Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe skilpadde i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe skilpadde her i Trondheim? Siden jeg har veldig lyst på en liten skilpadde og lurer på hvor mye det koster og hvor kan jeg kjøpe det?

Endret av LoveYA
AnonymBruker
Skrevet

I en dyrebutikk.

Anonymkode: a5ad8...58a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I en dyrebutikk.

ja det vet jeg å men hvorr?

AnonymBruker
Skrevet

De har skilpadder på Tropehagen zoo. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har skilpadder på Tropehagen zoo. 

Hvor mye koster det der?

AnonymBruker
Skrevet

Tam lade

Anonymkode: f6b58...cf2

AnonymBruker
Skrevet

Innførsel, hold og salg av skilpadder og andre reptiler har vært forbudt i Norge siden 1976, og dyr som holdes ulovlig blir beslaglagt. Dersom du ønsker å innføre og holde en skilpadde (eller overta et allerede innført dyr) må du søke dispensasjon fra Mattilsynet. Det har vært gitt dispensasjon fra forbudet til personer med helseplager som hindrer hold av andre typer kjæledyr, for eksempel allergi mot dyrehår. 

Så du får ikke kjøpt noe skilpadde i Trondheim, med mindre den omplasseres. 

Anonymkode: c6a1a...502

AnonymBruker
Skrevet

Beklager! Jeg ser at det er opphevet! Hvordan har jeg ikke fått med meg det.. Det var dumt :( de lever jo opp til 100 år.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, LoveYA skrev:

Hvor mye koster det der?

Det vet jeg dessverre ikke, men du kan ringe dem å spør.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest bittelitt om det nå, og det er strenge krav til hvordan man skal holde skilpadde. De må ha et terrarium, med egen dam, UV-lys og oppvarmet vann. Jeg tror disse kostnadene blir mye høyere enn selve skilpadden.

https://dyrlegenebodo.no/jeg-har-lyst-pa-skilpadde-hva-ma-jeg-kunne/

Vil også minne om at skilpadder går i dvale, så ikke misforstå og anta at den er død! Jeg regner jo med at du leser deg opp og finner ut alt dette selv, men jeg følte jeg måtte si det. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekket litt på nett, for deg med alt skilpadde + alt utstyr må du nok opp i ca 2-3 tusen kroner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har vannskillpadder på tropehagen zoo/tam lade på Lade arena, husker ikke hva de koster, men utstyret koster nok mye mer.

de har masse utstyr de trenger av da både akvarium med dekorasjoner, sand  og steiner, mat, varmelampe, planter, luftpumpe og muligens mer. Har også hørt at de bør være minst 2 stykker som bor sammen, men ikke 100% sikker.

anbefaler deg å se på Finn.no etter utstyr da det er ganske mye billigere, det er også mulig at folk omplasserer skilpadder der.

Anonymkode: 22b23...aef

• Liker 3
Skrevet
På 24.6.2019 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Innførsel, hold og salg av skilpadder og andre reptiler har vært forbudt i Norge siden 1976, og dyr som holdes ulovlig blir beslaglagt. Dersom du ønsker å innføre og holde en skilpadde (eller overta et allerede innført dyr) må du søke dispensasjon fra Mattilsynet. Det har vært gitt dispensasjon fra forbudet til personer med helseplager som hindrer hold av andre typer kjæledyr, for eksempel allergi mot dyrehår. 

Så du får ikke kjøpt noe skilpadde i Trondheim, med mindre den omplasseres. 

Ble opphevet i 2017.

Sjekk før du poster. 

Enkelte typer skilpadder er lov. Det er artige dyr. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stan said:

Ble opphevet i 2017.

Sjekk før du poster. 

Enkelte typer skilpadder er lov. Det er artige dyr. 

På hvilken måte da? Ikke kan du kose med dem, og de er ikke interessert i menneskelig kontakt. Det eneste du kan gjøre med dem, er å mate dem og se dem spise.

Selv obosbikkje må da være morsommere å ha.

Anonymkode: 0f516...f86

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte da? Ikke kan du kose med dem, og de er ikke interessert i menneskelig kontakt. Det eneste du kan gjøre med dem, er å mate dem og se dem spise.

Selv obosbikkje må da være morsommere å ha.

Anonymkode: 0f516...f86

Det er ikke min erfaring. Den vi hadde reagerte på oss når vi stod opp og kom hjem og lignende. 

Vi hadde den på en plass den hadde oversikt over oss og hva vi gjorde. 

Mye mer enn gullfisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...