Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk etterbetalingen fra Nav før helgen, står ikke noe info på mine utbetalinger ei heller fått noe brev. 

Ut i fra det jeg har regnet meg frem til så har jeg fått for all den tid jeg har gått på AAP, men ikke den stunden jeg hadde foreldrepenger. Står i vedtaket om ufør med ung ufør at jeg vil få for alle stønader med lavere regning enn med tillegget.

Er det noen som har fått for tiden med foreldrepenger? Kommer det eventuelt senere? Hadde jo foreldrepengerregnet ut i fra minstesats AAP, og hadde jeg hatt tillegget (som jeg nå har fått beskjed om at jeg hadde krav på) så hadde jeg jo fått en del mer i måneden. 

Noen som har vært borti dette?

Anonymkode: ffec4...022

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp NAV utbetalinger eller noe sånt på Facebook, de kan alt det der😊

Anonymkode: 2cd5b...453

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp NAV utbetalinger eller noe sånt på Facebook, de kan alt det der😊

Anonymkode: 2cd5b...453

Ringte Nav og snakket med både de på ufør og foreldrepenger og ingen visste helt. Skulle sende beskjed videre i systemet. Er jo rundt 20 000kr det er snakk om

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk etterbetalingen fra Nav før helgen, står ikke noe info på mine utbetalinger ei heller fått noe brev. 

Sorry for off topic, men, hvor lang tid tok det fra du fikk innvilget ung ufør fordel/uføretrygd, til du fikk etterbetalingen ?

Anonymkode: 19923...842

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry for off topic, men, hvor lang tid tok det fra du fikk innvilget ung ufør fordel/uføretrygd, til du fikk etterbetalingen ?

Anonymkode: 19923...842

Litt over seks måneder :)

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke etterbetalt den tid du hadde foreldrepenger. Du hadde jo foreldrepenger, ikke aap. Hadde du derimot tatt engangsstønad og fortsatt på aap etter fødsel, ville du kunne fått etterbetalt også den perioden. 

Anonymkode: 12439...9d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra det jeg har regnet meg frem til så har jeg fått for all den tid jeg har gått på AAP, men ikke den stunden jeg hadde foreldrepenger. Står i vedtaket om ufør med ung ufør at jeg vil få for alle stønader med lavere regning enn med tillegget.

Er det noen som har fått for tiden med foreldrepenger? Kommer det eventuelt senere? Hadde jo foreldrepengerregnet ut i fra minstesats AAP, og hadde jeg hatt tillegget (som jeg nå har fått beskjed om at jeg hadde krav på) så hadde jeg jo fått en del mer i måneden. 

Noen som har vært borti dette?

Hvor mye fikk du?

Anonymkode: 86098...9c8

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke etterbetalt den tid du hadde foreldrepenger. Du hadde jo foreldrepenger, ikke aap. Hadde du derimot tatt engangsstønad og fortsatt på aap etter fødsel, ville du kunne fått etterbetalt også den perioden. 

I vedtaket om uføretrygd sto det ingenting om at de stønadene jeg få tilbakebetalt for kun var AAP. Kun at alle ytelser med lavere sats enn jeg hadde hatt om jeg hadde ung ufør tillegg. Og foreldrepengersatsen hadde jo vært høyere. 

Snakket forsåvidt med NAV og de skulle sjekke det opp og ta kontakt med meg. Ingenting om at kun var på AAP

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye fikk du?

Anonymkode: 86098...9c8

Det har vel ikke så mye å si?

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vedtaket om uføretrygd sto det ingenting om at de stønadene jeg få tilbakebetalt for kun var AAP. Kun at alle ytelser med lavere sats enn jeg hadde hatt om jeg hadde ung ufør tillegg. Og foreldrepengersatsen hadde jo vært høyere. 

Snakket forsåvidt med NAV og de skulle sjekke det opp og ta kontakt med meg. Ingenting om at kun var på AAP

Denne typen etterbetaling gjelder kun fra aap til ung ufør om man ikke har hatt dette tillegget på aap. Man må heller ikke betale tilbake om differansen var andre veien. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du mottok foreldrepenger, var din aap stanset. Ergo det er ikke noe å få etterbetaling for der. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du mottok foreldrepenger, var din aap stanset. Ergo det er ikke noe å få etterbetaling for der. 

Ok, da regner jeg med NAV sier det samme når både ufør og foreldrepenge-menneskene har sjekket det opp☺️ Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel ikke så mye å si?

Ja akkurat som du lurte på hva man kunne få, så er det noen andre som nå lurer på det samme. Akkurat som du ønsket svar, ønsker en annen det også☺

Anonymkode: 4fc6d...3c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja akkurat som du lurte på hva man kunne få, så er det noen andre som nå lurer på det samme. Akkurat som du ønsket svar, ønsker en annen det også☺

Tenkte mer på at summen jeg fikk sier jo ingenting for deg uten å vite hvor langt tilbak jeg fikk den :) 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg fikk 0.44% av grunnbeløpet per år og de trakk 32% skatt, så kan du regne ut hvor mye du vil få👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Men jeg fikk 0.44% av grunnbeløpet per år og de trakk 32% skatt, så kan du regne ut hvor mye du vil få👍🏻

44% av grunnbeløp, selvfølgelig. Og sjekket nå, de trekk 34% 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...