Linazer Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 Vi må male huset vårt. Min amerikanske ektemann sier at i USA er det vanlig å bruke sprøyte når man maler hus istedet for rull og pensel. Er det noen som har erfaring med å bruke sprøyte her hjemme? Hvorfor har jeg nesten aldri hørt om noen som sprøytelakkerer hus hvis det er vanlig å gjøre andre steder?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Fordi man sprøytelakkerer ikke, man sprøytemaler Og jo, det begynner å bli mye mer vanlig i Norge også. Google malingssprøyte, så finner du både tester og erfaringer Anonymkode: 32d53...6d5
Tøytigern Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 (endret) 3 minutter siden, Linazer skrev: Vi må male huset vårt. Min amerikanske ektemann sier at i USA er det vanlig å bruke sprøyte når man maler hus istedet for rull og pensel. Er det noen som har erfaring med å bruke sprøyte her hjemme? Hvorfor har jeg nesten aldri hørt om noen som sprøytelakkerer hus hvis det er vanlig å gjøre andre steder? Jeg forsøkte sprøytemaling på gjerdet vårt, og det ble ujevnt og for tynt mange steder. Endte opp med å male det på nytt med pensel. Endret 24. juni 2019 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Det går fint å sprøytemale om en kan det. Jeg kunne ikke ha gjort det, for da hadde det bare blitt søl. Men ser flere gjør dette. Anonymkode: 21e46...a44
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 Jeg synes ikke det ser særlig pent ut når man bruker malesprøyte. Anonymkode: cde05...d65
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 Sprøytemaling er ikke så veldig uvanlig, men det er en del ulemper med det: - mye mer søl, og et vindkast kan ødelegge for deg selv om du har teipa vinduer/takrenner/listverk - sprøyta kan gå tett på ymse måter, masse å bale med der - høyere malingsforbruk pga. overfor nevnte punkt - kompressoren bråker titt og ofte...og den bruker selvsagt strøm - alt ettersom hvor flink du er med sprøyten kan det både være lettere og vanskeligere å nå små sprekker og hull i kledningen og, særlig, få det jevnt Anonymkode: 39f9e...5ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå