AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 Hvor mange uker kan man ta barnet ut av bhgen i sommerferien? Fikk beskjed om å skrive 4 uker ferie i sommerrn. Har snakket med dem om at barnet skal bare ha 3 sammenhengende uker i sommerferien og 1 uke ferie i påsken, men de nektet og sa at sånn er reglene i bhgen. Er dette sant? MÅ man virkelig ta 4 uker ferie i sommeren? Kan jeg ikke velge 3 uker i sommeren og 1 uke i en annen periode i året? Anonymkode: 75e96...3dd
Frostrose Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Det er opp til den enkelte barnehage. Anbefaler å se hva som står i håndboken/regelverket. I vår barnehage må barna ha minimum 5 uker ferie. 3 av dem skal være sammenhengende om sommeren. Har dere foreldrebetaling 11 mnd pr år, eller 12? Vil tro at det også har noe å si. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 Det skal stå i vedtektene til barnehagen, som du har godtatt ved å ha takket ja til barnehageplassen. Anonymkode: 4497a...743 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Ta her. Har ikke lest om regelverket. Bra at dere nevnte det. Skal lese det senere... Vi har foreldrebetaling 11 mnd/år. Har det noe å si? Anonymkode: 75e96...3dd 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 Barnehagene pleier å være strikte på at barna ikke er der for mye, og at de får "nok" ferie. Med de menes både de ansatte + barna. Husk at de voksne der ofte har krav på fem ukers ferie. Kabalen må gå opp i opp. Du bør Google deg frem til barnehagen sin Internettside (sjekk kommunen sin nettside, vedtektene på dette står nok der hvis det er en vanlig kommunal barnehage. Du vil få mye bedre svar der for det som gjelder deg, enn her på KG.) Tror alle kommunale barnehager har 11 måneders betaling. Juli er som oftest betalingsfri, man får ikke faktura da. Nettopp på grunn av at barnet må ha ferie. Anonymkode: 555e7...2bc 2
Minlillelykke Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 Jeg synes det høres rart ut.Hos oss skal barna ha 4 uker ferie, hvor av tre av de skal tas på sommeren. Vi tar aldri 3 uker i strekk, det er ikke mulig i forhold til jobb. Også får de i julen hvert år.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 Er det ikke en «universal» regel om fire uker ferie gjennom året hvorav tre skal være sammenhengende på sommeren? Er sånn i alle barnehagene jeg kjenner til. Det samme med en betalingsfri måned i året, da som regel juli. Les vedtektene for din barnehage, det skal stå der. Anonymkode: 5ecbb...c31 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 21 minutter siden, Minlillelykke skrev: Jeg synes det høres rart ut.Hos oss skal barna ha 4 uker ferie, hvor av tre av de skal tas på sommeren. Vi tar aldri 3 uker i strekk, det er ikke mulig i forhold til jobb. Også får de i julen hvert år. Man har da krav på å få 3 uker sammenhengende ferie som arbeidstaker. I vår bhg skal barnet ta ut 4 uker i løpetav året. 3 av de sammenhengende på sommeren. 5 dager planleggingsdager i løpet av året og en uke til utenom blir da 5 uker som tilsvarer betalingsfri måned. Anonymkode: 07a1a...546 7
Minlillelykke Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har da krav på å få 3 uker sammenhengende ferie som arbeidstaker. I vår bhg skal barnet ta ut 4 uker i løpetav året. 3 av de sammenhengende på sommeren. 5 dager planleggingsdager i løpet av året og en uke til utenom blir da 5 uker som tilsvarer betalingsfri måned. Anonymkode: 07a1a...546 Jeg har ikke den muligheten, selv om jeg har krav på det. Ungene virker som løsningen vi har. Da har vi først 14 dager sammen, så en uke hos besteforeldre så feire i julen. Jeg har 5 uker ferie, samme med mannen, ergo får barna noen dager her og der med fri.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Her det ferie hele juli. Sånn er reglene. Anonymkode: 56316...d66 1
mon_nom Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 I barnehagen jeg jobber må barna ta ut minst tre uker sammenhengende i løpet av skolen sin sommerferie. Barna må ha minst 4 uker ferie i løpet av året men den fjerde uken, er de 5 planleggingsdagene som vi har i løpet av året
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 1 time siden, Minlillelykke skrev: Jeg synes det høres rart ut.Hos oss skal barna ha 4 uker ferie, hvor av tre av de skal tas på sommeren. Vi tar aldri 3 uker i strekk, det er ikke mulig i forhold til jobb. Også får de i julen hvert år. Jo de fleste bhg har 3 uker sammenhengende. Har ikke dere 5 uker ferie selv? Den 4 får de fleste velge selv. Juli er betalingsfri ja. Anonymkode: 879f6...13a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 Det er vanlig at barna må ta 3 uker sammenhengende ferie. Men noen barnehager har kanskje andre ordninger og det skal stå i vedtektene. Anonymkode: 56588...2b5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 Vi må ha 5 uker og 3 uker sammenhengene Anonymkode: 3bbc2...c5b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #15 Skrevet 24. juni 2019 3 uker sammenhengende her også. Vår barnehage er helt stengt i 3 uker, så vi kan ikke velge periode engang. Utrolig frustrerende da jeg og mannen måtte dele opp sommeren allerede fra eldste var ett år, i stedet for å kunne ha litt valgfrihet frem til skolestart. Anonymkode: e2492...7f5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #16 Skrevet 24. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta her. Har ikke lest om regelverket. Bra at dere nevnte det. Skal lese det senere... Vi har foreldrebetaling 11 mnd/år. Har det noe å si? Anonymkode: 75e96...3dd Du har ikke lest regelverket? Altså forskriftene til barnehagen? De du signerte på at du hadde lest når du signerte kontrakten med barnehagen? Anonymkode: 3e84c...109 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #17 Skrevet 24. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke lest regelverket? Altså forskriftene til barnehagen? De du signerte på at du hadde lest når du signerte kontrakten med barnehagen? Anonymkode: 3e84c...109 Har aldri signert noen kontrakt med barnehagen, kun takket ja til plass. Slik foregår opptak i vår kommune. Men ja, det er lurt å se på forskriftene. Men nå er de ganske like i de fleste barnehager, ihvertfall de kommunale. Anonymkode: 605f0...893
Skogkløver Skrevet 24. juni 2019 #18 Skrevet 24. juni 2019 I vår barnehage skal barnet ha 5 uker ferie i løpet av året. 1 uke kan være spredt og fordelt på planleggingsdager. De andre 4 ukene skal tas i fellesferien. Vi kan selv bestemme hvilke uker, de trenger ikke å tas sammenhengende.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #19 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har aldri signert noen kontrakt med barnehagen, kun takket ja til plass. Slik foregår opptak i vår kommune. Men ja, det er lurt å se på forskriftene. Men nå er de ganske like i de fleste barnehager, ihvertfall de kommunale. Anonymkode: 605f0...893 Du har ikke signert noen kontrakt? Da ville jeg blitt bekymret. Anonymkode: 3e84c...109 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #20 Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har ikke signert noen kontrakt? Da ville jeg blitt bekymret. Anonymkode: 3e84c...109 Hvorfor skulle jeg bli det mener du? Som sagt er det ikke slik opptaket fungerer her. Man takker ja eller nei til plassen i søknadsportalen, takker du ja, er plassen din. Ingen signering av kontrakt. Anonymkode: 605f0...893 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå