Gå til innhold

Var du i tvil hvor du skulle flytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært i tvil på veien videre, og hvor du skulle flytte? det kan være mange årsaker at man kan komme i en sånn situasjon. 

- etter studie?

- økonomiske årsaker

- ny tilværelse

- sunnere miljø

- jobb

- etc

Jeg er i en situasjon der jeg ikke vet hvor jeg skal flytte, har heller ingen forbindelser dit jeg kommer til å flytte. Alt jeg vet nå, er at jeg ikke trives, og det er veldig dyrt å bo her.

Hva gjorde du, hvordan løste du situasjonen, og var det riktig valg du gjorde? Hvem fikk du gode råd i fra i prosessen? 

Vanlig vil jeg tro det er jobb som fører en til et sted, men jobben er heller ikke en garanti at man vil trives. Det handler jo om en totalpakke. Fritid og jobb. 

Anonymkode: b4557...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet hvor jeg har fått jobb. 

Angrer kun på det siste stedet, men velger å bli boende pga barna er så knyttet til stedet nå

Anonymkode: 24e35...2bf

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet hvor jeg har fått jobb. 

Angrer kun på det siste stedet, men velger å bli boende pga barna er så knyttet til stedet nå

Anonymkode: 24e35...2bf

hvem rådførte du deg med når det gjaldt valget å flytte til stedet? tok du avgjørelse selv uten noen ektemann? var du presset på et punkt? flyttet du til ny fylke?

AnonymBruker
Skrevet

Var å skikket på flere leiligheter, før jeg bestemte meg,

Anonymkode: 283ec...e83

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var å skikket på flere leiligheter, før jeg bestemte meg,

innen kommune eller kun innen fylke?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

innen kommune eller kun innen fylke?

Samme fylket, ny kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen kranglet en del om vi skulle bo nære min eller hans familie. Jeg vandt til slutt, ig er veldig takknemlig for det! 

Anonymkode: 1d0c7...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet til en litt snodig plass på landet etter studiene og fikk (og får fortsatt) masse rare blikk og kommentarer. Dette fordi nordmenn er flokkdyr - ingen over, ingen ved siden. Samboeren jobber fortsatt i byen (40 min pendling) mens jeg fikk jobb på bygda. Kjøpte hus for 11000kr/kvm rett ved vannet, barna og vi trives i dette lille samfunnet, og vi reiser sjeldent vekk om sommeren fordi vi får så mye besøk at vi har det svært hyggelig hjemme.

Så, ja, andre diskuterer opp og ned hvor rart det er at vi "bor på en hytte på landet", men vi liker det skikkelig godt. Det er ikke gitt at andre ville ha likt det, men vi diskuterte oss ut av tvilen i sin tid og er veldig fornøyde med det.

Anonymkode: e3e02...b2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er fortsatt i tvil om vi har bosatt oss riktig sted. Men datteren vår stortrives i ei gate uten trafikk og med masse barn å leke med. 

Anonymkode: c32bb...959

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er fortsatt i tvil om vi har bosatt oss riktig sted. Men datteren vår stortrives i ei gate uten trafikk og med masse barn å leke med. 

Anonymkode: c32bb...959

flyttet dere til et sted uten noen tilhørighet til?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

flyttet dere til et sted uten noen tilhørighet til?

Vi gjorde det. Etter mange år i Oslo kom det plutselig to barn på rappen, så da flytta vi til et lite sted rett utenfor Oslo for å få bedre plass. Ingen av oss er fra Østlandet opprinnelig. Men det har gått fint! Har blitt kjent med andre foreldre her, og vi hjelper hverandre med barna hvis vi skulle trenge barnevakt og slikt. Hver sommer er vi på besøk hos slekt, eller får besøk. Blir kanskje ekstra stas når man ikke ses sånn i hverdagen.

Anonymkode: e8630...f08

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ferdig med å studere og det samtidig ble slutt med samboer sto jeg veldig fritt. Kunne flytte hjem til hjembyen min på vestlandet, men ville ikke det. Da valgte jeg jobb et sted 45 min utenfor Oslo og flyttet 20 min utenfor Oslo, fordi jeg har mange venner i Oslo jeg ville holde kontakten med, uten å måtte bo dyrt midt i byen.

Anonymkode: c9820...8ad

Skrevet

Jeg har flyttet i forbindelse med studier og på grunn av jobbskifter. Studiene var enkelt: de studiene jeg har tatt har bare vært ett sted i landet, og da flyttet jeg selvsagt dit. I forbindelse med jobbsøking har jeg søkt jobber på steder i landet hvor jeg har hatt lyst til å bo. Har jobbet flere steder i landet. Var singel de gangene jeg flyttet. Til slutt endte jeg et sted hvor arbeidsmarkedet er ganske stort og variert, og der fant jeg også han som ble mannen min. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet pga kjærligheten. Har vært veldig mye kjærlighet og veldig mye flytting, kan man si. Nå har jeg gifta meg og nekter å flytte til hans hjemsted. 😂

Anonymkode: 8d155...7ef

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet pga kjærligheten. Har vært veldig mye kjærlighet og veldig mye flytting, kan man si. Nå har jeg gifta meg og nekter å flytte til hans hjemsted. 😂

Det er noe som du ikke snakker høyt om?

Skrevet

Det at jeg bor her jeg bor nå er forsåvidt ikke pga det er en plass jeg ønsket å bo... men pga en rekke årsaker egentlig. 

Under studietiden ble jeg sammen med ekskjæresten min, og vi fikk et barn sammen. Det ble slutt og pga barnet og eksen så ble jeg boende sånn at jentungen skulle vokse opp med begge foreldrene sine i nærheten. Bosatte meg ikke langt unna han. 

Etter noen år så møtte jeg han som jeg fortsatt er gift med, vi har også et barn sammen. 

Ingen av oss har familie her, faktisk så bor vi timesvis unna familie. Men pga jobb, venner, barnas tilknytning til stedet og deres nettverk så har vi blitt boende. Og vi blir nok boende i mange år til. Kjenner dog på at jeg savner søskena mine, og jeg synes det er trist å ikke bo nærmere de fine tanteungene mine

Hadde ikke alt dette ligget til grunn så hadde jeg ikke valgt å bo akkurat her. Men sånn er det, livet skjedde 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som du ikke snakker høyt om?

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

du nekter å flytte til hans hjemsted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...