Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som jobber i et miljø dominert av mennesker som ikke har norsk som morsmål? Og hvordan er det med språk hos dere? Blir samtalene holdt på norsk, eller sitter dere som oftest uten å forstå noe?

Anonymkode: eacd4...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere her som jobber i et miljø dominert av mennesker som ikke har norsk som morsmål? Og hvordan er det med språk hos dere? Blir samtalene holdt på norsk, eller sitter dere som oftest uten å forstå noe?

Ta språkkurs eller bytt jobb .

AnonymBruker
Skrevet

Høres forferdelig slitsomt ut. Anbefaler ikke å lære et nytt språk. Det skal ikke være din byrde å bruke tusenvis av timer på sånt, når du er her i Norge. 

Anonymkode: c7827...90c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vært ENESTE norske, men vi var få. Resten var svensker, det er greit nok. Så var det fra diverse asiatiske land. disse kunne norsk, men gebrokkent. At de var hyggelige hjalp på, men jeg får litt den "hvor er alle nordmennene ?" følelsen. 
Kommer aldri til å søke på steder som Burger King eller sånt, for der er det BARE utlendinger. 
Enten er jeg vel en av de dummeste nordmenn, som slet på skolen, enten er vi blitt så få at vi dør ut i eget land. 

Anonymkode: d139a...9c3

• Liker 1
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AlkoMann skrev:

Ta språkkurs eller bytt jobb .

Skal hun som norsk ta språkkurs??  Hvorfor i all verden skal hun det?  På jobb i Norge snakker man norsk, de andre fremmedspråklige ansatte bør irettesettes.  Jeg har irettesatt innvandrere på jobben min selv for dette.  Det er uhørt og utrolig respektløst. 

Endret av SupaWoman
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, SupaWoman skrev:

Skal hun som norsk ta språkkurs??  Hvorfor i all verden skal hun det?  På jobb i Norge snakker man norsk, de andre fremmedspråklige ansatte bør irettesettes.  Jeg har irettesatt innvandrere på jobben min selv for dette.  Det er uhørt og utrolig respektløst. 

MEN, hvordan kan det ha seg at det er så forbanna vanskelig å få jobb, når folk som ikke engang kan snakke ordentlig norsk får så mye? 
Det startet vel med gjerrige nordmenn som ville ha billig arbeidskraft, så fikk en erfaren utlending sjefsstillingen og da er det i gang. Da ansetter de egen familie og venner fra samme land og vips så blir det ei sjappe med utlendinger. Trenger ikke alltid være negativt altså, men det er veldig irriterende når det skjer enkelte steder.
Hadde selv norsk sjef, men hun sluttet så kom ei fra et asialand og tok over. Alle nye kollegaer ble deretter fra hennes land..

Anonymkode: d139a...9c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eneste nordmann i firmaet jeg er ansatt i. Det er folk fra hele verden der og alt foregår på engelsk. Ingen problem det selv om det er varierende nivå på engelsken. 

Anonymkode: dac6a...a14

AnonymBruker
Skrevet

Vi er heldigvis flest norsktalende på min jobb men fem av de snakker tysk. De kan norsk flytende men liker å snakke tysk med hverandre. Passer alltid på å ikke ta lunsj samtidig som de da de alltid kakler i vei på tysk i hele lunsjen sin. Er så slitsomt å høre på 🤣

Har ingen råd til deg men hvis ingen av de er interessert i å snakke med deg på norsk/engelsk så ville jeg satt meg et annet sted i lunsjen å lest en god bok eller sett på en serie på tlf. 

Anonymkode: 297ac...213

Gjest 007_008_007
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så synd på deg altså...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er heldigvis flest norsktalende på min jobb men fem av de snakker tysk. De kan norsk flytende men liker å snakke tysk med hverandre. Passer alltid på å ikke ta lunsj samtidig som de da de alltid kakler i vei på tysk i hele lunsjen sin. Er så slitsomt å høre på 🤣

Har ingen råd til deg men hvis ingen av de er interessert i å snakke med deg på norsk/engelsk så ville jeg satt meg et annet sted i lunsjen å lest en god bok eller sett på en serie på tlf. 

Anonymkode: 297ac...213

Prøv å irettesette dem eller si fra til sjefen. I Norge snakker man norsk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...