oysterlover Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 (endret) Interessant artikkel i ZH: https://www.zerohedge.com/news/2019-06-23/black-latino-enrolment-us-colleges-almost-double-what-it-would-be-merit-alone Vi ser jo noe av det samme her hjemme, at jenter får vesentlig bedre standpunktkarakterer, mens gutter er bedre på (anonym) eksamen og straffes av kvinnelige lærere pga mer naturlig utforskende, mannlig, oppførsel, slik at jentene likevel ender opp med å få bedre karakterer. Hva skjer når samfunnet er endret slik at det ikke lenger er kompetanse som avgjør, men kjønn og hudfarge? Dette er en nasjonal katastrofe. Endret 25. juni 2019 av oysterlover 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Det er vel neppe særlig mange kvinner som bryr seg om dette. Hadde det vært kvinner som blir diskriminert på denne måten, så skal du ikke se bort fra at det hadde blitt protester i gatene, øredøvende klaging her på Klage-guiden, og generell sutring i samfunnet. Men så lenge det er mannfolkene som blir diskriminert, så løftes det ikke en finger... Anonymkode: 29462...c37 7
Cata Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 Sist jeg sjekket så var eksamenskarakterene med på å danne grunnlaget for vitnemålet fra VGS. Dermed burde gutta ha en reell sjanse de også. Jeg har dessuten såpass tro på oppegående gutter/menn at jeg tror de er i stand til å skaffe seg gode standpunktkarakterer også. 4
Knirke Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Gjesp. Hvis man vil ha en høyere utdannelse i Norge, så får man det til, uansett kjønn. På videregående bør dessuten den «mannlige» oppførselen ha avtatt nok til at gutta klarer å følge med. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 13 minutter siden, Cata said: Sist jeg sjekket så var eksamenskarakterene med på å danne grunnlaget for vitnemålet fra VGS. Dermed burde gutta ha en reell sjanse de også. Jeg har dessuten såpass tro på oppegående gutter/menn at jeg tror de er i stand til å skaffe seg gode standpunktkarakterer også. Hvorfor ikke la kvinner gå ned i timeslønn på arbeidsplassen din? Ved å jobbe overtid så har de jo reell sjanse til å få det samme utbetalt som menn. Anonymkode: 8ecd3...427 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 7 minutter siden, Knirke said: Gjesp. Hvis man vil ha en høyere utdannelse i Norge, så får man det til, uansett kjønn. På videregående bør dessuten den «mannlige» oppførselen ha avtatt nok til at gutta klarer å følge med. Gjesp til at kvinner får dårlig betalt eller ikke får ta abort som de vil. Ønsker man det sterkt nok og jobber hardt nok for det så får man til begge deler uten statens hjelp. Oi! Var det kvalmt sagt? Ja, da var kanskje det du sa kvalmt også. Bare en tanke 😘 P.S. Er for selvbestemt abort og likelønn for likt arbeid om det var noen tvil. Anonymkode: 7d5d4...129 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 6 minutter siden, Knirke said: Gjesp. Hvis man vil ha en høyere utdannelse i Norge, så får man det til, uansett kjønn. På videregående bør dessuten den «mannlige» oppførselen ha avtatt nok til at gutta klarer å følge med. Ja, men om man blir diskriminert må man jobbe mye mer for de samme karakterene. Skal man inn på et av studier som f.eks medisin så kan man måtte bruke flere år ekstra for å kompensere for diskrimineringen man ble utsatt for på videregående. Anonymkode: 8ecd3...427 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Det er ikke mulig å diskriminere menn. Anonymkode: 4057b...9a8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 16 minutter siden, Knirke said: Gjesp. Hvis man vil ha en høyere utdannelse i Norge, så får man det til, uansett kjønn. På videregående bør dessuten den «mannlige» oppførselen ha avtatt nok til at gutta klarer å følge med. Kan være greit å anerkjenne problemet som kommer av at lærere gir bedre karakterer til jenter på grunnlag av kjønn. Anonymkode: 68b6c...a52 2
Knirke Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Gjesp til at kvinner får dårlig betalt eller ikke får ta abort som de vil. Ønsker man det sterkt nok og jobber hardt nok for det så får man til begge deler uten statens hjelp. Oi! Var det kvalmt sagt? Ja, da var kanskje det du sa kvalmt også. Bare en tanke 😘 P.S. Er for selvbestemt abort og likelønn for likt arbeid om det var noen tvil. Anonymkode: 7d5d4...129 Hva har abort med dette å gjøre? 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men om man blir diskriminert må man jobbe mye mer for de samme karakterene. Skal man inn på et av studier som f.eks medisin så kan man måtte bruke flere år ekstra for å kompensere for diskrimineringen man ble utsatt for på videregående. Anonymkode: 8ecd3...427 Og så? Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass, og jeg må jobbe mye hardere enn gutta for å bli akseptert. That’s life... 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 7 minutter siden, Knirke said: Hva har abort med dette å gjøre? Og så? Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass, og jeg må jobbe mye hardere enn gutta for å bli akseptert. That’s life... Du var sexistisk og spydig, så hen var sexistisk og spydig tilbake for å vise deg det. Synes du det er veldig overraskende? Anonymkode: 68b6c...a52 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 5 minutter siden, Knirke skrev: Og så? Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass, og jeg må jobbe mye hardere enn gutta for å bli akseptert. That’s life... Nå er det en menneskerett å ikke bli diskriminert på bakgrunn av kjønn. Når staten diskriminerer barn under utdanningen så er det selvsagt ekstra ille. At du finner deg i å måtte jobbe hardere enn gutta for å bli akseptert får du ta på din kappe. Det er ikke et gyldig argument for at barn ikke skal få utdanningen og karakterene de har krav på. Anonymkode: 952b0...c0c 5
Cata Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke la kvinner gå ned i timeslønn på arbeidsplassen din? Ved å jobbe overtid så har de jo reell sjanse til å få det samme utbetalt som menn. Anonymkode: 8ecd3...427 Hvor er logikken der? Hos oss lønnes man etter hvilken stilling man har enten man er mann eller kvinne og for noen gjelder også ansiennitetsprinsippet, men så vidt vites er det kjønnsuavhengig, 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 4 timer siden, oysterlover skrev: Interessant artikkel i ZH: https://www.zerohedge.com/news/2019-06-23/black-latino-enrolment-us-colleges-almost-double-what-it-would-be-merit-alone Vi ser jo noe av det samme her hjemme, at jenter får vesentlig bedre standpunktkarakterer, mens gutter er bedre på (anonym) eksamen og straffes av kvinnelige lærere pga av mer utforskende, mannlig, oppførsel, slik at jentene likevel ender opp med å få bedre karakterer. Hva skjer når samfunnet er endret slik at de ikke lenger er kompetanse som avgjør, men kjønn og hudfarge? Dette er en nasjonal katastrofe. Utforskende mannlig oppførsel!!! Jeg ler. Hva betyr dette egentlig? At gutter skal få voldta og klå og det skal unnskyldes med "naturlig oppførsel"? Kyss meg bak etter jeg har vært på dass altså, at det går an. Aldri i mitt liv vært vitne til at gutter har blitt straffet av kvinnelige lærere pga mannlig oppførsel. Jeg har opplevd at lærere, både kvinner og menn, har straffet gutter som har dradd ned buksa på jenter og tatt på puppene deres. Jeg har også opplevd at lærere, både kvinner og menn, har straffet jenter som har gjort det samme på gutter. Kompetanse avgjør alltid. Men folk har en tendens til å skylde på kjønn og hudfarge uansett. Skjerp dere og ta ansvar for dere selv. Anonymkode: ebf16...659 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #15 Skrevet 24. juni 2019 2 minutter siden, Cata said: Hvor er logikken der? Hos oss lønnes man etter hvilken stilling man har enten man er mann eller kvinne og for noen gjelder også ansiennitetsprinsippet, men så vidt vites er det kjønnsuavhengig, Hen bruker et absurd eksempel for å få deg til å forstå hvorfor det er prinsipiellt feil å gi gutter dårligere karakterer på grunnlag av kjønn. Det er absolutt mulig å gjøre det like bra ved å arbeide mer, men det er likevel feil å gjøre. Anonymkode: 68b6c...a52 2
Cata Skrevet 24. juni 2019 #16 Skrevet 24. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kompetanse avgjør alltid. Men folk har en tendens til å skylde på kjønn og hudfarge uansett. Skjerp dere og ta ansvar for dere selv. ...og ut fra kompetanse så burde ikke gutta ligge så veldig dårlig an utdanningsmessig. Den eneste kategorien der det er flere kvinner enn menn er "universitets- og høgskolenivå kort", i alle andre kategorier er det flere gutter/menn som utdanner seg enn kvinner. For fagskoleutdanning er det nesten dobbelt så mange gutter som jenter som har tatt utdanningen. Også for lengre utdanninger er det flere gutter enn jenter. https://www.ssb.no/utdanning/statistikker/utniv 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #17 Skrevet 24. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjesp til at kvinner får dårlig betalt eller ikke får ta abort som de vil. Ønsker man det sterkt nok og jobber hardt nok for det så får man til begge deler uten statens hjelp. Oi! Var det kvalmt sagt? Ja, da var kanskje det du sa kvalmt også. Bare en tanke 😘 P.S. Er for selvbestemt abort og likelønn for likt arbeid om det var noen tvil. Anonymkode: 7d5d4...129 Du vet at kvinner kjempet frem dette uten statens hjelp i utgangspunktet, ikke sant? Dårlig forsøk, mao. Anonymkode: 6ee9b...c75 1
Maleficenta Skrevet 24. juni 2019 #18 Skrevet 24. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hen bruker et absurd eksempel for å få deg til å forstå hvorfor det er prinsipiellt feil å gi gutter dårligere karakterer på grunnlag av kjønn. Det er absolutt mulig å gjøre det like bra ved å arbeide mer, men det er likevel feil å gjøre. Anonymkode: 68b6c...a52 Men gjør de det da? Vet om mange gutter som gjør det bra på skolen 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #19 Skrevet 24. juni 2019 3 hours ago, Knirke said: Gjesp. Hvis man vil ha en høyere utdannelse i Norge, så får man det til, uansett kjønn. På videregående bør dessuten den «mannlige» oppførselen ha avtatt nok til at gutta klarer å følge med. Den oppførslen som blir diagnostisert som ADHD og tungt medisinert mener du? Anonymkode: cc998...e36 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #20 Skrevet 24. juni 2019 Jeg er ingen fan av kvinner og måten kvinner kjemper på. Har faktisk begynt å bli veldig bekymret for hvordan menn har det og alt den dritten de utsettes for.. Anonymkode: 887c6...57d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå