klare 20. juni. Etter det er det løpende oppgjør fra 15. august til 23. oktober.

Vi varsler deg når skatteoppgjøret ditt er klart. Elektroniske brukere får varsel om at skatteoppgjøret er tilgjengelig via e-post eller SMS.

Vi kan dessverre ikke gi deg en konkret dato for når du får oppgjøret ditt, verken på skattekontoret, per telefon eller per chat.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som ikke har fått inn? Skal få igjen noen tusen, og lurer på om det har skjedd noe siden de ikke kommer. 

Er det oppgjøret eller pengene du venter på? Du sier oppgjøret i overskriften, men i innlegget skriver du "fått inn" og "de". 

Hvis du har fått oppgjøret (altså dokumentet) inne på altinn, så vil pengene komme innen to uker. Hvis du ikke har fått selve oppgjøret, så får du tidligst 15.august. 

Anonymkode: 41a93...bda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke kom med 20 juni må vente til høsten. Det står 15. august til 23 okotber, men de datoene ville jeg tatt med en klype salt. Det er mange som får oppgjøret først i desember. Noen har jeg til og med hørt har fått i februar året etter.

Anonymkode: 65d8f...239

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke kom med 20 juni må vente til høsten. Det står 15. august til 23 okotber, men de datoene ville jeg tatt med en klype salt. Det er mange som får oppgjøret først i desember. Noen har jeg til og med hørt har fått i februar året etter.

Anonymkode: 65d8f...239

Dette har jeg aldri lest om i media, at noen får oppgjøret så mye senere enn oppsatt tid. De skriver jo overalt mellom august og oktober, om man ikke får i juni til "vanlig" tid.

Har du noen linker til dette? At privatpersoner ikke får før i desember og enda senere? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg hadde de bare "valgt" en konto som ikke har vært i bruk på over 10 år..! Har ikke foretatt noen endringer, men allikevel fikk jeg pengene på den kontoen istedenfor den kontoen jeg har fått skattepengene inn på i alle år. Utrolig sært! Så husk å sjekk alle kontoer i alle bankforbindelser.

Men man må ha mottatt skatteoppgjøret for at man skal få penger nå i juni. Hvis du ikke har mottatt det så må du nok vente til neste pulje.

Anonymkode: b386f...f30

Skrevet

Har du ikke fått det nå så må du vente til august, september eller oktober. Sånn er det bare. Irriterende ja, men sånn er det bare. Trøst deg selv med at du får renter på tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Har du ikke fått det nå så må du vente til august, september eller oktober. Sånn er det bare. Irriterende ja, men sånn er det bare. Trøst deg selv med at du får renter på tiden. 

😂 Ja, hele 0,59 %. 😂

Anonymkode: 98577...25c

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Ja, hele 0,59 %. 😂

Like bra som om du hadde satt dem i banken 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Like bra som om du hadde satt dem i banken 

Hæ? Jeg har 2,3% på bankkontoen min. Hvor i alle dager har du bankkonto siden du har så dårlig rente?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe problem å få over 2% rente på bankinnskudd i dag.

https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/

Anonymkode: cad3a...1d6

Godt mulig. Har ikke satt meg inn i det. Noe rente får man ihvertfall. Kanskje var mitt tidligere svar ikke helt gjennomtenkt. Men man får ihvertfall lavere rente om det er små beløp på konto, eller om det er på brukskonto. 

Trenger ikke å tenke på det, fikk det jeg skulle ha 😉

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg hadde de bare "valgt" en konto som ikke har vært i bruk på over 10 år..! Har ikke foretatt noen endringer, men allikevel fikk jeg pengene på den kontoen istedenfor den kontoen jeg har fått skattepengene inn på i alle år. Utrolig sært! Så husk å sjekk alle kontoer i alle bankforbindelser.

Men man må ha mottatt skatteoppgjøret for at man skal få penger nå i juni. Hvis du ikke har mottatt det så må du nok vente til neste pulje.

Dette er ditt eget ansvar å sjekke ut kontonummer det står på skattemeldinga. 

Anonymkode: f754d...7a4

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hos meg hadde de valgt en av sparekontoene hvor det sto omtrent 50 øre, har ikke brukt den på flere år. Men det har jo ikke noe å si, overfører jo bare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...