Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, saken er den: Jeg har i snart to år hatt VELDIG sterke mistanker om at to sv kollegene mine er utro med hverandre mot sine respektive partnere. De er begge gift på hver sin kant, har små barn osv. Jeg er i tillegg god venninne med kvinnen i «forholdet». 

I løpet av tiden som har gått (snart to år) har jeg flere ganger hintet frempå til min venninne om at jeg føler det er noe mer mellom henne og kollegaen vår. Men hun avfeier det alltid, og svarer bare ting som «ja, jeg liker han veldig godt, og han er en god venn, men det er ingenting mellom oss!» Likevel dukker det med jevne mellomrom opp det jeg vil kalle nærmest «beviser» for at det er noe mer mellom dem. Min venninne har også en historikk med å være utro i tidligere forhold.

Så til kvalene: Jeg kjenner også min venninnes mann, han jeg altså mistenker sterkt at blir bedratt. Han er en utrolig snill og fin fyr, og jeg synes virkelig ikke han fortjener dette :( Nå har det jo også pågått ganske lenge, og jeg synes nesten det bare blir verre og verre ovenfor han ettersom tiden går...

Hva synes dere jeg skal gjøre? Bare la det være? Konfrontere min venninne med «bevisene»? Fortelle mannen hennes om mine mistanker?

Anonymkode: ec940...3db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg. 

Anonymkode: 206e5...e35

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så, saken er den: Jeg har i snart to år hatt VELDIG sterke mistanker om at to sv kollegene mine er utro med hverandre mot sine respektive partnere. De er begge gift på hver sin kant, har små barn osv. Jeg er i tillegg god venninne med kvinnen i «forholdet». 

I løpet av tiden som har gått (snart to år) har jeg flere ganger hintet frempå til min venninne om at jeg føler det er noe mer mellom henne og kollegaen vår. Men hun avfeier det alltid, og svarer bare ting som «ja, jeg liker han veldig godt, og han er en god venn, men det er ingenting mellom oss!» Likevel dukker det med jevne mellomrom opp det jeg vil kalle nærmest «beviser» for at det er noe mer mellom dem. Min venninne har også en historikk med å være utro i tidligere forhold.

Så til kvalene: Jeg kjenner også min venninnes mann, han jeg altså mistenker sterkt at blir bedratt. Han er en utrolig snill og fin fyr, og jeg synes virkelig ikke han fortjener dette :( Nå har det jo også pågått ganske lenge, og jeg synes nesten det bare blir verre og verre ovenfor han ettersom tiden går...

Hva synes dere jeg skal gjøre? Bare la det være? Konfrontere min venninne med «bevisene»? Fortelle mannen hennes om mine mistanker?

Kommer helt an på bevisene. Mange kan ha en god tone uten at noe har skjedd.

Men hadde det vært min kone som var utro og noen hadde fortalt meg det hadde de fått helgenstatus. Selv om det kom anonymt. Jeg vil altid vite...

Anonymkode: 5f019...f12

• Liker 10
Skrevet

La det ligge, dette er ikke din sak.

Gud så glad jeg er for at jeg ikke jobber på en typisk "kvinnearbeidsplass" der sladder og dritt som dette utgjør 90% av lunsjen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

La det ligge, dette er ikke din sak.

Gud så glad jeg er for at jeg ikke jobber på en typisk "kvinnearbeidsplass" der sladder og dritt som dette utgjør 90% av lunsjen.

:rolleyes: Bare sånn til info så jobber vi på en arbeidsplass med omtrent 90 % menn. Og jeg har aldri noensinne delt mine mistanker med andre på jobb (eller venninner, for den saks skyld).

ts

• Liker 6
Skrevet

Hva i all verden tror du at du oppnår gjennom å blande deg bort i dette? :)

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvis hun er venninnen din kan du vel spørre henne rett ut. Hvis ikke du får noe svar da, og heller ikke har noe bevis for at dette foregår, må du la det ligge.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hva i all verden tror du at du oppnår gjennom å blande deg bort i dette? :)

Jeg tror selvsagt ikke at jeg skal oppnå noe som helst, men jeg har veldig vondt av mannen hennes, som jeg føler meg temmelig sikker på at blir bedratt. Jeg møter han innimellom, både i sosiale settinger, på butikken o.l. Han er en utrolig snill og ålreit type, og jeg synes synd på han siden han fortjener bedre. Jeg får dårlig samvittighet ovenfor han, siden jeg ikke forteller han noe han mest sannsynlig ville ønsket å vite.

Mannen min, som også kjenner min venninnes mann, synes vi skal fortelle han det. Men enn så lenge har jeg altså stoppet min mann fra det.

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg.

Anonymkode: d14dc...2db

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner tanken bak "ikke bland deg", men samtidig så ville jeg visst, blitt knust og gått videre, fremfor å bruke livet mitt sammen med en som ikke respekterer meg. For ikke å snakke om kjønnssykdommer 🤢

• Liker 7
Skrevet

Hold deg LANGT unna. Sannheten kommer fram uansett.

Skrevet

Har du bevis? Hvis ikke velger nok mannen å tro på kona si om du ikke har noe håndfast å komme med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, moroklompen skrev:

Har du bevis? Hvis ikke velger nok mannen å tro på kona si om du ikke har noe håndfast å komme med.

Jeg har rundt 20 mer eller mindre håndfaste beviser, ja. Noen av dem er ikke annet enn veldig sterke mistanker basert på observasjoner. Andre er helt konkrete hendelser som det er nær umulig å forklare med noe som helst annet enn utroskap. Det er omfanget av disse hendelsene som gjør at jeg føler meg temmelig sikker på at de er mer enn bare venner.

Med alle disse observasjonene og hendelsene sett i sammenheng, tror jeg neppe min kollegas mann vil finne særlig mye troverdig i sin kones eventuelle forklaring.

ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rundt 20 mer eller mindre håndfaste beviser, ja. Noen av dem er ikke annet enn veldig sterke mistanker basert på observasjoner. Andre er helt konkrete hendelser som det er nær umulig å forklare med noe som helst annet enn utroskap. Det er omfanget av disse hendelsene som gjør at jeg føler meg temmelig sikker på at de er mer enn bare venner.

Med alle disse observasjonene og hendelsene sett i sammenheng, tror jeg neppe min kollegas mann vil finne særlig mye troverdig i sin kones eventuelle forklaring.

ts 

Ikke så lett å gi et svar på hva du bør gjøre før du sier hva de «bevisene» er. Hvis man ser at de har seg på kopirommet har du en ganske annen situasjon enn hvis du ser at de smiler til hverandre. 

Anonymkode: 5c484...144

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lett å gi et svar på hva du bør gjøre før du sier hva de «bevisene» er. Hvis man ser at de har seg på kopirommet har du en ganske annen situasjon enn hvis du ser at de smiler til hverandre. 

Anonymkode: 5c484...144

Jeg vil ikke gå i detalj i bevisene for å ikke gjøre det så gjenkjennelig. Men jeg kan si det sånn at alle de 20 forholdene jeg nevnte over, i mye større grad er i kategorien «ha seg på kopirommet» enn «smile til hverandre».

For å si det sånn, alle de 20 observasjonene og hendelsene er ting jeg ville ha reagert på samme hvilke kolleger som gjorde de mot hverandre. Jeg ville selvsagt aldri ha reagert med mistanker om utroskap hvis to kolleger smiler til hverandre (da måtte det i såfall ha ligget MYE annet til grunn for at jeg skulle ha tolket smilet i retning av utroskap).

ts

• Liker 3
Skrevet

Du bør la dette være.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville informert mannen til den kvinnen som du mistenker for utroskap. Han setter helt sikkert stor pris på å få vite.

Ta en prat med din mann, og avtal et møte med mannen til hun som du mistenker at er utro mot  han. Kanskje du  og mannen din kan snakke med den mannen sammen? Eller er det best at din mann tar praten under 4 øyne?

Anonymkode: 4fa1e...d39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kågebruker skrev:

Du bør la dette være.

Hvorfor mener du det?

• Liker 4
Skrevet

Syns mannen hennes skal få vite det jeg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror selvsagt ikke at jeg skal oppnå noe som helst, men jeg har veldig vondt av mannen hennes, som jeg føler meg temmelig sikker på at blir bedratt. Jeg møter han innimellom, både i sosiale settinger, på butikken o.l. Han er en utrolig snill og ålreit type, og jeg synes synd på han siden han fortjener bedre. Jeg får dårlig samvittighet ovenfor han, siden jeg ikke forteller han noe han mest sannsynlig ville ønsket å vite.

Mannen min, som også kjenner min venninnes mann, synes vi skal fortelle han det. Men enn så lenge har jeg altså stoppet min mann fra det.

ts

Hør på mannen din i denne saken.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...