Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Babyen min på fire måneder må ammes i søvn, og sovner en gang mellom sju og åtte på kvelden på stua. Jeg sitter en liten stund så han har sovnet ordentlig før jeg legger ham i bedside criben. Jeg legger meg samtidig. Rundt midnatt våkner han og er sulten, så jeg flytter ham over til meg og ammer. Da sovner vi. Men i to-tre-tida begynner han å kave. Sparker oppover, slår rundt seg og er generelt urolig. Det ser ut som han gjør det i søvne. 

Men jeg får jo absolutt ikke sove med denne kavingen. Det har vart i ca tre uker. Jeg får altså sove ca fire timer usammenhengende per natt. Han sover også kun i fanget, 15-20 minutter av gangen på dagtid, så det er liksom ikke enkelt å sove når han sover. Mannen jobber skift og pendler så han er aldri hjemme, og jeg har ikke nettverk her vi bor som kan avlaste. Med andre ord holder jeg på å bli småsprø av søvnmangel. Og ja, jeg vet at man liksom ikke "skal" sove med baby, men en eller annen gang må man vel få sove litt i hvert fall? Han er også "krevende" (skal vel ikke bruke sånne ord om en baby) ved at han ikke vil ligge i vogn, ikke bæres i bæresele, han vil bæres i armene og underholdes hele dagen. Det er bare da han er fornøyd. Jeg begynner å bli sliten. 

Jeg har prøvd å skifte bleie, og å gi ekstra mme (jeg delammer) i tilfelle jeg har lite melk og at han er sulten. Det virker ikke som om han har luft i magen. Det var jo en lang periode han sov så lenge han fikk ligge inntil meg, så jeg tror ikke han plages av noe annet heller.

Noen som har opplevd det samme eller noe lignende? Og som i hvert fall kan fortelle meg at det bare er en liten periode? 🙈

Anonymkode: c6a73...e89

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288532-baby-kaver-s%C3%A5nn-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hehe min er helt lik. Blir gal av søvnmangel, men en må huske at det kun er for en periode! Mye som skjer med den lille i denne alderen. Har dessverre ingen råd, men sender en liten klem❤️

Anonymkode: 3aef0...5d5

Annonse

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere begynt med fast føde? Noen opplever roligere babyer med det, mens andre får motsatt problem..

Anonymkode: 3aef0...5d5

Nei, tenkte ikke å begynne før han er fem måneder, men spørs om vi prøver litt før for å se om det hjelper.

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du forsøkt å legge ham over i egen seng etter ammingen / når du våkner av ham? Det var sånn vi fikk sove 🙂

Anonymkode: c0a19...5fb

Ja, men da ligger jeg og hører på at han kaver i stedet. Håpløst 🙈

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Min første kavet også hele natta i 4-5 mnd. Utrolig slitsomt :( det gikk over av seg selv.. det er nok ikke lenge det ordner seg for dere også. 

Anonymkode: fa025...881

Takk, håper det 😊

AnonymBruker

Min er lik. 

Kavet først fra 0-3 mnd. Så rolig søvn fra 3-6 mnd, men deretter kaving igjen. Og han er nå snart 10 mnd:/ blir gal av søvnmangel + at jeg bekymrer meg for om han egentlig får nok søvn.... tar GJERNE i mot tips. På dagen er han aktiv og stort sett blid, sover 2 timer fordelt på 2 lurer. 

Anonymkode: 9c336...bb5

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Swaddle?

Anonymkode: 623ba...a43

Vi har prøvd det mye siden han ble født, men han hater å "sitte fast". Bæresele, babysete, bilstol osv. Han blir bare sint. Men takk for tips 😊

AnonymBruker
4 minutter siden, Albbas said:

Prøvd sjal i stedetfor sele på dagen? Sjal omfavner barnet mye mer, og er mer behagelig enn en sele. 

Og det er ingenting som heter at man ikke "skal" sove med barnet. ❤️

Har ikke prøvd sjal, ettersom han har hater svøping og alt som gjør at han ikke får bevege seg fritt. Så har liksom tenkt at det blir samme greia. Men tror jeg skal vurdere å prøve. Takk for tips 😊

Annonse

Gjest Albbas
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har ikke prøvd sjal, ettersom han har hater svøping og alt som gjør at han ikke får bevege seg fritt. Så har liksom tenkt at det blir samme greia. Men tror jeg skal vurdere å prøve. Takk for tips 😊

Jenta mi liker ikke svøping, men med sjal sovner hun ofte før jeg har knytt ferdig. :ler: Men vi har brukt sjal hele veien, kan nok være større tilvenningssak for dere. Ville prøvd, og ikke gitt opp med en gang, prøv litt hver dag. Dype knebøy er mest effektivt her. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...