Gå til innhold

Har en søster fra H......

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en søster som har bilder av meg og pappaen min, veldig mange og de er de fineste vi har med hverandre. Jeg var liten på bildene, og det var min søster som tok de med engangskamera den gangen. Min pappa er død nå, og jeg vil så gjerne ha de selv :( Hun nekter å gi de til meg og sier at "sånn er det, jeg tok de, så de er MINE" , osv.

Jeg spurte om å få scannet de, da sa hun at vi får se om hun husker på det, osv og etter det har det kommet nye unnskyldninger HVER gang.

Forresten vi har ikke samme pappa. Han var "stefar" i 3-4 år for henne, og de har null kontakt nå, hun har egen far osv. 

Det jeg trenger er tips til noe veldig bra jeg kan si til henne neste gang? Frister å stjele bildene, men da er vel det søsterforholdet over. Vi er ikke så nære, ser hverandre noen ganger i året, og oppdaget hun hadde de bildene for 1,5 år siden etter min pappas bortgang.. 

Anonymkode: e2c0a...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Søster fra H...amar?
Hun burde la deg få kopiere bildene.
Knipse med mobilen er en mulighet, men lett å få reflekser fra blitz.
Ta bilder med godt sidelys.

Om du ikke er fornøyd med sånne instant-bilder så blir det å overtale henne.....der gir jeg ikke råd.

Endret av slask
Gjest RødeFare
Skrevet

Det finnes en god del apper på telefonen som scanner bildene der og da. Last ned en sånn, og ha den klar neste gang du besøker henne. Så kan du spørre om å få se bildene og scanne dem der og da med telefonen.  

Skjønner at det er sårt for deg, men ikke tenk på å stjele bildene. Det går bare ikke, og vil skape mye vondt fremover. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, RødeFare said:

Det finnes en god del apper på telefonen som scanner bildene der og da. Last ned en sånn, og ha den klar neste gang du besøker henne. Så kan du spørre om å få se bildene og scanne dem der og da med telefonen.  

Skjønner at det er sårt for deg, men ikke tenk på å stjele bildene. Det går bare ikke, og vil skape mye vondt fremover. 

Trenger vel ingen app utover kamera-appen. Knips i vei.
Blitz og lys blir utfordringen. To lamper på siden er det beste. Unngå LED-lys eller sparepære-lys, men det kan gå det og.

Endret av slask
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en søster som har bilder av meg og pappaen min, veldig mange og de er de fineste vi har med hverandre. Jeg var liten på bildene, og det var min søster som tok de med engangskamera den gangen. Min pappa er død nå, og jeg vil så gjerne ha de selv :( Hun nekter å gi de til meg og sier at "sånn er det, jeg tok de, så de er MINE" , osv.

Jeg spurte om å få scannet de, da sa hun at vi får se om hun husker på det, osv og etter det har det kommet nye unnskyldninger HVER gang.

Forresten vi har ikke samme pappa. Han var "stefar" i 3-4 år for henne, og de har null kontakt nå, hun har egen far osv. 

Det jeg trenger er tips til noe veldig bra jeg kan si til henne neste gang? Frister å stjele bildene, men da er vel det søsterforholdet over. Vi er ikke så nære, ser hverandre noen ganger i året, og oppdaget hun hadde de bildene for 1,5 år siden etter min pappas bortgang.. 

Det hadde vært spesielt om de hadde hatt kontakt nå, altså. 

Anonymkode: f3dd2...ec0

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

...men kanskje søstra faktisk ER fra h.... og han havnet der da han døde?

Anonymkode: b6927...bc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, slask skrev:

Søster fra H...amar?
Hun burde la deg få kopiere bildene.
Knipse med mobilen er en mulighet, men lett å få reflekser fra blitz.
Ta bilder med godt sidelys.

Om du ikke er fornøyd med sånne instant-bilder så blir det å overtale henne.....der gir jeg ikke råd.

Fra helvete 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har liksom aldri hatt kontakt siden faren min gikk fra moren vår, skrev i sinne så husker ikke hva det egentlig skulle stått der

AnonymBruker
Skrevet

Ta med utstyr til å kopiere bildene neste gang du er innom henne. En scanner feks. 

Grenser mot Hersketeknikk å ikke la deg ta kopi av bildene! 

Anonymkode: 04ef8...6a6

• Liker 2
Gjest RødeFare
Skrevet
2 timer siden, slask skrev:

Trenger vel ingen app utover kamera-appen. Knips i vei.
Blitz og lys blir utfordringen. To lamper på siden er det beste. Unngå LED-lys eller sparepære-lys, men det kan gå det og.

Det går selvsagt an å ta bilde av bildene, men resultatet blir mye bedre med scanner eller scannerapp. 

Skrevet
Just now, RødeFare said:

Det går selvsagt an å ta bilde av bildene, men resultatet blir mye bedre med scanner eller scannerapp. 

Høres ut som app for å scanne dokumenter - altså med tekst.
Ser ikke hvorfor en app skal gjøre noe annet enn å ta bilde, om det er snakk om foto.
Å scanne et dokument eller bilde er et uttrykk som kommer av at scanneren faktisk scannet linje for linje og var en treg enhet som ikke ville egnet seg for å ta vanlig foto.

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til å stjele bildene så gjør det! Få de skannet i skikkelig kvalitet og gi henne kopiene tilbake er mitt råd, om du kan få knabbet de bildene uten at du bryter noen lover som gjør det alvorlig for deg. Men få tak i bildene, gå til en proff fotograf som har skikkelig skanner og få jobben gjort. Så får hun tilbake som sagt kopi eller orginalene. Det bestemmer du. Forholdet til hurpa er så dårlig at om dette forverrer det? La det bli slik.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, RødeFare skrev:

Skal det bli skikkelig nytter ikke det tullet der, en skikkelig skanner som gir dette litt kvalitet koster nærmere 2000 kr, for noen få bilder hadde jeg gått til en fotobutikk med bildene, som sagt med eller uten den onde ste søsteren sitt samtykke :) Slike ting som er arvet på den måten skal man dele med sin nærmeste familie, og burde fått det gjort for lenge siden.

Gjest RødeFare
Skrevet
4 minutter siden, slask skrev:

Høres ut som app for å scanne dokumenter - altså med tekst.
Ser ikke hvorfor en app skal gjøre noe annet enn å ta bilde, om det er snakk om foto.
Å scanne et dokument eller bilde er et uttrykk som kommer av at scanneren faktisk scannet linje for linje og var en treg enhet som ikke ville egnet seg for å ta vanlig foto.

Men hvis du ikke har hørt fotoscanner-app til telefonen så hvorfor ikke bare google det da? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ut av det lille der så er hun er "søster fra helvette" ?🤔

Anonymkode: b8cf0...39f

• Liker 2
Gjest RødeFare
Skrevet
2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Skal det bli skikkelig nytter ikke det tullet der, en skikkelig skanner som gir dette litt kvalitet koster nærmere 2000 kr, for noen få bilder hadde jeg gått til en fotobutikk med bildene, som sagt med eller uten den onde ste søsteren sitt samtykke :) Slike ting som er arvet på den måten skal man dele med sin nærmeste familie, og burde fått det gjort for lenge siden.

De beste resultatene får man hvis man tar med bildene til fotograf ja. Men det er ikke lov å stjele andre sine bilder, selv om den andre moralsk sett burde dele dem. Så derfor foreslo jeg en løsning som kunne skje der og da som ville være vanskelig for søsteren å si nei til. 

Har hun negativer du kan låne, TS?

Skrevet
Akkurat nå, RødeFare skrev:

De beste resultatene får man hvis man tar med bildene til fotograf ja. Men det er ikke lov å stjele andre sine bilder, selv om den andre moralsk sett burde dele dem. Så derfor foreslo jeg en løsning som kunne skje der og da som ville være vanskelig for søsteren å si nei til. 

Ta de fordømte bildene :) Driter i om det er ulovlig når et slik menneske tar seg til rette med denne mannen sin datter, hun er bare en stedatter og bruker dette slik det er forklart på ren ondskap virker det som.  Det er heller ikke å stjele om hun planlegger dette  godt så tar hun bildene, får jobben gjort og leverer de tilbake. Trenger ikke ta en time en gang, og jeg skulle likt å sett trynet på heksa :)  TS gjør det og ta en snapp og ligg den ut her :) (spøk)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klikket på tråden for å sjekke om det var meg det var snakk om😂

Men den søsteren din høres jo ut som en merkelig vrang person da.

Anonymkode: 8afb5...7c1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ut av det lille der så er hun er "søster fra helvette" ?🤔

Anonymkode: b8cf0...39f

Eh nei, men når jeg skriver at vi ikke er nære og det er en søster fra helvete, bør det vel si litt mer om hvordan søster jeg har? 🤔 Det er ikke i bare denne situasjonen hun er slik, gjelder hele tiden. 

Så en skrev stesøster, men hun er halvsøster, vi deler ikke samme pappa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei, men når jeg skriver at vi ikke er nære og det er en søster fra helvete, bør det vel si litt mer om hvordan søster jeg har? 🤔 Det er ikke i bare denne situasjonen hun er slik, gjelder hele tiden. 

Så en skrev stesøster, men hun er halvsøster, vi deler ikke samme pappa

Hvor gamle er dere? Synes det er veldig trist at dere har et slikt forhold, men har hun noen grunn til å være sint på deg? Kranglet dere mye i oppveksten? Ble en av dere forskjellsbehandlet? Hva med deres felles mor? Ingen støtte derfra?

Anonymkode: da67f...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...