Gå til innhold

Veldig sjeldne, unike eller uvanlige navn du har falt for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tør ikke bruke det fordi det høres konstruert ut. 

Men Isaheid er noe av det peneste navn jeg har lest og hørt rulle over tungen min. 

Er det flere som har sjeldne og konstruerte navn som mål, eller som "guilty pleasure"? :)

Anonymkode: 5c5dd...012

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør her, det er nok med en navnetråd.

Anonymkode: 467a3...97a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maren på amerikansk, slik venninnen min sier det. Det skrives Maren, hun uttaler det Morin. 

Helt nydelig spør du meg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er spiller og Atair og Etzo er begge navn jeg er glad i. Navn bør si noe om hvor man er fra, og det kreves faktisk en hvis selvinnsikt å plassere barnet riktig .=

Anonymkode: c557d...2ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør her, det er nok med en navnetråd.

Hi i denne store tråden er "Kan vi ikke samle alle "jeg lurer på om dere liker dette navnet"-spørsmål og "hva skal barnet hete"-spørsmål her? ;)"

Mitt HI handler om navn, men en helt annen vinkel og vil være avsporing om den blir flettet inn i den store tråden. Samt at den vil dø fordi den drukner i folk som spør etter hva man synes om Nils og Kari. 

Mye passer i den tråden, men man må vel tåle at konseptet navn diskuteres uten å havne i den tråden? Som spørsmål om hvilke etternavn barn skal få, det er også problemstillinger som ikke trenger å dyttes inn i den tråden, selv om jeg forstår du har navnetråd-allergi. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hi i denne store tråden er "Kan vi ikke samle alle "jeg lurer på om dere liker dette navnet"-spørsmål og "hva skal barnet hete"-spørsmål her? ;)"

Mitt HI handler om navn, men en helt annen vinkel og vil være avsporing om den blir flettet inn i den store tråden. Samt at den vil dø fordi den drukner i folk som spør etter hva man synes om Nils og Kari. 

Mye passer i den tråden, men man må vel tåle at konseptet navn diskuteres uten å havne i den tråden? Som spørsmål om hvilke etternavn barn skal få, det er også problemstillinger som ikke trenger å dyttes inn i den tråden, selv om jeg forstår du har navnetråd-allergi. 

Du spør om akkurat det samme som alle andre. At du har formulert deg på en annen måte har ingenting å si. 

Tråden din er uansett rapportert inn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aerton (for Aerton Senna) og Reyes (for José Antonio Reyes). Jeg ville gjerne oppkalt mine barn etter avdøde kjekke kjendiser. Men får heldigvis ikke lov av familien. 😄 

Anonymkode: 4c323...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alida❤️

Anonymkode: 5577a...660

Vakkert navn, men ikke spesielt eller unikt.

Anonymkode: e3661...894

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Florian

Levion

Bertine

Bergljot

Antonie

Aaliyah, men bare hvis det uttales Alaia. 

Anonymkode: 58562...38c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ammi. 😍 Leste det i en bok en gang, tror det er et gammelt engelsk navn. Foreslo det for mannen da vi fikk barn, men han sa nei. 😕

Anonymkode: ead02...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...